خبرگزاری کار ایران

شکست در انتخابات شورای کشتی آسیا فاجعه بود؛

محمدیان: مدیران ورزش بر سر پست‌های مدیریتی به جان هم افتاده‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۷۷

کاندیدای احراز پست ریاست فدراسیون کشتی با انتقاد از شرایط این روزهای ورزش کشور تاکید کرد که مدیران ورزش ایران برای رسیدن به پست‌های جدید به جان هم افتاده‌اند.

کاندیدای احراز پست ریاست فدراسیون کشتی با انتقاد از شرایط این روزهای ورزش کشور تاکید کرد که مدیران ورزش ایران برای رسیدن به پست‌های جدید به جان هم افتاده‌اند.

عسگری محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تاکید براینکه کشتی ایران همیشه در دنیا صاحب ثبت بوده گفت: با وجود همه شایستگی‌هایی که کشتی ایران در جهان دارد، شکست نمایندگان ایران در انتخابات کنفدراسیون کشتی آسیا یک شکست بزرگ و چیزی شبیه فاجعه است.

وی افزود: ما اگر امروز نمی‌توانیم حتی در آسیا یک کرسی بین‌المللی داشته باشیم نشان از برنامه محور نبودن فدراسیون کشتی است و ای کاش مسئولان این فدراسیون از یک سال قبل نفراتی که قرار بود در این انتخابات حضور داشته باشند را معرفی و لابی‌های لازم را برای موفقیت آنها انجام می‌دادند.

این پیشکسوت کشتی با تاکید براینکه نداشتن کرسی آسیایی برای کشتی ایران بسیار زشت و زننده است، گفت: ‌متاسفانه در ورزش ما همه یاد گرفته‌ایم تنها نام خودمان را صدا بزنیم و حاضر نیستیم به خاطر یکدیگر کمترین قدمی برداریم. من نمی‌دانم چرا کشتی ایران با این همه سابقه درخشان در عرصه المپیک و جهان نباید یک کرسی آسیایی داشته باشد و در مقابل برخی کشورها که هنوز درک صحیحی از این رشته ندارند در انتخابات به کرسی‌های مهمی دست می یافتند.

وی با انتقاد از عدم توجه مسئولان ورزش کشور و فدراسیون کشتی به اهمیت مجامع بین المللی گفت: دوستان ما نشان داده اند که هنوز درک صحیحی از چنین مجامعی ندارند و گویا نمی دانند که امروز اگر کسی می خواهد در چنین انتخاباتی حضور موفق داشته باشد باید از ماه ها قبل کاندیدای خود را معرفی و برای آن برنامه ریزی و حتی لابی کنند.

محمدیان در پاسخ به این سوال که آیا ابراهیم جوادی گزینه مناسبی برای حضور در انتخابات آسیا بود گفت‌: ابراهیم جوادی بزرگ همه ما است اما ای کاش زودتر از این‌ها نام او به عنوان کاندیدای فدراسیون کشتی به آسیا اعلام می‌شد یا حداقل ما فردی را معرفی می‌کردیم ک در چند سال اخیر بیشتر سر زبان ها بوده و در انتخابات شانس بیشتری داشت.

وی با تاکید براینکه در ورزش ایران این روزها همه سر پست‌های مدیریتی به جان هم افتاده اند، گفت: نمی‌دانم این همه جنگ و جدل برای رسیدن به یک جایگاه مدیریتی با چه هدفی است. جوانان ما گناه نکرده‌اند که دنبال ورزش آمده اند و پدران و مادران آنها هم پول‌های اضافه نداشته‌اند در این اوضاع اقتصادی خرج فرزندان خود کنند. متاسفانه این روزها در ورزش ما هیچ‌کس با آن یکی کنار نمی آید و این بزرگترین لطمات را به ورزش ما زده است.

این کاندیدای ریاست فدراسیون کشتی تصریح کرد: وزارت ورزش امروز باید هر چه سریعتر شرایط برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون کشتی را مهیا کند. فدراسیون کشتی در تمام طول ماه های اخیر تقریبا با یک بلاتکلیفی محض روبرو بوده و نتوانسته برنامه ریزی صحیحی را برای خود انجام دهد.

وی در رابطه با توجیه مسئولان فدراسیون کشتی که بحث تقلب را عامل ناکامی خود در انتخابات آسیا عنوان کرده اند گفت: طبیعی است وقتی با قدرت به یک عرصه وارد نشوی محکوم به شکست باشی. ما وقتی قدرتی برای عرضه در این انتخابات نداشته ایم معلوم است که مسئولین سایر کشورها به خود اجازه می دهند هر رفتاری با ما بکنند.

محمدیان در پایان در رابطه با عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: شاید همه در چنین اوضاعی انتظار قهرمانی کشتی فرنگی ما در آسیا را داشته باشند اما به نظر من نتیجه چندان در این رویداد مهم نبوده و باید تشکر کرد از کسانی که با هدف جوان گرایی جوانان با استعدادی را به این مسابقات اعزام کرده و عنوان نایب قهرمانی را کسب کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز