خبرگزاری کار ایران

ایران توان مخالفت با تصمیم IOC را ندارد؛

برزگر: می‌خواهند کشتی را به المپیک زمستانی ببرند!

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۵۶

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد از اینکه ایران هیچ پست بین‌المللی برای اعتراض رسمی به IOC را ندارد، ابراز تاسف کرد.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد از اینکه ایران هیچ پست بین‌المللی برای اعتراض رسمی به IOC را ندارد، ابراز تاسف کرد.

منصور برزگر در گفت‌وگو باخبرنگار ایلنا بااشاره به بحث حذف کشتی از رقابت های المپیک 2020 گفت: کمیته بین‌المللی المپیک همیشه به دنبال نوآوری است و از گذشته به واسطه درخواست سایر کشورها بدنبال این بوده که برخی رشته هایی که متقاضی زیادی دارند را جایگزین برخی رشته های قدیمی تر و کم طرفدار تر کنند.

وی افزود: البته کشتی در کنار چند رشته دیگر مثل دو و‌ میدانی، شنا، بوکس از جمله رشته‌های قدیمی و بومی حاضر در المپیک است و کنار گذاشته شدن آنها قدری دور از انصاف و اصول حرفه‌ای است.

نایب قهرمان المپیک تصریح کرد: من به یاد دارم بعد از المپیک آتلانتا یا بارسلون بود که IOC یکبار دیگر سعی در حذف کشتی از رویداد المپیک داشت اما در همان زمان هم فشار برخی کشورهای پرنفوذ مانع از تحقق هدف کمیته بین المللی المپیک شد. به نظر من در این شرایط همه کشورهای صاحب کشتی همچون روسیه، امریکا، ترکیه، ژاپن و ایران مخالفت صریح خود را با این قضیه اعلام کنند و IOC را تحت فشار بگذارند.

وی در ادامه با انتقاد شدید از این که ایران در کمیته بین المللی المپیک هیچ جایگاه و نفوذی ندارد، گفت: آقایان حالا بیایند پاسخ‌گو باشند که چه کسی می‌خواهد حق‌شان را از IOC بگیرد. اعمال نفوذ پیش‌کش، جای تاسف است که امروز ورزش ما حتی کسی را در این نهاد بین‌المللی ندارد تا فقط خودش را نشان بدهد. متاسفانه آقایان با کج سلیقه‌گی مصطفی هاشمی‌طبا را از کمیته بین‌المللی المپیک حذف کردند با این هدف که خودشان جایگزین او شوند، غافل از این که آنجا ایران نیست که عزل و نصب‌ها رابطه‌ای باشد.

برزگر گفت: در نهاد رسمی و بزرگی همچون IOC افراد باید ارزش‌ها و توان خود را نشان دهند تا به جایگاهی برسند اما آقایان فکر کردند که با کنار گذاشتن هاشمی طبا می‌توانند به راحتی صندلی او را در اختیار بگیرند و صاحب نفوذ شوند. جای تاسف است که امروز حتی یک کرسی بین‌المللی در IOC ندارد تا کوچکترین اعمال نفوذی در واکنش به این تصمیم داشته باشد.

سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد ایران در ادامه با اشاره به تصمیم احتمالی فیلا مبنی بر حضور کشتی در المپیک زمستانی گفت: مسئولان کمیته بین المللی المپیک برای وجاهت دادن به المپیک زمستانی بدنبال این هستند که در کنار ورزش های زمستانی وبرفی برخی رشته هایی که می توانند در سالن مسابقات خود را برگزار کنند را به این المپیک اضافه کنند. البته من این موضوع را فقط شنیده‌ام و هنوز منبع رسمی این موضوع را اعلام نکرده است.

وی در پاسخ به این سوال که فکر می کنید تصمیم IOC سیاسی باشد، گفت: تا آنجا که من می‌دانم در این نهاد بین المللی کسی به ایران فکر نمی‌کند. به نظرم اگر کشتی حذف شود بیشترین ضرر را روسیه و امریکا خواهد دید چراکه در هر المپیک حداقل 5 یا 6 مدال طلای خود را از همین رشته کسب می‌کنند. مطمئن باشید اگر این کشورها نخواهند کشتی حذف بشود کمیته بین‌المللی المپیک نخواهد توانست کشتی را از لیست المپیک حذف کند.

برزگر در پایان گفت: مسئولان ارشد ورزش ایران در کنار سایر کشورهای صاحب نام در کشتی جهان باید تلاش مضاعفی برای مخالفت با این تصمیم به کار گیرند و نهایتا IOC را از تصمیم خود منصرف کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز