خبرگزاری کار ایران

لیگ برتر کشتی آزاد در ایستگاه پایانی؛

جدال داماش و ثامن برای قهرمانی/ در انتظار شگفتی!

asdasd
کد خبر : ۳۳۰۰۲

رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد ایران فردا (سه‌شنبه) با برگزاری مسابقات نیمه نهایی و نهایی به پایان می‌رسد.

رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد ایران  فردا (سه‌شنبه) با برگزاری مسابقات نیمه نهایی و نهایی به پایان می‌رسد.

به گزارش ایلنا، صبح سه شنبه و از ساعت 9 در سالن 12 هزار نفری آزادی مرحله نیمه نهایی برگزار می‌شود که تیم‌های ثامن الحجج (ع) سبزوار با فولاد ماهان اصفهان و داماش صدرای بابل با پرسپولیس جویبار دیدار می‌کنند.

موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج(ع) سبزوار که سه ملی‌پوش المپیکی (حسن رحیمی، مهدی تقوی و صادق گودرزی) را جذب کرده بود تنها می توانست از دو نفر آنها استفاده کند که پس از کش و قوس‌های فراوان با جذب داوید خوتیاشویلی گرجستانی در وزن 74 کیلوگرم، صادق گودرزی برای این تیم به میدان نرفت.

ثامنی‌ها در مرحله گروهی پنجم مسابقه از شش رقابت خود را بردند و تنها در هفته‌ دوم از سایپای شمال شکست خوردند تا با 10 امتیاز بر صدر جدول گروه اول تکیه بزنند و به نیمه نهایی راه یابند.

تیم تازه وارد فولاد ماهان اصفهان با سرمایه‌گذاری زیاد و استفاده از امیر توکلیان به عنوان سرمربی در این رقابتها شرکت کرد. ماهانی‌ها از شش مسابقه خود در مرحله گروهی چهار پیروزی کسب کردند و در دو مسابقه رفت و برگشت مقابل داماش شکست خورده اند تا با هشت امتیاز پس از تیم داماش به عنوان تیم دوم گروه دوم به نیمه نهایی راه یابند.

تیم فولاد ماهان ملی‌پوش المپیکی ندارد، اما با جذب دو کشتی‌گیر خارجی (واسیل فدروشین و داوید مودزامانشویلی) سعی در جبران ضعف‌هایش داشته است. البته آخرین اخبار رسیده حاکی از آن است که فدروشین به دلیل شکستگی دست، دست ماهانی ها را در پوست گردو گذاشته و به ایران نیامده است.

داماشی‌ها با مدیریت فنی منصور برزگر و استفاده از زوج تقی اکبر نژاد و علی اکبر دودانگه در کادر فنی تلاش کردند که از ابتدا خود را مدعی نشان دادند.

آنها دو ملی‌پوش المپیکی (مسعود اسماعیل پور و احسان لشگری) را به خدمت گرفتند و عبدالسلام گادیسوف روس در وزن 96 کیلوگرم را جذب کردند.

داماش پنج مسابقه خود در گروه دو را برد و تنها در هفته‌ چهارم مقابل شهدای ساری شکست خورد تا با 10 امتیاز صدرنشین گروه دوم و رقیب پرسپولیس جویبار در نیمه نهایی شود.

در دیگر سو پرسپولیس جویبار با در اختیار گرفتن غلامرضا محمدی، سرمربی سابق تیم ملی و کمک مراد محمدی، سرمربی تیم ملی نوجوانان پا به رقابت‌ها گذاشت.

آنها در سنگین وزن کمیل قاسمی، دارنده مدال برنز المپیک لندن، را در اختیار داشتند اما سرانجام با دو خارجی دیگر (اوپان سات و آلبرت ساریتوف) به توافق رسیدند.

پرسپولیس با پیروزی در چهار رقابت دیگر توانستند با هشت امتیاز به عنوان تیم دوم از گروه اول صعود کنند و حریف داماش شوند. اگر اوپان سات فردا در 60 کیلوگرم کشتی بگیرد، دیدار او با مسعود اسماعیل پور، نبرد آلبرت ساریتوف با احسان لشگری در 84 کیلوگرم و مبارزه کمیل قاسمی با محمدرضا آذرشکیب در 120 کیلوگرم از دیدارهای جذاب داربی مازندران در نیمه نهایی خواهد بود.

مسابقات نیمه نهایی ساعت 9 صبح فردا (سه‌شنبه) با دیدار ثامن و ماهان آغاز می‌شود و پس از آن داماش و پرسپولیس به مصاف هم خواهند رفت.

همچنین دیدار رده بندی ساعت 15:30 و فینال بعد از اذان مغرب در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار خواهد شد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز