خبرگزاری کار ایران

نگذاشتیم کشتی با خللی مواجه شود؛

رنگرز: کار فدراسیون کشتی با فیلا به نقطه حساس رسیده است!

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۷۲

به اعتقاد من مشكل خاصی وجود ندارد و تهدیدی متوجه مجموعه فدراسیون كشتی نخواهد شد تا این نهاد بتواند با اطمینان خاطر برنامه‌های بین‌المللی خود را اجرا كند.

نائب رئیس فدراسیون كشتی گفت: سعی كرده‌ایم از ظرفیت بخش خصوصی استفاده و برنامه‌های را كه برای ما اولویت دارند، اجرایی كنیم.

حسن رنگرز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص برنامه‌های فدراسیون برای كم شدن فشارهای ناشی از نوسانات دلار عنوان داشت: فدراسیون كشتی در حال حاضر برنامه‌های خود را اجرایی می‌كند و طبیعی است در این مسیر دشواری‌ها و سختی‌هایی هم وجود دارد اما تا به امروز اجازه نداده‌ایم خللی در برنامه‌های فدراسیون کشتی ایجاد شود. از طرفی با توجه به جایگاهی كه كشتی در بین مردم دارد، سعی كرده‌ایم از ظرفیت بخش خصوصی استفاده و برنامه‌های را كه برای ما اولویت دارند، اجرایی كنیم.

وی در پاسخ به این سوال كه در مسابقات عمومی كشتی فرنگی تست دوپینگ برگزار نشد و در اخبار به پیدا شدن سرنگ‌های تزریق در دستشویی محل برگزاری رقابت‌ها اشاره شده، اظهار داشت: من به چشم خود چیزی را ندیده‌ام و پیدا شدن سرنگ در دستشویی دلیلی بر وجود مشكلات در این مسابقات نیست، چراكه ممكن است ورزشكاران از ویتامین‌ها و مكمل‌های مجاز استفاده كرده باشند كه در این زمینه هیچ منع قانونی وجود ندارد. وقتی كشتی‌گیر كیلوهای زیادی وزن كم می‌كند و روز مسابقه قرار است 6 تا 7 دور كشتی بگیرد، طبیعی است ورزشكار بخواهد از یكسری مكمل‌های مجاز استفاده كند كه می‌تواند خوراكی یا تزریقی باشد.

قهرمان سابق جهان در ادامه افزود: در بخش دوپینگ به اعتقاد من مهمترین بخش كار در سالم سازی فضاهای ورزشی، افزایش آگاهی و دانش مربیان است كه باید اقدام كنیم. هر چقدر در بخش مقولات فرهنگی این بخش كار كنیم آسیب‌ها كم می‌شود چون به لحاظ اقتصادی امكان اینكه ما بخواهیم از این طیف وسیع كشتی‌گیران تست دوپینگ بگیریم هیچوقت وجود نخواهد داشت. اقدامات بسیار وسیعی در حوزه پزشكی ـ ورزشی در كمیسیون عالی نظارت بر اماكن ورزشی صورت گرفته كه سعی كرده‌ایم در این فضا ورود پیدا كنیم.

نائب رئیس فدراسیون كشتی همچنین تصریح كرد: قصد داریم با ارائه یكسری بروشور و دادن آگاهی‌های هشدار دهنده در خلال برگزار مسابقات به مربیان و كشتی‌گیران، ‌برگزاری كلاس‌های توجیحی برای كشتی‌گیران توسط افسران مبارزه با دوپینگ و اقداماتی از این دست كه ابعاد فرهنگی و نظارتی را در خود مستتر داشته گام‌های عملی لازم را برداریم اما حصول نتیجه زمانبر است.

رنگرز در پاسخ به این سوال كه ما هم به سرنگ‌ها و تزریقات صورت گرفته از دید پروتئین و مكمل‌های مجاز نگاه می‌كنیم ولی فكر نمی‌كنید دستشویی جای مناسبی برای این كار نیست، تاكید كرد: من هم به طور قطع با این مطلب موافقم اما فراموش نكنیم این جام عمومی پس از 5 دهه برگزار شده و ما هم می پذیریم نقص‌هایی در برگزاری وجود داشت. باید بپذیریم این مسابقات فایده بیشماری هم برای كشتی كشور داشته و می‌تواند نقطه عطفی در حركت موفق به سمت المپیك 2016 برزیل تلقی شود. فدراسیون در نظر دارد این مسابقات عمومی را هر ساله برگزار و نقاط ضعف برگزاری رقابت ها را شناسایی كند. در سال‌های آتی با بازنگری در چیدمان جدول و لحاظ كردن نظرات كارشناسان، مربیان و كادر فنی در نظر داریم مسابقات را با حواشی كمتر و به لحاظ كیفی مناسب و مطلوب تر برگزار كنیم.

وی در پایان با اشاره به فرصت 12روزه تا اتمام مهلت فیلا در راستای اصلاح اساسنامه فدراسیون كشتی عنوان داشت: خوشبختانه باید بگویم مشكل در شرف حل شدن است و كار به نقطه حساس رسیده است. اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته و با تعامل صورت گرفته با وزارت ورزش به اعتقاد من مشكل خاصی وجود ندارد و تهدیدی متوجه مجموعه فدراسیون كشتی نخواهد شد تا این نهاد بتواند با اطمینان خاطر برنامه‌های بین‌المللی خود را اجرا كند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز