خبرگزاری کار ایران

داور بین المللی کویت:

دانش داوران ایرانی بسیار بالاست

هنگام برگزاری مبارزات شاهد افزایش هیجان و رقابت هوگوپوشان بودیم که خوشبختانه با توجه به دانش داوران ایرانی، قضاوت این دوره از مسابقات تكواندو جام فجر، بدون نقص صورت گرفت.

یعقوب اشی گفت: برگزاری بیست و چهارمین دوره مسابقات بین المللی تکواندو جام فجر با حضور داوران باتجربه ایرانی بدون هیچ نقصی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، یعقوب اشی داور بین المللی تکواندو کویت با بیان این مطلب افزود: مسابقات بین المللی تکواندو جام فجر، از قدمت بسیار بالای در بین دیگر رقابت های این رشته ورزشی در فدراسیون جهانی برخوردار است و با توجه به برگزاری آن در یکی از کشورهای قدرتمند و صاحب نام این رشته ورزشی در سطح جهان، هر تکواندوکار و داوری علاقه مند حضور در این رقابت هاست.

وی افزود: در رقابت های جام فجر با دعوت رسمی(WTF)و فدراسیون تکواندو ایران، برای دومین بار قضاوت بر روی شیابچانگ این مسابقات را تجربه کردم، سطح کیفی این رقابت ها، در هر دوره نسبت به سنوات گذشته افزایش پیدا می کند و در این دوره نیز شاهد مسابقات نزدیک و تنگاتنگ از سوی هوگوپوشان بودیم.

وی بیان کرد: تمامی تیم های شرکت کننده به خصوص هوگوپوشان سه تیم ایرانی که از امتیاز میزبانی این رقابت ها نیز استفاده می کردند، از سطح فنی و تکنیکی بالای برخوردار بودند و به هیچ عنوان نمی توان به تیم ضعیفی را در این دوره از رقابت ها اشاره کرد.

داور کویتی بین المللی تکواندو گفت: سطح برگزاری رقابت های در این دوره از جام فجر بسیار بالا بود اما با توجه به این که تکلیف تیم های سکونشین پس از اتمام رقابت های روز دوم مشخص می شد، در این روز شاهد افزایش هیجان و رقابت هوگوپوشان بودیم که خوشبختانه با توجه به دانش داوران ایرانی، قضاوت این دوره از مسابقات جام فجر، بدون نقص صورت گرفت.

وی در خصوص سطح داوران ایرانی اظهار داشت: تکواندوی ایران علاوه بر داشتن هوگوپوشان با استعداد، از داوران باتجربه خوبی نیز بهره می برد که با استفاده از دانش بالا، نتایج خوبی را در روند برگزاری این گونه رقابت ها برای ورزش کشور خود به ارمغان آوردند.

یعقوب اشی در پایان درباره وضعیت این رشته ورزشی در کشور کویت یادآور شد: رشته تکواندو در سال های اخیر از لحاظ قهرمان پروری و داوری رشد خوبی داشته که امیدوارم به منظور ارتقاء بیشتراین رشته، در رقابت های سال آینده جام فجر شاهد حضور هوگوپوشان کویتی نیز باشیم.

گفتنی است، بیست و چهارمین دوره رقابت های جام فجر با حضور 41 داور بین المللی داخلی و 6 داور خارجی از کشورهای استرالیا،کویت،افغانستان،پاکستان،تونس و آلمان از یکم دی ماه به مدت 2 روز در خانه تکواندو برگزار شد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز