خبرگزاری کار ایران

سوپر لیگ کاراته از ایستگاه اول گذشت؛

قدرتنمایی ابومسلم در روز صدرنشینی مناطق نفت خیز

asdasd

ابومسلم تحت هدایت محمدرضا عبدالمحمدی اگرچه در کاتای انفرادی و تیمی تیمش نتیجه را به رقیب واگذار کرد، اما در کومیته موفق شد برابر نفتی ها صاحب برتری شود.

سوپرلیگ کاراته در شرایطی روز جمعه در سالن شهید افراسیابی تهران وارد ایستگاه نخست خود شد که ابومسلم مشهد، تیم تازه وارد این رقابتها در حد یک مدعی ظاهر شد، این در حالی بود که دو تیم دانشگاه آزاد اسلامی و مناطق نفت خیز جنوب نیز در همان هفته اول نشان دادند که تیم شان را برای قهرمانی بسته اند.

به گزارش ایلنا، در روزی که پاتریک لیم، رییس مالزیایی کمیته داوران فدراسیون آسیا بر کار داوران بین المللی و ملی کاراته ایران در رقابتهای سوپر لیگ و لیگ برتر نظارت می کرد،تیم ابومسلم مشهد برغم حضور تازه اش نشان داد که از همین حالا چشم به یکی از سکوهای قهرمانی دارد. ابومسلم تحت هدایت محمدرضا عبدالمحمدی اگرچه در کاتای انفرادی و تیمی تیمش نتیجه را به رقیب واگذار کرد، اما در کومیته موفق شد برابر نفتی ها صاحب برتری شود.

رضا عزیزی در وزن آزاد و احسان حیدری در وزن منهای 84 کیلو گرم برای ابومسلم پیروزی به ارمغان آوردند و در آن سوی میدان این حامد زیکساری بود که در نخستین حضورش برای مناطق نفت خیز جنوب مرد پیروز نام گرفت.در چهار مبارزه دیگر این دیدار تابلو سه تساوی بدون امتیاز و یک تساوی یک بر یک را نشان داد. نکته قابل تعمق اینکه در 7 مبارزه انفرادی این دو تیم کلاً 7 تکنیک امتیازآور رد و بدل شد که سهم کاراته کاهای ابومسلم 4 و سهم نفت 3 امتیاز بود!

اما آنچه که باعث جذابیت این دیدار شد، مبارزه فرید حقیقی و داود شاهچراغی در کاتای انفرادی بود، نبردی که در نهایت با حساب 4 به یک به نفع حقیقی از مناطق نفت خیز جنوب خاتمه یافت. در کاتای تیمی هم نفتی ها با اتکا به هنر احد شاهین، آرمین و فرزاد محمدخانلو، همان تیمی که در رقابتهای قهرمانی آسیا در ازبکستان برای نخستین بار کاراته ایران را صاحب نشان طلا کرد، موفق شد با 5 پرچم تیم ابومسلم که عمار میرزایی، حمید عرب پور و مصطفی پورجلالی را در ترکیب خود داشت، شکست دهد.

مناطق نفت جنوب که به سختی توانست هر سه امتیاز این دیدار را به نفع خود ثبت کند، در گام بعدی و در مصاف با هیئت کاراته گیلان کار دشواری را پیش رو نداشت و موفق شد نمایندگان شمالی سوپرلیگ را 27 بر یک شکست دهد.علاوه بر کاتای انفرادی و تیمی، در مبارزات انفرادی سامان حیدری، هامون درفشی پور، سعید علیپور، حامد زیکساری، امیر امیری و حامد امیری نسب مردان پیروزی آور نفت بودند.تنها تساوی این دیدار هم در مبارزه مجتبی شکوهی و آرمین سبحانی رقم خورد.

ابومسلم هم پس از اینکه در بازی اول ودر یک رقابت میلی متری نتیجه را واگذار کرد، در مسابقه دوم خود 23 بر 6 صنعت برق هرمزگان را از پیش رو برداشت.برای ابومسلمی ها رضا عزیزی، مهدی حاتمیان، محمد شهریاری، کیوان بابان و احسان حیدری صاحب برد شدند و برای هرمزگانی ها هم مصطفی پورفرج و صادق پرورنییا دو پیروزی شیرین را بدست آوردند. اولی حبیب حاتمی را 8 بر یک شکست داد و دومی 5 به 4 از سد نادر جودت باتجربه که ندین مدال طلای آسیا را در پرونده اش دارد، گذشت. در کاتای انفرادی و تیمی نیز این ابومسلم بود که موفق تر از حریف نشان داد.

دانشگاه آزاد اسلامی دیگر تیم موفق هفته بود که در تک مبارزه خود توانست 24 بر 4 تیم هیئت کاراته گیلان را مغلوب کند. دانشگاه آزاد که شهرام هروی را روی صندلی کوچینگ خود داشت، اگرچه با شکست در مبارزات انفرادی خود را آغاز کرد(باخت 6 بر 2 مهدی دولی خانی برابر نیما شافعی) اما در سایر بازیها بدون باخت به کارش ادامه داد تا با احتساب بردهای کاتاروهایش برنده مطلق این مبارزه باشد. محمد قاسمی، مجتبی یوسفی فر، سعید احمدی، مهدی سلطانی و میلاد یاری در کومیته، مهران قربانعلی پور در کاتای انفرادی، امیر یاری، رضا خداشناس و جمشید حسینی در کاتای تیمی مردان شادی آور اردوی دانشگاه آزاد بودند. تنها تساوی این دیدار در مبارزه محمدبخش محمد لو و دادیار رهنما در وزن منهای 67 کیلو گرم شکل گرفت، در مبارزه ای که هیچ امتیازی بین طرفین رد و بدل نشد.

تیم هیئت کاراته استان آذربایجانشرقی، دیگر تازه وارد سوپرلیگ است که با هدایت جلیل بخشی و بنیامین نجیبی باهر در مبارزه اول و در یک رقابت نزدیک نتیجه را 15 بر 13 به صنعت برق هرمزگان واگذار کرد، اما در گام دوم توانست در بخش کومیته 11 بر 8 مقابل تیم شهید ستاری قرچک که هدایت آن با اکبر عبدلی است، به برتری برسد. مبارزات کاتای این دو تیم به دلیل مرخصی کاتاروهای آذربایجانشرقی انجام نشد. در تیم آذربایجان شرقی، حسین قلی زاده در 55، احسان محمدزاده در 60 و علی اکبری در وزن آزاد با یک برد و یک تساوی چهره موفق تری نسبت سایر همقطاران خود داشتند.در آن سوی میدان هم محسن برخورداری از تیم شهید ستاری قرچک با شکست فرزاد عباس زاده نفر سوم جوانان جهان در سال 2005 چهره موفقی داشت.

بر اساس این گزارش، در پایان رقابتهای هفته اول سوپرلیگ کاراته، کمیته برگزارکننده بازیها برترین های هفته را به این شرح اعلام کرد:
بهترین تیم: ابومسلم مشهد
تیم اخلاق: صنعت برق هرمزگان
کاتای تیمی: مناطق نفت خیز جنوب
کاتای انفرادی:
بهترین بازیکن هفته: کومیته: مصطفی پورفرج(صنعت برق هرمزگان)، کاتا: فرید حقیقی(مناطق نفت خیز جنوب)
مربی هفته: کومیته: محمدرضا عبدالمحمدی (ابومسلم مشهد) کاتا: سعید نیکو خصلت(مناطق نفت خیز جنوب)

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز