خبرگزاری کار ایران

رییس فدراسیون بسکتبال در پاسخ به ایلنا:

نمی‌گذاریم ورزش کشور فدای منافع شخصی افراد شود

asdasd

به هر حال موضوع نامه ioc بحثی است که باید به صورت جمعی در خصوص آن تصمیم‌گیری کنیم اما مطمئن باشید ما نمی گذاریم ورزش کشور فدای منافع شخصی افراد شود.

رییس فدراسیون بسکتبال با اشاره به نامه تهدیدآمیز کمیته بین‌المللی المپیک تاکید کرد که اجازه نمی‌دهیم ورزش کشوئر فدای منافع شخصی افراد قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود مشحون پیش از ظهر امروز در نشست خبری سرمربی و مسئولان فدراسیون بسکتبال با اشاره به قهرمانی تیم ملی بسکتبال ایران در مسابقات کاپ آسیا گفت: آنچه که وظیفه فدراسیون است و در توان ما بوده را در اختیار سرمربی تیم ملی و ملی پوشان قرار داده‌ایم و بسیار خوشحالیم که این عنوان را برای ورزش ایران به ارمغان آوردیم.

وی افزود: خوشبختانه یکی از بندهای تعهدنامه بچیروویچ به بسکتبال ایران موفقیت تیم ملی بسکتبال در مسابقات کاپ آسیا بود که حاصل شد و امیدواریم در ادامه این راه هم بتوانیم عناوین بهتری را برای جامعه ورزش کشور کسب کنیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه آیا با توجه به مشکلات مالی موجود ورزش کشور فدراسیون تحت امر شما در تامین امکانات و پشتیبانی تیم های ملی بسکتبال با مشکلی مواجه نیست، اظهار کرد: همیشه گفته‌ام و باز هم می گویم که انسان به امید زنده است و ما هم زنده‌ایم. به هر حال ما امیدواریم در آینده هر آن چیزی که نیاز فدراسیون در مسیر پیشرفت است را وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک محیا سازند و خوشبختانه تا به امروز هم نیازهای ما تامین شده است.

وی ادامه داد: البته در همین راه ما همواره سعی کرده‌ایم از انجام کارهای بزرگ بخاطر مسائل مالی پرهیز کنیم. برای مثال ما پیش از این سعی داشتیم تورنمنت های 5 جانبه را به میزبانی کشورمان با حضور تیم های مطرح دنیا برگزار کنیم اما بخاطر اینکه هر یک از این مسابقات به حدود یک میلیارد تومان بودجه نیاز داشت و ما نمی‌توانستیم آن را تامین کنیم از برگزاری آن منصرف شدیم.

مشحون خاطرنشان کرد: همانطور که سرمربی تیم ملی اعلام کردند بسکتبال ایران سال آینده سال بسیار پرترافیکی را در پیش خواهد داشت. به خصوص اینکه ما میزبان مسابقات زیر 16 ساله‌های آسیا هم هستیم. به هر حال نیاز مالی مساله‌ای است که نیاز به برنامه دارد و امیدوارم که تامین منابع مالی فدراسیون ما در اولویت کاری وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک قرار بگیرد.

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر این که چه تدبیری از سوی این کمیته برای مواجهه با نامه تهدید آمیز ioc اندیشیده شده گفت: به نظر من حیف است در شرایط موجود که این همه موفقیت و پیروزی در ورزش ما حادث شده این چنین بحثی همه آن را تحت شعاع خود قرار دهد. خوشبختانه ما صبح دوشنبه در جلسه‌ای با حضور هیات اجرایی کمیته ملی المپیک این موضوع را مورد بررسی قرار دادیم و نهایتا به این نتیجه رسیدیم که این مشکل را به نحوی که به ضرر ورزش کشور نباشد حل و فصل کنیم.

وی افزود: در همین رابطه قرار براین شد که هیات اجرایی کمیته ملی المپیک صبح سه شنبه جلسه‌ای را در حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار و موضوع نامه کمیته بین المللی المپیک را مطرح و تصمیمات لازم را در این خصوص اتخاذ کنیم.

مشحون در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی براینکه موضع خود شما در رابطه با نامه ioc چیست، گفت: به هر حال این موضوعی است که باید به صورت جمعی در خصوص آن تصمیم‌گیری کنیم اما مطمئن باشید ما نمی گذاریم ورزش کشور فدای منافع شخصی افراد شود.

وی همچنین در خصوص عدم همکاری برخی باشگاه‌ها با باشگاه مهرام در اعزام به رقابت های قهرمانی باشگاههای آسیا گفت: طبق اساسنامه فدراسیون بسکتبال قرار بر این است هر باشگاهی که از ایران سهمیه آسیا را کسب کند، همه باشگاه‌های لیگ برتری دیگر بازیکنان خوب خود را در اختیار باشگاه آسیایی قرار دهند اما متاسفانه در طول چند روز گذشته چند تن از بازیکنان لیگ برتری از حضور در تمرینات تیم مهرام خودداری کردند که در صورت عدم حضور آنها در تمرینات این باشگاه قطعا با آنها برخورد شدیدی از سوی فدراسیون اتفاق خواهد افتاد.

رییس فدراسیون بسکتبال تصریح کرد: برای ما بیش از هر چیز منافع ملی مهم است و هیچ بازیکنی حق ندارد از وظایف خود در این خصوص تخطی کند. مطمئن باشید در صورت تعلل بازیکنان در اضافه شدن به تمرینات مهرام، فدراسیون بسکتبال برخورد بسیار شدیدی با آنها خواهد داشت و این بازیکنان را با مجازات محرومیت و جریمه نقدی مواجه خواهد ساخت.

وی در پایان با تمجید از عملکرد مهمد بچیروویچ در راس تیم ملی بسکتبال، گفت:‌ بچیرویچ در تیم ملی دو کار اصلی و بزرگ را انجام داده است. اول اینکه به بازیکنان ثابت کرد دوست آنهاست و در دل تک تک ملی پوشان ایران جای گرفت و سپس باید به شهامت بسیار زیاد او توجه کرد که پذیرفت تیمی که عنوان پنجمی آسیا را در اختیارداشت انتخاب کند و به قهرمانی آسیا برساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز