خبرگزاری کار ایران

ملاک ما پیری یا جوانی بازیکنان نیست؛

بچیروویچ: هیچ‌کس در کار من دخالت نمی‌کند

asdasd

من به تیم‌های دیگر هیچ توجهی ندارم و همواره سعی می‌کنم تیم خودم را به قدری آماده کنم که نگرانی از جانب هیچ تیمی نداشته باشم.

سسرمربی تیم ملی بسکتبال تاکید می‌کند که هیچکس در کار تیم ملی بسکتبال دخالت نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهمد بچیروویچ صبح امروز در نشست خبری سرمربی و مسئولین فدراسیون بسکتبال اظهار کرد: ما قبل از اعزام به مسابقات کاپ آسیا 10 جلسه تمرین کردیم و مشکلاتی داشتیم اما می‌دانستم که بعد از هر بازی شرایط بهترین خواهیم یافت و خوشبختانه همین‌گونه هم شد.

وی با اشاره به مشکل تیم قبل از این مسابقات اظهار کرد: ما پیش از اعزام به کاپ آسیا دو مشکل داشتیم که یکی از آنها این بود که بسیاری از بازیکنان ما برای اولین بار حضور در چنین مسابقاتی را تجربه می‌کردند و مشکل دیگر این بود که به شخصه شناخت کمی از تیم‌های حاضر داشتم اما اکنون و پس از این مسابقات شناخت بسیار خوبی از سایر تیم‌های آسیایی کسب کرده‌ام.

سرمربی تیم ملی بسکتبال در پاسخ به این سوال که آیا اگر کره‌جنوبی هم در مسابقات کاپ آسیا حضور داشت بسکتبال ایران موفق به قهرمانی در این رقابت‌ها می‌شد، گفت: کره‌جنوبی تیم بسیاری خوبی است، اما من به تیم‌های دیگر هیچ توجهی ندارم و همواره سعی می‌کنم تیم خودم را به قدری آماده کنم که نگرانی از جانب هیچ تیمی نداشته باشم.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا جوانان جاضر در تیم ملی در سال‌های آتی هم عضو تیم ملی خواهند بود یا خیر، خاطرنشان کرد: صد در صد این شانس را دارند، البته ما سال آینده سال بسیار شلوغی را پیش رو داریم و ممکن است اغلب جوانانی که اکنون در تیم ملی بسکتبال بوده‌اند، در تیم ملی جوانان برای حضور در مسابقات جوانان آْسیا و جهان در اختیار آن تیم قرار بگیرند.

بچیروویچ افزود:‌ البته این را هم یادآور شوم که ملاک تقسیم بندی برای ما پیر یا جوان بودن بازیکنان نیست و ملاک برای ما خوب و بد بودن بازیکنان خواهد بود، ضمن اینکه باید ببنیم خود بازیکنان هم تا چه قدر میل به حضور در تیم ملی خواهند داشت چراکه متاسفانه می‌بینیم برخی بازیکنان بیشتر دوست دارند در تیم‌های باشگاهی فعالیت کنند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص پیشرفت بسکتبال ایران و رسیدنش به سطح اول بسکتبال دنیا گفت: من به سیستم کاری‌ام اعتقاد کامل دارم. ما یک سیستم گروهی داریم که 24ساعته در حال تلاش هستیم و می‌خواهیم تیم خوبی را آماده مسابقات کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه بسکتبال آسیا یک قدم بسیار بزرگ به سوی بسکتبال اروپا برداشته و این برای ما بسیار خوب است تا بتوانیم در آینده به بسکتبال اروپا نزدیک شویم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چه آینده ای را برای بسکتبال ایران متصور هستید، گفت: خوشبختانه بسکتبال در ایران طرفداران بسیاری دارد و از موقعیت بسیار خوبی هم بهره می‌برد. البته نقاط ضعفی هم در لیگ‌های پایین‌تر بسکتبال ایران وجود دارد که قطعا در آینده آنها را با کمک هم رفع خواهیم کرد.

بچیروویچ در رابطه با جوانگرایی در تیم ملی بسکتبال در آینده گفت: جوانانی که من به تیم ملی بزرگسالان دعوت کردند بازیکنانی بودند که در گذشته من در تیم ملی جوانان با آنها کار کرده بودم. جوانگرایی بدون برنامه ممکن است با مشکلاتی مواجه شود که حتما باید در قالب یک برنامه باشد.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم به یک‌باره تیم ملی را جوان کنیم و طبیعی است در ترتیب تیم ملی از ترکیب جوانان و با تجربه‌ها استفاده کنیم.

سرمربی صربستانی تیم ملی بسکتبال کشورمان همچنین در رابطه با شایعه دخالت در کارش اظهار کرد: هیچ‌کس در کار من دخالت نمی‌کند. من دستیارانم را خودم انتخاب کرده‌ام و در تیم ملی بسکتبال همه چیز بر اساس برنامه‌های از پیش تعیین شده من پیش می‌رود.

وی در خصوص احتمال استفاده از بازیکنان ایرانی‌الاصل در ترکیب تیم ملی بسکتبال ایران در آینده گفت: درب‌های تیم ملی برای هر بازیکنی که بتواند به ما کمک کند همیشه باز است ولی همانطور که گفتم هر تصمیمی باید در قالب برنامه من باشد و اگر قرار است بازیکنی در ترکیب تیم ملی بسکتبال ایران قرار بگیرد حتمال باید در اختیار تیم ملی باشد و با حضور 10 روزه در یک اردو هیچ بازیکنی ملی‌پوش نخواهد شد.

وی در پایان درخصوص احتمال حضور پسرش در تیم پتروشیمی ماهشهر گفت: من فقط اطلاع دارم فرزندم با مسئولان این باشگاه مذاکره می‌کند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز