خبرگزاری کار ایران

مخالف استیضاح وزیر ورزش هستم؛

گروسی: تصمیمات غیرمنطقی اوضاع ورزش را بدتر می‌كند

asdasd

در وهله نخست باید در نشست‌های ویژه، سعی كرد روسای قبلی بر سر کار برگردند، اگر نشد، به سراغ استیضاح برویم.

عضو فراكسیون ورزش مجلس با اشاره به اولتیماتوم کمیته بین الملی المپیک به دستگاه ورزش ایران گفت: بنده از ارسال نامه‌های IOC مطلع هستم. در حدود 2ماه قبل، نامه‌ای در همین ارتباط به وزارت ورزش ارسال شده بود، اما گویا نامه جدیدی هم ارسال شده است.

حسین گروسی در گفت و گو با ایلنا با بیان این مطلب اظهارکرد: به هر حال باید اساسنامه‌های فدراسیون‌های ورزشی براساس سیاست‌های كمیته‌های جهانی ورزش از جمله IOC باشد و آنها تاكید دارند در بحث مدیریتی، دولت حق ندارد و باید خود هیئت‌ها و فدراسیون‌ها در این خصوص تصمیم‌گیری كنند. ما هم این موارد را به وزیر ورزش گوشزد كرده‌ایم و اگر عمل نكنند، باید پاسخگو باشند.

وی در ادامه افزود: یكی از محورهای طرح استیضاح وزیر ورزش، تغییرات روسای فدراسیون‌ها بود و نمایندگان مجلس تاكید داشتند تغییرات باید با رای اعضای مجمع صورت گیرد اما اینكه با دستور وزیر ورزش تغییرات صورت‌ گیرد، برخلاف معیارهای فدراسیون‌های جهانی است. با این حال، در مجلس شورای اسلامی، پیگیری‌ها و رایزنی‌هایی از سوی برخی نمایندگان مجلس در حال انجام است تا نمایندگانی كه برای استیضاح وزیر ورزش امضا كرده‌اند، امضای خود را پس بگیرند.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال كه آیا موافق استیضاح وزیر ورزش هستید یا خیر، گفت: من موافق نیستم،. اعتقاد دارم باید طی یكسری نشست‌ها در این شرایط حساس ورزش كشور، مشكلات موجود را حل كنیم. به هر حال با تلاش‌های ورزشکاران توانستیم در المپیك نتایج خوبی بگیریم. در این شرایط با بركناری وزیر ورزش هیچ مشكلی حل نمی‌شود و چه‌بسا گره‌های بیشتری ایجاد شود. در وهله نخست باید در نشست‌های ویژه، سعی كرد روسای قبلی بر سر کار برگردند، اگر نشد، به سراغ استیضاح برویم.

وی افزود: این ترس وجود دارد که استیضاح وزیر ورزش، نابسامانی‌هایی را به وجود بیاورد. آنهم در برهه‌ای كه ورزش در خطر تعلیق قرار دارد. باید از این موقعیت استفاده كرد و خیلی سریع با برگزاری جلسه‌ای، بین وزیر ورزش و كمیسیون ورزش مجلس مشكلات را حل كرد تا در نهایت مشكلاتی راهم كه در IOC به وجود آمده، حل كنیم. نظر خود من روی همین موضوع است، چراكه تصمیمات غیرمنطقی می‌تواند اوضاع را بدتر كند و این هدف ما نیست. ما در خانه ملت، درصدد هستیم شرایطی را فراهم كنیم تا ورزش كشور، یك روند رو به رشد و خوبی را پشت سر بگذارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز