خبرگزاری کار ایران

تبعات شخص محوری در وزنه‌برداری؛

شکست رضازاده در مسکو/ ایران بدون کرسی بین‌المللی

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۸۲

کنگره دو روزه فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در حالی روز گذشته با انتخاب مسئولان این فدراسیون جهانی به پایان رسید که وزنه‌برداری ایران نتوانست حتی یک کرسی در بالاترین نهاد تشکیلاتی این رشته کسب کند.

کنگره دو روزه فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در حالی روز گذشته با انتخاب مسئولان این فدراسیون جهانی به پایان رسید که وزنه‌برداری ایران نتوانست حتی یک کرسی در بالاترین نهاد تشکیلاتی این رشته کسب کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کنگره انتخاباتی فدراسیون جهانی وزنه برداری طی روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری در شرایطی به پایان رسید و این فدراسیون جهانی همه مدیران بخش‌های مختلف خود را شناخت که حسین رضازاده به عنوان رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ایران در اتفاقی قابل پیش‌بینی نتوانست اعتماد رای‌دهندگان در این کنگره را برای احراز نایب‌رییسی فدراسیون جهانی این رشته به خود اختصاص دهد. این در حالی است که مصطفی حکمت‌پور هم که برای حضور در کمیته مربیان و پژوهش نامزد بود از رسیدن به این سمت بازماند.

نکته جالب توجه این انتخابات اگر نماینده روسیه را مستثنی بدانیم، شکست رضازاده مقابل نمایندگانی کشورهایی نظیر تایلند، استرالیا، پرو و مالزی است که جایگاه و قابلیتی به مراتب ضعیف‌تر از وزنه‌برداری ایران دارند.

از نکات دیگر هم باید به غیبت علی مرادی دبیرکل ایرانی کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا در این انتخابات اشاره کرد که به طور حتم اگر از جانب ایران کاندیدای یکی از بخش‌های فدراسیون‌های جهانی این رشته می‌شد با توجه به وجهه و جایگاهی که در آسیا و حتی وزنه‌برداری جهان دارد شانس بسیار بیشتری از رضازاده برای موفقیت در این انتخابات داشت.

فدراسیون وزنه‌برداری ایران به عنوان یکی از قدرت‌های این رشته در دنیا حالا تا 4 سال دیگر هیچ نماینده‌ای در فدراسیون جهانی این رشته نخواهد داشت و این می‌تواند بزرگترین ضربه به این رشته باشد. اتفاقی که با قدری تعامل و از خودگذشتگی شاید می‌توانست به نحوی دیگر رقم بخورد.

و نکته آخر هم اینکه حسین رضازاده که قطعا می‌دانست شانسی برای رسیدن به کرسی‌ نایب رئیسی فدراسیون جهانی ندارد ای کاش کاندیدای بخش دیگری در این انتخابات می‌شد که حداقل وزنه برداری ایران یک کرسی کم ارزش هم که بود، می داشت.

46 کرسی فدراسیون جهانی وزنه برداری تا سال 2016 میلادی به شرح زیر در اختیار نمایندگان سایر کشورها قرار گرفت:

رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری:

تاماش آیان (مجارستان)

دبیر فدراسیون جهانی وزنه برداری:

ونگوانگ ما (چین)

نایب رئیس اول فدراسیون جهانی وزنه برداری:

نیکو ولاد (رومانی)

اعضای هیات رئیسه فدراسیون جهانی وزنه برداری:

اینتارات یوبانگتوی (تایلند)، سام کوفا (استرالیا)، الکساندر گراسیمنکو (روسیه)، خوزه کوئینونز (پرو)، پوانگ اونگ (مالزی)

اعضای هیات اجرایی فدراسیون جهانی وزنه برداری:

مویرا لاسن (کانادا)، پیروس دیماس (یونان)، پراساد بایشیا (اندونزی)، محمد جلود (عراق)، مایکل ایرانی (بریتانیا)، دیوید مونترو (برزیل)، کریستین بومگارتنر (آلمان)، فاتح مسمودی (تونس)

اعضای کمیته فنی فدراسیون جهانی وزنه برداری:

ریکو چینن (ژاپن)، الکساندر کورلوویچ (بلاروس)، عبدالله الجرمال (یمن)، شاخریلو مخمودوف (ازبکستان)، استفان کنون (بریتانیا)، دیگو مارتینز (کلمبیا)، آلدو رادیچلو (ایتالیا)، محمود شکری (مصر)، مهیدین احمد (بنگلادش)، سونی کاسیران (اندونزی)

اعضای کمیته آموزش و تحقیقات فدراسیون جهانی وزنه برداری:

کیل پیرس (آمریکا)، دیوید ریگرت (روسیه)، لین جونز (استرالیا)، نیپون لیمبون سوبسای (تایلند)، محمد بن آمور (تونس)، صالح الخالدی (عراق)، میلان میهایلوویچ (صربستان)، بیونگ کوان چون (کره جنوبی)، کمال محمد محجوب (مصر)، استفان کورپا (اسلواکی)

اعضای کمیته پزشکی فدراسیون جهانی وزنه برداری:

دومنیک دور (آلمان)، ریچارد هریک (آمریکا)، دوغان آتلیان (ترکیه)، پاراکت لاپلی (تایلند)، وینگ یوک ایپ (هنگ کنگ)، روبرت اسمیلسکی (لهستان)، لیسیمونی کامی (تونگا)، ماریو دولورس روبیو (اسپانیا)، کارملو کویتا (ایتالیا)، الکسا ندر پتروف (روسیه)

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز