خبرگزاری کار ایران

نگاه تبعیض‌آلود همچنان وجود دارد؛

آستارکی: رییس جمهور وزنه‌برداران معلول را هم مثل فرنگی‌کاران ببیند

asdasd

مربی تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولین از رییس جمهور خواست به قهرمانی نوبرانه این رشته در پاراالمپیک همچون قهرمانی کشتی فرنگی نگاه کند.

مربی تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولین از رییس جمهور خواست به قهرمانی نوبرانه این رشته در پاراالمپیک همچون قهرمانی کشتی فرنگی نگاه کند.

رضا آستارکی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، بااشاره به اولین قهرمانی تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولین در مسابقات پاراالمپیک گفت: این برای اولین بار بود که وزنه برداران جانباز و معلول ایران بر سکوی قهرمانی مسابقات پاراالمپیک می ایستند و انتظار داریم مسئولین ارشد ورزش و کشور به این قهرمانی با نگاهی متفاوت بنگرند و آن را نیز همچون کشتی فرنگی مورد تمجید و تقدیر قرار دهند.

وی افزود: ما از رئیس جمهور درخواست داریم از تیم ملی وزنه برداری جانبازان نیز همچون تیم ملی کشتی فرنگی که برای اولین بار قهرمان مسابقات المپیک شد تقدیر کند و این موضوع رادر پاداش ها و تقدیرهای خود مدنظر داشته باشد. شاید کسب عنوان قهرمانی در برخی رشته‌ها برای ورزشکاران سالم چندان کار مشکلی نباشد اما وزنه برداران جانباز و معلول ما با سختی‌های زیاد و شرایط فیزیکی کاملا خاص به این عنوان رسیدند و حق دارند اکنون انتظار نگاهی ویژه داشته باشند.

مربی تیم ملی وزنه برداری تصریح کرد: امیدوارم مسئولین ارشد ورزش و کشور در مراسم تقدیر خود از مدال آوران پاراالمپیک کادر فنی تیم‌های موفق را مدنظر قرار داشته باشند و متفاوت از کادر فنی تیم‌های موفق در المپیک از ما تقدیر کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رئیس جمهور پس از کسب عنوان قهرمانی توسط تیم ملی وزنه برداری جانبازان در پاراالمپیک به شما پیام تبریک دادند، گفت: رییس جمهور پس از هر عنوان قهرمانی به صورت گروهی پیام تبریک می‌دادند ولی ما این انتظار را داشتیم با توجه به موفقیت بزرگی که تیم ملی وزنه‌برداری کسب کرده بود به صورت اختصاصی دست به قلم شده و پیام تبریکی برای این تیم صادر کند.

آستارکی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا پس از بازگشت شما از لندن از سوی سازمان یا نهادی مورد تقدیر قرار گرفتید، گفت: متاسفانه همچنان تفاوت زیادی بین ورزش جانبازان و معلولین با ورزشکاران سالم وجود دارد. همه شما شاهد برگزاری مراسم‌های تقدیر مختلف از مدال آوران المپیک بودید اما در طول مدت بازگشت ما از پاراالمپیک تنها از سازمان بهزیستی شهر ری در جلسه ای از ما تقدیر و به چند تن از ما مبلغ 2 میلیون تومان هدیه داد.

وی افزود: امیدوارم یک روز این نگاه تبعیض آلود از ورزش ما پاک شود و ما را نیز همچون ورزشکاران سالم مدنظر قرار دهند. چه فرقی بین اهتزاز پرچم ایران توسط یک ورزشکار سالم و معلول وجود دارد. مگر جز این است که هر دوی اینها یک پرچم را آن هم در رویداد بزرگی همچون المپیک و پاراالمپیک به اهتزاز در می آورند.

مربی تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولین در رابطه با دلیل عدم موفقیت سیامند رحمان در مهار وزنه 301 گرمی در مسابقات پاراالمپیک گفت: سیامند در حرکت اول خود 270 کیلو را بالای سر برد که خود این 5 کیلو بالاتر از رکورد پاراالمپیک بود. او در حرکت دوم 280 کیلو را مهار کرد و به رکورد 15 کیلو بالاتر دست یافت.

وی تصریح کرد: رحمان در حرکت سوم سعی در مهار وزنه 301 کیلوگرمی داشت اما به دلیل اینکه فاصله زیادی بین حرکت دوم و سوم وی ایجاد شد بدن این وزنه بردار به حالت اولیه برگشت و اصطلاحا سرد شد تا در مهار این وزنه موفق عمل نکند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز