خبرگزاری کار ایران

مدیر مجموعه ورزشی انقلاب در گفت گو با ایلنا:

بازسازی مجموعه انقلاب 32 میلیارد هزینه دارد/نیم قرن بدون بازسازی!

asdasd
کد خبر : ۴۲۰۲۱

اماکن و فضاهای موجود در این مجموعه حدود نیم قرن است که مورد استفاده قرارگرفته و کسی درطول این زمان برای بازسازی و مراقبت ویژه آن ها تلاش ویژه ای نکرده است.

مجموعه فرهنگی ـ ورزشی انقلاب تهران محلی برای لحظه ای آرامش در میان پایتخت دود گرفته و پر هیاهوی ایران است، جایی که فرصت برای کسب انرژی و ورزش برای شهروندان خسته مهیاست و قطعه‌ای سبز در میان آسمان خراش های مدرن محسوب می شود.

در سالیان گذشته به مرور تکه هایی از این مجموعه استاندارد دیروز جدا شده است. امروز مدیر مجموعه مزمزه می کند تا ورود اتومبیل به این مجموعه را ممنوع کند غافل از این که در سمت غرب مجموعه و در جوار کمیته ملی المپیک زیرسازی لازم جهت احداث پارکینگی بزرگ در حال انجام است.

آنچه در ادامه می خوانید صحبت ها، نظرات و دغدغه های مدیر جوان این مجموعه، سید روح اله فقیهی است که در گفت و گوی خبرنگار ورزشی ایلنا اظهار داشته است:

 

* مجموعه انقلاب فقط برای قشر مرفه بی درد ساخته نشده است!
متاسفانه این نگاه در مورد مجموعه انقلاب از قدیم الایام وجود داشته که استفاده کنندگان از خدمات این مجموعه ورزشی، فقط اقشار پر درآمد و طبقه بالای جامعه هستند و آن جا محلی برای عیش و نوش و خوش گذرانی بوده. هم اکنون این مجموعه با نگاهی متفاوت با گذشته اداره می شود و فضا برای حضور کلیه علاقمندان به ورزش مهیاست. تلاش کرده ایم محیطی آرام و با نشاط برای ورزشکاران فراهم کنیم.

 

* مجموعه فرهنگی ـ ورزشی انقلاب ثبت آثار ملی می شود
با توجه به قدمت و ویژگی های این مجموعه می کوشیم تا در آینده ای نه چندان دور جزو آثار ملی ثبت شود تا هم دستخوش تغییرات نشود و هم این که فضای مدرنیته غالب بر فضاهای سنتی و ملی این مجموعه نشود. امیدواریم در صورت ثبت از ساخت و سازهای بی رویه اطراف مجموعه جلوگیری و محیط برای علاقمندان به ورزش واعضا مجموعه بکر و دست نخورده باقی بماند.

 

* مدیران مجموعه های ورزشی مجری تصمیمات هستند

مجموعه های ورزشی همچون انقلاب، شیرودی، آزادی و کشوری زیر مجموعه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و وزارت ورزش هستند که سیاست های کلی توسط هیات مدیره شرکت توسعه تصویب می شود و مدیران فقط مجری تصمیمات هستند. در سیاستگذاری ها نقشی ندارند و این طور نیست که هر مدیری بتواند ظرفیت ها را افزایش یا کاهش دهد. بطور مثال شاید یک رستوران نیاز باشد ولی وقتی می بیند که تعداد زیادی رستوران تاسیس شده حاکی از نگاه اقتصادی به مجموعه دارد. باید بپذیریم این موضوع کار صحیحی نبوده و کاربری این مجموعه ورزشی ـ فرهنگی است و نگاه صرف اقتصادی مجموعه را از حالت فرهنگی ـ ورزشی خارج می کند. از طرفی حضور قابل توجه فدراسیون ها در مجموعه موجب تردد کارکنان اداری می شود و برای اعضا و ورزشکاران مزاحمت ایجاد می کند.

 

* 120 هزار نفر عضو مجموعه انقلاب هستند
در 9 ماه گذشته تلاش کردیم نگاه جدیدی را پایه گذاری کنیم، تردد اعضا و نوع عضویت را نظم ببخشیم. خدمات ویژه ای به اعضاء ارائه دهیم و پرداخت ها را ساماندهی کنیم. سعی شده کسانی به مجموعه ورود پیدا کنند که ا نگیزه آن ها ورزش است و برای سلامتی خود اهمیت قائل اند. این نکته باعث شده فضا یک دست شود و از مشکلات احتمالی جلوگیری و امنیت مجموعه افزا یش یابد. 120 هزار نفر عضو ثابت و متغیر مجموعه انقلاب هستند که اکثر آن ها دارای تحصیلات عالی و به لحاظ فرهنگی غنی می باشند.

 

* برای مرمت زیر ساخت ها به 32 میلیارد تومان بودجه نیازمندیم
اگر به مجموعه انقلاب رسیدگی لازم صورت نپذیرد به مرور زمان اعتبار، ارزش و کارایی خود را از دست می دهد و از جایگاه اصلی خود فاصله خواهد گرفت. منابع مالی ما از طریق اعضا تامین می شود و متاسفانه بودجه دولتی هم با توجه به مشکلات به صورت ناقص و نامنظم تخصیص داده می شود که از سرعت رسیدگی به امور مجموعه به خصوص توجه به زیر ساخت ها کاسته می شود. با توجه به مطالعات انجام شده برای اصلاح و مرمت زیر ساخت ها مانند سیستم آب، برق، گاز، سیستم های امنیتی و... به 32 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم. اماکن و فضاهای موجود در این مجموعه حدود نیم قرن است که مورد استفاده قرارگرفته و کسی درطول این زمان برای بازسازی و مراقبت ویژه آن ها تلاش ویژه ای نکرده است.


* در 6 ماه گذشته 53درصد کاهش هزینه و 46 درصد افزایش درآمد داشته ایم
تلاش ما همواره بر این بوده که بتوانیم حداکثر استفاده را از منابع محدود خود ببریم. به عنوان مثال سال ها آبیاری فضای سبز گسترده مجموعه به صورت سنتی و با آب شرب انجام می شد که هم اکنون با آب غیر شرب و به روش های علمی صورت می گیرد. همین موضوع مبلغ زیادی از هزینه پرداختی آب ما را کم کرده است. ساماندهی انشعابات برق و گاز در فضای 84 هکتاری مجموعه بر اساس نیازها و تعدیل نیروهای اجرایی به ما کمک کرده بتوانیم 53 درصد از هزینه ها را کاهش دهیم و 46 درصد افزایش درآمد داشته باشیم.

 

* مجموعه ای ورزشی با قابلیت های بین المللی

به لحاظ ویژگی‌های منحصر به فرد این مجموعه در شهر تهران تعداد زیادی از غیر ایرانیان مقیم تهران از امکانات مجموعه استفاده می کنند که در این میان بیش از 126 نفر از سفرا و دیپلمات های خارجی عضو مجموعه ورزشی انقلاب هستند. معتقدم از این فرصت می توان برای ارتباطات بین المللی به نفع ورزش کشور استفاده کرد. به عنوان مثال در تابستان گذشته 6400 نفر از کودکان و نوجوانان را به صورت پانسیون ثبت نام کردیم که نسبت به سال گذشته حدود 30 درصد افزایش داشته است. در این بین بسیاری از این کودکان قادر به تکلم به زبان فارسی نبودند و فقط برای تعطیلات تابستانی به ایران سفر کرده بودند.


* باید فرصت را برای حضور سرمایه گذار فراهم کنیم
استادیوم تنیس مجموعه انقلاب در نوع خود کم نظیر است که هم اکنون فرسوده و نیازمند بازسازی است. بخش خصوصی آمادگی دارد که این کار را انجام دهد ولی متاسفانه بعضی محدودیت های بی مورد را می بایست با تدبیر و سیاستگذاری رفع کرد تا فضا برای حضور و امنیت سرمایه گذار فراهم شود. سرمایه گذار نباید نگران برگشت سرمایه و سود خود باشند. باید بدانیم در دنیای ورزش حضور بخش خصوصی یک نیاز است و کمک فراوانی به رشد و توسعه ورزش می کند، ما در ایران از این مهم غافل شده ایم و منابع محدود دولتی هم اجازه بسیاری از کارها را به ما نمی دهد.

* درآمد مجموعه باید خرج خود مجموعه شود

مجموعه انقلاب درآمد بسیار خوبی دارد ولی متاسفانه یک دهم درآمد هم خرج خود مجموعه نمی شود. من میزان درآمد مجموعه را اعلام نمی کنم اما بدانید اگر درآمد یک ماه مجموعه به مرمت استادیوم تنیس اختصاص داده شود، می توان آن را به بهترین صورت بازسازی کرد. مجموعه ورزشی آزادی به دلیل نگاه ملی از اهمیت خاصی برخوردار است ولی معتقدم باید مجموعه آزادی درآمد زا شود نه این که به مجموعه انقلاب ضربه بزنیم که آبروی ما در مجموعه آزادی حفظ شود. این موضوع در دراز مدت پایدار نخواهد ماند.

 

* برای انجام کار های فرهنگی برنامه ریزی کرده ایم

در مجموعه فرهنگی ـ ورزشی انقلاب نمی توان نسبت به بخش فرهنگی کار بی توجه بود. در طول سال های گذشته یک ریال هم برای امور فرهنگی هزینه نشده بود و فقط اسم مجموعه فرهنگی را یدک می کشد که با توجه به نوع نگاه خاص به مجموعه انقلاب باعث بروز ناهنجاری در مجموعه شده بود و نمی توانستیم پاسخ گوی نیازهای فرهنگی مخاطبین و اعضاء باشیم. اعضا مجموعه انقلاب به لحاظ فرهنگی متفاوت هستند و کار فرهنگی در مجموعه انقلاب مستلزم برنامه ریزی خاص می باشد که این مهم در دستور کار ما بوده و کارهای خوبی صورت گرفته که در آینده نزدیک برنامه های فرهنگی خود را در قالب یک بسته به مخاطبین اطلاع رسانی خواهیم کرد.


* توجه به زیر ساخت های فرهنگی ـ مذهبی
وقتی بعد از 33 سال یک مسجد و عبادتگاه در مجموعه ساخته نشده نمی توانیم انتظار نماز خواندن از اعضاء داشته باشیم. می بایست بخشی از درآمد خود را صرف کارهای فرهنگی کنیم. ما در ماه مبارک رمضان برنامه هایی را اجرا نمودیم که استقبال بسیار خوبی از طرف اعضاء صورت گرفت. در مقطعی از زمان، دوستان ما در نیروی انتظامی توقع داشتند در محوطه مجموعه ورزشی انقلاب گشت ارشاد راه اندازی کنند که معتقدم هنوز کار فرهنگی مناسب صورت نپذیرفته که بازخورد آن گرفته شود. در آینده با ساخت پارکینگ در ورودی غربی ورود خودرو به داخل مجموعه ممنوع شود و فقط بعد ورزشی مورد نظر واقع می شود که این موضوع از بسیاری از آسیب های اجتماعی می کاهد و بر امنیت فضای ورزشی می افزاید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز