خبرگزاری کار ایران

زارع پور: فدراسیون ها می توانند به خودکفایی مالی برسند

کد خبر : ۳۵۸۸۹

با برنامه ریزی دقیق و توجه به صنعت ورزش و کار برنامه ای در حوزه اقتصادی، اکثر فدراسیون ها می توانند با بررسی پتانسیل های موجود به خودکفایی کامل مالی دست پیدا کنند.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: با برنامه ریزی دقیق و کارشناسی در حوزه ورزش و اقتصاد، اکثر فدراسیون ها می توانند به خودکفایی مالی دست پیدا کنند.

به گزارش ایلنا، محمد زارع پور اشکذری با تاکید بر این مطلب که باید تلاش کنیم ورزش کشور به سمت درآمد زایی پیش برود، گفت: با برنامه ریزی دقیق و توجه به صنعت ورزش و کار برنامه ای در حوزه اقتصادی، اکثر فدراسیون ها می توانند با بررسی پتانسیل های موجود به خودکفایی کامل مالی دست پیدا کنند.

وی درادامه با بیان این مطلب که برنامه های توسعه ای ورزش کشور در حوزه اقتصاد ودرآمدزایی باید برای بخش های همگانی، قهرمانی و حرفه ای به طور جداگانه تبیین شود، اظهار داشت: هریک از این حوزه ها می توانند با توجه به ویژگی های خود، برنامه های اقتصادی در حوزه درآمدزایی را تبیین و اجرایی كنند.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به این مطلب كه بخشی از درآمدهای اقتصادی فدراسیون ها می تواند از طریق صادرات و واردات تامین شود، افزود: در حال حاضر بسیاری از کالاها و لوازم ورزشی تخصصی توسط ورزشکاران، بازرگانان و شرکت های خصوصی وارد کشور می شود. در حالی که می توان با ارائه طرحی درصدی از تعرفه های واردات کالاهای ورزشی در اختیار فدراسیون ها قرار بگیرد.

وی در خصوص راهکار اجرایی كردن این طرح گفت: در واقع بخش کارشناسی کالاهای ورزشی از حیث استاندارد بودن و میزان نیازمندی جامعه ورزشی، باید از مجرای فدراسیون های ورزشی صورت پذیرد. این اقدام علاوه بر اشتغال زایی می تواند برای فدراسیون ها درآمد زا باشند. دستیابی به تکنولوژی تولید لوازم ورزشی باید از برنامه های اتی ورزش درحوزه اقتصادی باشد.ضمن آن که پس از آن می توان در حوزه صادرات نیز برنامه های گسترده ای را تهیه و اجرا كرد.

زارع پور درادامه مالیات بر واردات لوازم ورزشی را یکی دیگر از منابع مالی نام برد و با تاکید بر شفاف سازی قوانین مالیاتی اظهارداشت: با تغییراتی جزیی بر روی قوانین مالیاتی می توان به سمت درآمد زایی پیش رفت.

رییس فدراسیون تنیس روی میز تغییر حسابداری نقدی به حسابداری تعهدی را به عنوان یک راهکار پیشنهادی مطرح کرد و افزود: این امور باید از طریق کارگروه تخصصی وزارت ورزش و جوانان مورد بررسی و سپس در سطح کلان اجرایی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز