خبرگزاری کار ایران

پس از قهرمانی در مسابقات شطرنج ایران:

گلی‌زاده: قهرمانی من بدلیل فرم نامطلوب حریفان بود

asdasd
کد خبر : ۲۹۳۷۵

فشردگی رقابت‌های قهرمانی كشور بالا بود و تا لحظه آخر هم نمی‌شد حدس زد چه كسی قهرمان خواهد بود.

قهرمان مسابقات شطرنج سال 91 ایران گفت: احسان قائم مقامی قهرمان چند دوره مسابقات كشوری  از فرم مظلوب خود دور بود و این فرصتی برای من شد تا با دقت تمام بازی كرده و به خواسته خود برسم.

اصغر گلی‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص سطح كیفی مسابقات قهرمانی كشور عنوان داشت: مسابقات شطرنج قهرمانی كشور در حالی برگزار شد که قرار بود اعضای تیم ملی شطرنج در سال 92 نیز انتخاب شوند. سطح مسابقات نیز بسیار بالا بود.

وی افزود‌: فشردگی رقابت‌ها در این جدول 11 دوری بالا بود و تا لحظه آخر نمی‌شد حدس زد چه كسی قهرمان كشور خواهد بود. در این میان بودند نوجوانانی كه می‌توانستند مزد زحمات خود را در این مسابقات ببینند. من به یاری خدا توانستم از 11 دور مسابقه 5/8 امتیاز كسب كنم و به مقام قهرمانی دست پیدا كنم.

قهرمان شطرنج كشور در پاسخ به این سوال كه چطور توانستید در دورهای پایانی پوریا درینی را پشت سر بگذارید، خاطرنشان كرد: بازی‌هایی كه در دورهای اول انجام دادم به مراتب سخت‌تر از مسابقاتی بود كه پوریا درینی انجام داده بود. در دورهای پایانی حریفان درینی سخت‌تر شده بودند و آنها نیز برای انتخاب شدن تمام سعی خود را انجام می‌دادند، همین عامل كه او با حریفان قوی‌تری مسابقه داشت، باعث می‌شد انگیزه من بیشتر شود تا با پیروزی بر حریفان از درینی جلوتر بیافتم.

گلی‌زاده در خصوص انجام بازی تكمیلی سال قبل برابر احسان قائم مقامی و واگذاری نتیجه اظهار داشت: سال گذشته من با قائم مقامی هم امتیاز شدم، به همین دلیل یك بازی تكمیلی بین ما برگزار شد و امسال به این دلیل كه من یك امتیاز پیش بودم بدون انجام بازی تكمیلی به قهرمانی رسیدم. سعی دارم جایگاه خود را حفظ كنم. تمام مدعیان كه به مسابقات آمده بودند، همه به كسب مقام اولی فكر می‌كردند، اما این مطلب به فرم مطلوب نفرات هم باز می‌گشت. احسان قائم مقامی نیز از فرم مطلوب خود دور بود و فروغ گذشته را نداشت و این فرصتی برای من شد تا با دقت تمام بازی كرده و به خواسته خود برسم.

وی درخصوص اردوهای پیش رو تیم ملی گفت: مسابقات شهرهای جهان را به میزبانی العین امارات پیش رو داریم كه اول دی برگزار خواهد شد. همچنین باید خود را برای شركت در اردوی تداكاتی مسابقات داخل سالن آماده كنیم كه تیرماه برگزار خواهد شد.

گفتنی است، مسابقات شطرنج قهرمانی کشور  به میزبانی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد و 32 شطرنجباز برتر ایران در این دوره از رقابت‌ها حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز