خبرگزاری کار ایران

اخبار فدراسیون انجمن‌های ورزشی؛

معرفی راگبی‌بازان برتر/ عضویت ایران در فدراسیون ورزش‌های هوایی

کد خبر : ۲۹۰۸۸

مسابقات ورزشی در شهرهای مختلف علاوه بر ایجاد انگیزه برای ورزشکاران، باعث ترغیب مربیان و روسای کمیته دارت استان ها برای تقویت و ارتقای فعالیت های خود می شوند.

سومین دوره مسابقات فصلی دارت کشور قرار است روزهای 7 و 8 دیماه به میزبانی شهرستان شیراز برگزار شود.

به گزارش ایلنا، در این خصوص مهدی شایسته دبیر انجمن دارت گفت: کی از روش های توسعه کمی و کیفی رشته های ورزشی برگزاری مسابقات درسطوح و ابعاد مختلف و متفاوت در شهرهای مختلف است از این رو شیراز میزبان این دوره از مسابقات انتخاب شد.

وی ادامه داد: مسابقات ورزشی در شهرهای مختلف علاوه بر ایجاد انگیزه برای ورزشکاران، باعث ترغیب مربیان و روسای کمیته دارت استان ها برای تقویت و ارتقای فعالیت های خود می شوند.

دبیر انجمن دارت کشور اظهار داشت: پیش از این شهرهای تهران و مشهد میزبانان خوبی برای دو دوره های قبل این مسابقات بودند.

شایسته گفت: این مسابقات در بخش بانوان در روز پنجشنبه 7 دی ماه و در بخش آقایان روز جمعه 8 دی ماه سالجاری برگزار می شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون ورزشکاران دارت اندازان کشور به خصوص جوانان و آماتورها دارای آمادگی کامل هستند تا با کسب نتایج مطلوب بتوانند خود را به بالای جدول برسانند و با بزرگان این رشته رقابت کنند.

دبیر انجمن دارت کشور یادآور شد: مسابقات فصلی در چهار دوره در طول یکسال برگزار می شود که در پایان 4 نفر برتر در مجموع رنکینگ این چهار دوره به اردوی انتخابی تیم ملی سال آینده دعوت خواهند شد.

برترین‌های راگبی ساحلی کشور معرفی شدند

پس از اتمام نخستین دوره مسابقات راگبی ساحلی کشور در کیش، بهترینهای این رقابتها معرفی شدند.

انجمن راگبی اسامی بهترین نفرات و تیمهای شرکت کننده در این مسابقات را به شرح ذیل معرفی کرد:

تیم منتخب بازیهای ساحلی

امید باقی آبادی- امین بیابانی زاده (تاید واتر هرمزگان) احمد اتحاد پور – نادر رجبی- رسول خادم – (اوتانای فارس)مهرداد ایرانمنش (کرمان الف) حمید رضا خاک پور (البرز ورزشی) بهزاد جلیلی- امانوئل خدابخش – شاهرخ جمشیدی (گیلان)

جوان ترین تیم: تیم کرمان الف با معدل سنی 19 سال

بیشترین ترای زده: تیم اوتانای فارس

پدیده مسابقات: مهرداد ایرانمنش از تیم کرمان

آقای ترای: رسول خادم

سریع ترین ترای زده شده: حامد شهابی از کرمان

بهترین مربی: مهیار عسگری از تیم اوتانای فارس

بهترین داور: کلیه داوران حاضر در مسابقات

تیم اخلاق: کرمان (جوانان الف)

 

رئیس انجمن ورزش های هوایی:

عضویت در آسیا اتفاقی خوشایند است

رییس انجمن ورزش‌های هوایی از عضویت ایران در مجمع آسیایی ورزش های هوایی اظهار خرسندی کرده و اظهار داشت: پیشرفت و موفقیت تیم ملی هوایی ایران مستلزم همکاری همه جانبه مسئولان ورزشی است.

احمد سلیم آبادی افزود: چندی پیش رقابتهای جهانی چتربازی به میزبانی امارات در شهر دوبی برگزار شد که همزمان با مسابقات، اجلاس سالیانه ورزش های هوایی آسیا نیز در این شهر با حضور اعضای کنفدراسیون ورزش های هوایی برگزار گردید.

رئیس انجمن ورزش های هوایی ادامه داد: اعضای کنفدراسیون ورزش های هوایی آسیا پس از بررسی و ارزیابی برنامه های تیم ملی چتربازی ورزش های هوایی، خوشبختانه ایران را به عنوان 29 کشور عضو فدراسیون چتربازی آسیا پذیرفتند.

وی افزود: پیش از این تیم ملی ایران عضو فدراسیون نبود و همین مسئله باعث شد تا از حضور در مسابقات برون مرزی و بین المللی ناکام باشیم. ضمن اینکه در رنکینگ جهانی و حتی در آسیا جایگاه تعریف شده ای برای تیم ملی هوایی ایران وجود نداشت.

وی ادامه داد: ورزشکاران حرفه ای و سطح بالایی در ورزش هوایی فعال هستند و ورزش های هوایی در کشورمان دارای پتانسیل بالایی است اما متاسفانه عدم توجه به ورزش های هوایی افت نزول فنی ورزشکاران را در پی داشته است.

سلیم آبادی تصریح کرد: عدم حضورمان در مسابقات آسیایی و جهانی باعث شده از تیم های قدرتمند جهان و آسیا فاصله زیادی بگیریم از این رو باید تلاشمان را برای کسب مقام و مدال در مسابقات آسیایی و جهانی مضاعف کنیم.

وی افزود: تا کنون 10 هزار نفر در ورزش های هوایی فعال هستند این در حالی است که هیچ گونه ساماندهی و تلاشی در خصوص پیشرفت این ورزش از سوی مسئولان ورزش صورت نگرفته است.

سلیم آبادی تصریح کرد: مسابقات هوایی زمینه کسب مدال های زیادی را برای تیم های شرکت کننده ایجاد می کند.

سلیم آبادی ادامه داد: ورزش هوایی برای پیشرفت و ارتقا سطح فنی ورزشکاران نیاز مبرم به وسایل هوایی از قبیل هواپیما و هلیکوپتر دارد و مادامیکه امکانات مذکور از سوی مسئولان ذیربط فراهم نشود نمی توانیم به موفقیت تیم ملی هوایی کشورمان امیدوار باشیم.

رئیس انجمن ورزش های هوایی خاطر نشان کرد: موفقیت تیم ملی چتربازی در جهان، به طور حتم پیام آور قدرت بالای انتظامی و نظامی ایران است.

امیدواریم سازمان هواپیمایی با حمایت سایر مسئولان ذیربط شرایط پیشرفت تیم ملی هوایی ایران را در مسابقات جهانی فراهم کنند.

وی در پایان گفت: مسابقات جهانی چتربازی و پاراموتور در سال 2013 به ترتیب در کشورهای چین و تایلند برگزار خواهد شد و امیدواریم زمینه حضور تیمهای ملی کشورمان در این رقابتهای معتبر فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز