خبرگزاری کار ایران

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد در گفتگو با ایلنا:

واردات قرآن نداریم!

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۵۵

معاون قرآن و عترت می‌گوید واردات و سفارشات چاپ قران از کشورهای خارجی وجود ندارد. این درحالی‌ست که نمایشگاه قرآن که در آینده‌ی نزدیک برپا خواهد شد، در سنوات گذشته خود جایگاه ارائه‌ی قرآن‌های وارداتی بوده است.

ایلنا: حجت‌الاسلام و ‌المسلمین حمید محمدی(معاون قرآن و عترت) در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا؛ در مورد شرایط چاپ قرآن در کشور و واردات قرآن از کشورهای خارجی، تصریح کرد: درحال حاضر واردات قران نداریم و قرآن‌ها در کشور خودمان منتشر می‌شوند.

وی ضمن بیان این مطلب که در کتاب انتشار قرآن‌های نفیس، برخی از ناشران برای اقشار کم درآمد جامعه اقدام به چاپ قرآن‌های ارزان می‌کنند، افزود: قرآن‌هایی که در کشور منتشر می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرند؛ با تاییدیه‌ی مراکز معتبری چون مرکز طبع و نشر قرآن کریم و دارآلقران منتشر می‌شوند.

محمدی در مورد سفارشات چاپ قرآن به کشورهای خارجی گفت: درحال حاضر هیچ نهاد و سازمانی به چاپخانه‌های خارجی، سفارش چاپ قرآن نمی‌دهد. در واقع ما نمی‌شناسیم که در جایی قرآن وارداتی وجود داشته باشد.

لازم به یادآوری‌ست که از دیرباز، به دلیل نبود امکانات چاپ قرآن با کیفیت بالا و کاغذ‌های سبک در ایران، یا هزینه‌های بالای چاپ با کیفیت قرآن نسبت به ظرفیت‌های موجود، برخی از ناشران و حتی نهادها و سازمان‌های مربوطه سفارشاتی را به چاپخانه‌های خارجی، همچون چاپخانه‌های کشور چین یا لبنان ارائه‌ می‌دادند و درصدد واردات قرآن‌ برمی‌آمدند. این روند پس از مشاهدات اغلاط و تحریف‌ها در مواردی، واکنش برخی از کارشناسان قرآنی را برانگیخت و مسوولان امر را به بررسی و رسیدگی امور واداشت.

با در نظر گرفتن این توضیحات، معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد در شرایطی از عدم واردات قرآن به کشور خبر می‌دهد که حداقل در نمایشگاه قرآن سال گذشته، قرآن‌های چاپ بیروت، چاپ آلمان و.... در تیراژ بالا توسط برخی از غرفه‌های نمایشگاهی عرضه شده است. با این حساب، باید تا برگزاری نمایشگاه قرآن امسال منتظر ماند، تا صحت و سقم ممانعت از واردات قرآن‌های خارجی را به چشم دید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز