خبرگزاری کار ایران

ساخت مرکز اسلامی در ایالت کالیفرنیا

در روز ۲۸ سپتامبر، مسلمانان ساکن شهر «تمکولا والی» ایالت کالیفرنیا، در مراسم آغاز احداث مرکز اسلامی این شهر شرکت کردند.

ایلنا: «هادی نائل» نماینده هیئتِ ساختِ مرکز اسلامی گفت: پانزده سال پیش، ساخت مرکز اسلامی در این شهر تنها یک رویا بود، اما امروز این رویا محقق شده و روز بزرگی برای ماست.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت لبیک به نقل از سایت «Pe. com»، «نجیا احمد» یکی از رهبران مسلمان شهر تمکولا والی، از ساخت مرکز اسلامی ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: در ابتدا تعداد خانواده‌های مسلمان در این شهر فقط شش خانواده بود و به دلیل نبود مکان مناسب برای برپایی نماز و مراسم عبادی، از دفتر پارک «موریتا» استفاده می‌کردیم. اما اکنون بیش از صد و پنجاه خانواده مسلمان ساکن این شهر هستند و نیاز به یک مرکز اسلامی بیش از پیش احساس می‌شود.

در ابتدای مطرح شدن ساخت مرکز اسلامی، بعضی ساکنان شهر به این طرح اعتراض داشتند، اما بالاخره در دسامبر سال ۲۰۱۰ شورای شهر پس از یک جلسه هشت ساعته، با احداث این مرکز اسلامی موافقت کرد.

بر طبق درخواست مسئولان این مرکز اسلامی، روز جمعه پلیس شهر برای نظارت و جلوگیری از حوادث احتمالی، در محل مراسم حضور یافت.

«عماد رشید» رئیس هیئت مدیره مرکز اسلامی اظهار داشت: ما امروز بسیار خوشحال هستیم و به مسلمان بودن خود در کشور آمریکا افتخار می‌کنیم؛ به لطف خدا از امروز روند احداث این مرکز آغاز می‌شود و در دسامبر سال ۲۰۱۳ به پایان خواهد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز