خبرگزاری کار ایران

عضو کمسیون فرهنگی مجلس:

مادران و همسران شهدا الگوی خوبی برای زنان امروز هستند

کد خبر : ۶۲۱۸۸

مادرانی که بیست سال فرزندان‌‌شان را تربیت کردند و آنها را راهی میدان نبرد کردند، همسرانی که بعد از شهادت همسران‌شان، فرزندان‌شان را به تنهایی و با مشقت‌های فراوان تربیت کردند الگوی خوبی به خصوص از لحاظ اقتصادی برای زنان امروز هستند.

 ایلنا:مادرانی که بیست سال فرزندان‌‌شان را تربیت و آنها را راهی میدان نبرد کردند، زنانی که بعد از شهادت همسران‌شان، فرزندان‌شان را به تنهایی و با مشقت‌های فراوان مالی تربیت کردند الگوی خوبی به خصوص از لحاظ اقتصادی برای زنان امروز هستند.

 به گزارش ایلنا محمد باقری عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ستاد خبری همایش تکریم مادران و همسران شهدا، ثبت چنین روزی را در تقویم کار خوب و موثری در فرهنگ‌سازی دانست و در این باره گفت: نام‌گذاری روزها در تقویم با چنین عناوینی، یاد این افراد را همیشه زنده نگه می‌دارد و فرصت خوبی‌ست برای این‌که به این بزرگواران توجه بیشتری شود. به ویژه در چنین روزی که روز وفات حضرت ام‌البنین (س) است. حضرت ام‌البنین (س) مادری هستند که فرزندانشان در راه اسلام و حقانیت به شهادت رسیدند، این بهترین بهانه برای تجلیل از مادران و همسران شهداست.


وی افزود: به بهانه این روز در کنار برگزاری همایش و مراسمی برای تجلیل و تکریم از مادران و همسران شهدا می‌توان کارهای دیگری نیز انجام داد، کارهایی چون دیدار با خانواده شهدا در منازل‌شان و یا فعالیت‎‌های فرهنگی برای تبیین شخصیت حضرت ام‌البنین(س) و شناساندن ایشان به مردم. این روز بهترین فرصت برای فرهنگ‌سازی‌ست، می‌توان کتاب‌هایی درباره زندگی شهدا تهیه کرد و در فضاهای عمومی و فرهنگی کشور توزیع کرد تا مردم با شخصیت این بزرگان آشنا شوند.


باقری زندگی همسران و مادران شهدا را الگوی خوبی برای زنان امروز جامعه دانست و در ادامه بیان کرد: مادرانی که بیست سال فرزندان‌‌شان را تربیت کردند و آنها را راهی میدان نبرد کردند، همسرانی که بعد از شهادت همسران‌شان، فرزندان‌شان را به تنهایی و با مشقت‌های فراوان تربیت کردند الگوی خوبی به خصوص از لحاظ اقتصادی برای زنان امروز هستند. در وضعیت امروز و در سال جدید که سال حماسه اقتصادی و سیاسی نام‌گذاری شده، زنان امروز بیش از هر چیزی به چنین الگوهایی نیازمندند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز