خبرگزاری کار ایران

از فعالان قرآنی در گرجستان تقدیر شد

کد خبر : ۴۵۶۰۷

مراسم اختتامیه المپیاد قرآن و حدیث از سوی نمایندگی جامعه المصطفی (ص) در گرجستان برگزار و با تقدیر از فعالان عرصه قرآن پژوهی، حدیث، اذان، تفسیر، حفظ، ترتیل و قرائت به کار خود پایان داد.

ایلنا: همزمان با گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی مراسم اختتامیه المپیاد قرآن و حدیث از سوی نمایندگی جامعه المصطفی (ص) در گرجستان برگزار شد.
به گزارش ایلنا، در این مراسم که پس از پایان رقابت‌ها در مدرسه رسول اکرم (ص) در دو سطح خواهران و برادران برگزار شد؛ «خزاعی» رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران، حجه الاسلام و المسلمین «کلانفریبایی» نماینده جامعه المصطفی (ص)، مدیران مدارس شیعه و اهل سنت و جمع کثیری از قاریان، حافظان و مفسرین قرآن کریم و همچنین طلاب علوم دینی از مناطق مختلف گرجستان حضور داشتند.
«محمد رضا کلانفریبایی» در آیین اختتامیه این المپیاد قرآنی طی سخنانی هدف از برگزاری آن را ارتقاء سطح علمی قرآن پژوهان در رشته‌های مختلف عنوان نمود و سیر مراحل مقدماتی و نهایی در این المپیاد را برای حاضرین تشریح کرد. وی در کنار توجه به قرآن کریم توجه به حدیث از جمله کتاب شریف نهج البلاغه را از برنامه‌های مورد توجه جامعه المصطفی (ص) در گرجستان عنوان کرد.
نماینده جامعه المصطفی (ص) در گرجستان ضمن محکوم نمودن توهین به مقدسات الهی، قرآن کریم را موجب وحدت جامعه مسلمانان دانست و برگزاری المپیاد قرآن و حدیث را گامی موثر در جهت گسترش معارف قرآنی و همچنین افزایش وحدت بین جامعه مسلمان گرجی عنوان کرد.
«علیجان حسین اف» استاد حوزه علمیه در این مراسم در خصوص ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران سخنرانی کرد. وی با استناد به آیه شریفه «اِنَّ اللّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّیَ یُغَیِّروا ما بِاَنفُسِهِم» گفت: حرکت عظیم مردم ایران برگرفته از تعالیم قرآن کریم و با اتکا به تعالیم پیامبر اسلام (ص) بود. وی رهبری تاریخی حضرت امام را ادامه حرکت پیامبر اکرم (ص) دانست که برای حمایت از مستضعفین جهان به پا خواست.
این مفسر قرآن کریم در ادامه به سه عامل رهبری حضرت امام خمینی (ره)، وحدت مردم و ایمان به خدا در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران تاثیرگذار و الهام بخش بوده و در سطح دنیا نمونه است.
«احسان خزاعی» رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس در این برنامه از کلیه برگزار کنندگان و مشارکت کنندگان در المپیاد قرآنی تقدیر نمود و گفت: امروز شاهد رشد و شکوفایی فعالیت‌های قرآنی در کشور گرجستان هستیم. وی افزود: برگزاری المپیاد قرآنی دارای ثمرات فراوانی می‌باشد و برای همه ما افتخار بزرگی است که در کنار برادران اهل سنت حول محور قرآن کریم و سیره و سنت پیامبر اکرم (ص) دور هم جمع شده‌ایم.
خزاعی با اشاره به جایگاه ویژه معلمین در قرآن کریم گفت: باید محور همه فعالیت‌های ما قرآن کریم باشد. وی یکی از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی را توجه به قرآن کریم برشمرد و با مثبت ارزیابی نمودن برگزاری المپیاد قرآن کریم، آن را موجب تشویق و ایجاد انگیزه بیشتر برای فعالان عرصه قرآنی دانست.
در ادامه این برنامه به سه نفر از منتخبین هیات داوران در رشته قرائت قرآن کریم جوایز ویژه اهداء شد و از منتخبین سایر رشته‌ها تقدیر به عمل آمد.
اجرای تواشیح، قرائت قرآن کریم، پخش ویدئو کلیپ و توزیع نرم افزارهای قرآنی از دیگر برنامه‌های مراسم اختتامیه المپیاد قرآنی در گرجستان بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز