خبرگزاری کار ایران

زردشت اخوان‌ثالث در گفتگو با ایلنا:

شعرهای منتشر نشده‌ی اخوان مجوز گرفت

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۶۷

سرانجام مجوز نشر مجموعه‌ی «سال دیگر ای دوست؛ ای همسایه» صادر شد. این مجموعه شعرهایی از اخوان ثالث را دربرمی‌گیرد که در هیچ کدام از کتاب‌هایش منتشر نشده است.

ایلنا: زردشت‌ اخوان‌ثالث که مدت‌ها قبل خبر جمع‌آوری سروده‌های منتشر نشده‌ی پدرش و تجمیع آن‌ها در قالب آخرین مجموعه شعر زنده‌یاد مهدی‌اخوان‌ثالث را در اختیار این خبرگزاری گذاشته بود، از مجوز گرفتن این مجموعه و انتشار آن در ماه‌های آتی خبر داد.

وی دراین‌باره به خبرنگار ایلنا گفت: خوشبختانه سرانجام مجوز نشر مجموعه‌ی «سال دیگر ای دوست؛ ای همسایه» را گرفتیم. این مجموعه شعرهایی از اخوان ثالث را دربرمی‌گیرد که در هیچ کدام از کتاب‌های ایشان منتشر نشده است.

زردشت ادامه داد: برخی از این شعرها زمانی در مطبوعات منتشر شده بوده‌اند اما حتی خود اخوان نیز آن‌ها را فراموش کرده بود، بخشی از شعرهای این مجموعه هم از میان دست‌نوشته‌هایی که از پدرم به جا مانده است، استخراج شده است.

مدیر انتشارات زمستان ضمن بیان این مطلب که «سال دیگر ای دوست؛ ای همسایه» آخرین مجموعه‌شعری‌‌ست که به نام اخوان ثالث منتشر خواهد شد، اظهار داشت: این کتاب تقریبا 250 تا 260 صفحه خواهد داشت و مشغول انجام کارهای فنی و آماده‌سازی پیش از چاپ آن هستیم. با این اوصاف امیدواریم که این کتاب در نیمه‌ی دوم سال جاری منتشر شده و به دست علاقه‌مندان آثار اخوان ثالث برسد.

وی در رابطه وضعیت نشر سایر آثار نشر زمستان نیز گفت: کتاب تازه‌ای که تدارک انتشارش را می‌بینیم، کتابی‌ست تحت عنوان «همراه لحظه‌های گریزان». این کتاب مجموعه مقالاتی‌ست که دیگران در مورد اخوان، اشعار و زندگی‌اش نوشته‌اند. حتی خاطرات دوستان و نزدیکان نیز در این کتاب آمده که هرکدام به بیان زاویه‌ای خاص و تازه از شخصیت این شاعر نامی می‌پردازد.

زردشت افزود: مقالات این کتاب از سال 39 تا 89 نوشته شده‌اند و به زودی آن را برای اخذ مجوز به ارشاد خواهیم برستاد. امیدواریم این کتاب برای اخذ مجوز با مشکل روبرو نشود زیرا به جز بیان‌های ادبی و بررسی‌های شخصیتی، مطلبی در آن نیست.

مدیر نشر زمستان همچنین خبر داد: جلد سوم از مقالات زنده‌یاد اخوان‌ثالث نیز با نام «حریم‌ سایه‌های سرو» درحال آماده‌سازی است و احتمالا یکی دو ماه دیگر آن را برای مراحل اخذ مجوز به اداره‌ی کتاب وزارت ارشاد خواهیم فرستاد. کلیات اشعار پدرم نیز کتاب دیگری‌ست که مدت‌هاست در صدد انتشار آن بوده‌ایم اما از آنجایی که شعرهای منتشر نشده‌ی اخوان نیز باید به آن اضافه می‌شد، دست نگه‌داشتیم که خوشبختانه با مجوز گرفتن «سال دیگر ای دوست؛ ای همسایه»، رویه‌ی انتشار کلیات نیز آغاز شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز