خبرگزاری کار ایران

در مراسم افطاری معاونت امور فرهنگی؛

از وزیر ارشاد تجلیل شد

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۵۷

محمد حسینی در این مراسم از معافیت دائمی کتابفروشان و ناشران خبر داد. تکلیف کتاب‌های بلاتکلیف مانده در اداره‌ی کتاب، تا پایان دوره‌ی وزارتش روشن می‌شود.

ایلنا: شامگاه گذشته، چهارشنبه ۲۶ تیرماه، در مراسم افطاری که معاونت امور فرهنگی ارشاد در حیاط تالار وحدت برپا کرده و اهالی نشر و چاپ را به این مراسم دعوت کرده بود، تشکل‌های نشر ضمن اعطای هدایایی از وزیر ارشاد تقدیر کردند.

به گزارش خبرنگا ایلنا؛ سیدمحمدحسینی پس از دریافت هدایا از نمایندگان اتحادیه چاپخانه‌داران، اتحادیه و شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان و... در جایگاه حاضر شد و گفت: من اطلاعی نداشتم که قرار است از من تجلیل شود. به هر تقدیر اگر قدمی برداشته شده، امیدوارم مرضی خداوند بوده باشد و اگر کوتاهی از ما سرزده باشد، امیدوارم مورد بخشش خداوند قرار بگیرم.

وزیر ارشاد در ادامه، با اشاره به حوزه‌ی نشر کتاب که زمامدار آن معاونت امور فرهنگی و اداره‌ی کتاب است، افزود: خوشبختانه نشر کتاب در سال‌های گذشته بالنده بوده و آمارهای رو به رشدی داشته است. حوزه‌ی نشر کتاب از شاخصه‌های توسعه یافتگی کشور‌ها قلمداد می‌شود و هر قدر که این آمار بالا‌تر برود، به توسعه‌ی کشور موجب می‌شود.

وی ادامه داد: در طول این سال‌ها اقدامات بزرگی در حوزه ِ نشر صورت گرفته؛ از برگزاری نمی‌اشگاه پرعظمت کتاب تهران بگیرید، تا نمایشگاه‌های استانی، جوایز مختلف و... همچنین مساله‌ی معافیت مالیاتی اهالی نشر و کتابفروشان که مدت‌ها مورد پیگیری‌های ما بود، گاهی اجرا می‌شد، گاهی نمی‌شد و اخیرا برای یک دوره‌ی شش ماهه لحاظ شده فود، با مطرح کردن این موضوع با رییس جمهور و هماهنگی با سازمان امور مالیاتی کشور، حل و فصل شد و برای همیشه به تصویب رسید.

وزیر ارشاد ضمن بیان این مطلب که امیدوار است معافیت مالیاتی باعث بهبود روند تولید و فروش کتاب در کشور بشود، اظهار داشت: اتحادیه‌ی ناشران و کتابفروشان در سراسر استان‌ها می‌توانند پیگیر ابلاغیه‌ی معافیت‌ها باشند. اگر هم در استانی اتحادیه‌ای وجود ندارد، اداره‌ی ارشاد آن استان امادگی انجام امور اداری را خواهد داشت.

وی در ادامه، ضمن تقدیر از معاونت امور فرهنگی و اداره‌ی کتاب، گفت: مدتی ست که یک همت مضاعف را در اداره‌ی کتاب شاهدیم، تا کتاب‌های بلاتکلیف مانده در این اداره در مدت باقی مانده تکلیفشان روشن شود و از این حیث، کار زمین مانده‌ای تا پایان کار دولت و وزارت حاضر نداشته باشیم.

حسینی افزود: همانطور که امروز در صدور مجوز موسسه‌های فرهنگی به روز هستیم، صدور مجوز نشر برای کتاب‌ها نیز باید ظرف یک روز تا ۴۵ روز صورت پذیرد. البته در این مسیر ناشران و اهالی قلم نیز باید با ما همکاری داشته باشند و ضوابط موجود را در کتاب‌ها رعایت کنند. آزادی بیان جای خودش؛ اما حرمت‌ها و ارزش‌ها نیز باید حفظ شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز