خبرگزاری کار ایران

جو انتخابات؛ تاثیری روی بازار کاغذ نگذاشته است

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۸۷

با نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست‌جمهوری؛ و باتوجه به نیاز نامزدها برای تبلیغات انتخاباتی به کاغذ، از ماه‌ها پیش تحلیل‌های مختلفی درخصوص ایجاد تنش‌ها یا تحول‌هایی در بازار کاغذ، بین صنف کاغذفروشان شنیده می‌شد. اما پرس و جوهای ما نتایج متفاوتی داشته است.

ایلنا: اگرچه هنوز صلاحیت نامزدهای انتخاباتی تایید نشده و فرجه‌ی زمانی تبلیغات برای نامزدها و حزب‌های سیاسی شروع نشده است اما پیش‌بینی می‌شد جو انتخابات، بازارهای کاغذ را دچار تحول و دگرگونی کند و احتمالا موجبات افزایش نرخ کاغذ را فراهم بیاورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ مطابق با سنوات پیشین انتخابات، بیشترین کاغذ مورد نیاز برای تبلیغات نامزدهای انتخابیاتی؛ کاغذ تحریر و کاغذ‌های گلاسه بوده. با این حساب پیش‌بینی ایجاد تغییر و تحول قیمت برای این دست از کاغذ‌ها، بیشتر بود. ولی بازار کاغذ روزهای آرامی را پشت سر می‌گذارد و نشانی از افزایش قیمت کاغذ نیست.

 نرخ کاغذ؛ ثابت مانده است

محمدحسن معتمدیات(مدیر شرکت کاغذ معتمدیان) درخصوص وضعیت این‌ روزهای کاغذ به ایلنا گفت: تا به امروز که جو فضاهای انتخاباتی روی بازار کاغذ تاثیری نداشته است. اما بین همکاران شایع است که با آغاز روزهای تبلیغات برای نامزد‌ها، نرخ کاغذ افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: شواهد و قرائن تا اینجای کار، حکایت از ثبات نرخ کاغذ؛ و حتی در مواردی با کاهش جزئی کاغذ دارد. بر این اساس، قیمت کاغذ تحریری 70 گرمی صد در هفتاد درحال حاضر حدود 81 هزار تومان است و 80 گرمی‌اش 92 هزار تومان!

مدیر کاغذ معتمدیان درمورد میزان کاغذ موجود در انبار کاغذفروشان نیز گفت: هر اتفاقی که در روزهای آتی بیافتد؛ حتی اگر با آغاز ایام تبلیغات‌های انتخاباتی، سفارشات کاغذ در حجم بالایی ثبت شوند، آنقدر کاغذ در انبارها هست که کمبودی در این حوزه احساس نشود.

اکبر باقری(مدیر شرکت کاغذ و مقوای علوم) نیز ضمن بیان این مطلب که تحولی در بازار کاغذ مشاهده نشده است، به خبرنگار ایلنا توضیح داد: براساس آخرین قیمت‌های رایج در بازار، قیمت کاغذ تحریر 70 گرمی اندونزی؛ بندی 84 هزار تومان است و قیمت تحریر 80 گرمی اندونزی به بندی 105 هزار تومان می‌رسد.

وی ضمن بیان این مطلب که نرخ کاغذ در روزهای اخیر تغییر چشمگیری نداشته، گفت: هنوز که هیچ سفارش فروشی برای احزاب و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نداشته‌ایم؛ چراکه هنوز ایام تبلیغات فرا نرسیده‌اند. اما باید دید در ادامه چه پیش می‌آید!

اشتیاقی به تبلیغات کاغذی نیست

حسین بنایی(مدیر شرکت کاغذ و مقوای بنایی) معتقد است که امسال تبلیغات کاغذی به مراتب کمتر از انتخابات‌های گذشته خواهد بود.

وی در این‌باره به خبرنگار ایلنا گفت: تا امروز هیچ تحول و حتی پیش‌بینی سفارشی از سوی ما و سایر همکاران‌مان در جهت آماده شدن برای آغاز ایام انتخاباتی وجود نداشته است. همچنین تحول خاصی در حوزه‌ی افزایش و یا حتی کاهش قیمت کاغذ نداشته‌ایم.

بنایی ادامه داد: به نظر می‌رسد اشتیاق نامزدها به تبلیغات کاغذی، به مراتب کمتر از سال‌ها و ادوار گذشته باشد. چراکه برنامه‌های انتخاباتی طراحی شده شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی در صدا و سیما، بیشترین دامنه‌ی تاثیرگذاری را دارند. بنابرابن فکر می‌کنم نامزدها بیشترین توان خود را برای حضور در این برنامه­‌ها و مناظرات خواهند گذاشت.

مدیر شرکت کاغذ و مقوای بنایی درخصوص نرخ کاغذ تحریر 70 و 80 گرمی هم گفت: قیمت کاغذ تحریر 70 گرمی؛ بندی هشتاد و سه-چهار هزار تومان است و این رقم برای کاغذ تحریر 80 گرمی اندونزی، به صد و چند هزار تومان می‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز