خبرگزاری کار ایران

ابوتراب خسروی در گفتگو با ایلنا:

سال‌هاست كه 3 كتابم اجازه‌ی چاپ ندارند

asdasd
کد خبر : ۲۹۲۶۸

خسروی از «اسفار کاتبان» و «رود راوی» به عنوان آثاری یاد كرد كه پیش از این چاپ شده‌اند، اما نزدیك به 10 سال است كه اجازه‌ی تجدید چاپ این آثار وجود ندارد. «ملکان عذاب» هم نزدیك به 4 سال در انتظار دریافت مجوز نشر مانده است.

ایلنا: «ابوتراب خسروی» (نویسنده) امیدوار است که با صدور مجوز برای انتشار آثارش، جلوی سوءاستفاده از آن‌ها گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خسروی ضمن اعلام این مطلب گفت: مطلع شده‌ام که احتمال صدور مجوز برای انتشار آثارم بیشتر از قبل شده و این مساله مرا نسبت به آینده امیدوار کرده است، زیرا در صورت کسب مجوز آثاری که نزدیک به ۱۰ سال است مجوز نشر نگرفته‌اند، جلوی سوءاستفاده از آن‌ها گرفته می‌شود.

او در خصوص کتاب‌هایی که مجوز نشر ندارند، گفت: «اسفار کاتبان» و «رود راوی» آثاری است که پیش از این چاپ و در چندین نوبت هم تجدید چاپ شده‌اند، اما سال‌هاست اجازه‌ی انتشار مجدد به آن‌ها داده نشده است. همین مساله، زمینه‌ساز سوءاستفاده از این آثار شده است.

خسروی درباره‌ی‌ نحوه سوء استفاده از این آثار توضیح داد: این كتاب‌ها پس از عدم انتشار، به صورت غیرقانونی در فضای مجازی و همچنین به صورت سی دی پخش شده و در دسترس قرار دارند.

او همچنین از «ملکان عذاب» به عنوان كتابی یاد كرد كه تاكنون منتشر نشده و نزدیك به 4 سال در انتظار دریافت مجوز نشر مانده است.

شرایط این روزهای حوزه‌ی فرهنگ، ادبیات و کتاب، از نظر این نویسنده نامناسب است. او در این مورد گفت: شرایط حداقل در مورد کتاب تا امروز بد بوده است، اما امیدوارم مسئولان ارشاد در زمینه‌ی نحوه‌ی صدور مجوز تجدیدنظر کنند تا زمینه‌ی انتشار همه‌ی آثاری که تا امروز مجوز نگرفته‌اند، فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز