خبرگزاری کار ایران

نمادهای سکه‌های آخرین شاهان ساسانی بررسی می‌شود

کد خبر : ۹۷۲۶۲

نشست تخصصی بررسی و شناخت نمادهای سکه‌های آخرین شاهان ساسانی با سخنرانی امین امینی در موزه ملی ملک برگزار می‌شود.

ایلنا: چهارمین نشست از مجموعه نشست‌های تخصصی سکه به میزبانی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، در شهریور ۱۳۹۲ با موضوع سکه‌های آخرین شاهان ساسانی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، سخنران «نشست تخصصی بررسی و شناخت نمادهای سکه‌های آخرین شاهان ساسانی»، «امین امینی» کار‌شناس سکه است. تاکنون کتاب‌هایی از وی با موضوع سکه‌های ایران پیش از اسلام منتشر شده است که کتاب «سکه‌های ساسانی» از مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌آید. سکه‌های ساسانی مدارک و اسناد ارزشمندی از تاریخ، فرهنگ، هنر و مذهب ایران به شمار می‌آیند. این سکه‌ها هنر و فرهنگ ساسانی را به صورت موثق نمایان می‌سازند. سکه‌های این دوره از جنس طلا، نقره، برنز و آلیاژی از سرب و قلع‌اند.

نشست تخصصی بررسی و شناخت نمادهای سکه‌های آخرین شاهان ساسانی» در روز یک‌شنبه سوم شهریور ۱۳۹۲ خورشیدی از ساعت ۱۴ در سالن آمفی‌تئا‌تر موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان به آثار موزه‌ای به ویژه دوستداران سکه‌های تاریخی می‌توانند در این نشست حضور داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز