خبرگزاری کار ایران

به همت باشگاه موسیقی تهران؛

کارگاه «بررسی شیوه سه‌تار نوازی استاد ابوالحسن صبا» برگزار می‌شود

asdasd

در شانزدهمین نشست باشگاه موسیقی تهران، کارگاه «بررسی شیوه سه‌تار نوازی استاد ابوالحسن صبا» با اجرای «رامین جزایری» پنج‌شنبه ۲۰مهر ساعت ۱۸ در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود.

ایلنا: در شانزدهمین نشست باشگاه موسیقی تهران، کارگاه «بررسی شیوه سه‌تار نوازی استاد ابوالحسن صبا» با اجرای «رامین جزایری» پنج‌شنبه ۲۰مهر ساعت ۱۸ در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود.
به گزارش ایلنا، رامین جزایری به‌صورت متمرکز بر روی شیوهٔ سه‌تارنوازی استاد صبا تحقیق کرده است. حاصل این تحقیقات برگزاری چندین سخنرانی، کارگاه آموزشی، انتشار چند مقاله و اجرای آلبوم «حدیث صبا» با عنوان باز آفرینی شیوه سه تار نوازی استاد صبا است، وی در این کارگاه سعی دارد تا یافته‌های خود را با دیگر نوازندگان سه‌تار در میان بگذارد.
استاد ابوالحسن صبا؛ موسیقی‌دان، آهنگساز و نوازنده برجسته موسیقی ایران، یکی از شاخص‌ترین نوازندگان سه‌تار در جمع استادان نوازنده این ساز است، وی در کودکی برخلاف بسیاری از نوازندگان هم عصر خود، سه‌تار را به عنوان ساز اول خویش انتخاب کرد و تا سن ۲۲ سالگی موفق به فراگیری این ساز نزد جناب میرزا عبدالله و درویش خان شد و این باعث شد تا استاد صبا به عنوان تنها راوی شیوه اصیل و قدیم نوازندگی سه‌تار به‌شمار رود.
باشگاه موسیقی تهران عنوان برنامه‌ای است که تاکنون نشست‌های تخصصی موسیقی، برزگداشت هنرمندان برجسته کشور در عرصه موسیقی، رونمایی و نقد آلبوم‌های موسیقی و... را در فرهنگسرای ارسباران برگزار کرده است.
علاقمندان جهت ثبت نام و حضور در این کارگاه می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان جلفا مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز