خبرگزاری کار ایران

رقابت ۵۵۰۰ اثر هنری برای حضور در جشنواره جهانی هنر مقاومت

کد خبر : ۷۹۱۸۰

در بخش پوستر بیش از ۱۲۰۰ اثر، در بخش کاریکاتور بیش از ۴۶۰ و در بخش تصویرسازی ۱۸۰ اثر از هنرمندان داخلی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که انتخاب برگزیدگان از میان این آثار انجام شده است.

ایلنا: دو هزار هنرمند ایرانی و خارجی با بیش از ۵۵۰۰ اثر هنری متقاضی حضور در در ۱۲ رشته مختلف سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت شده‌اند و حبیب الله صادقی دبیرکل جشنواره معتقد است که کیفیت و تنوع آثار نسبت به دو دوره گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری جشنواره هنر مقاومت، صادقی در این زمینه گفت: بر این باورم که به دلیل مطالعه و هدایت دبیران بخش‌های ۱۲ گانه جشنواره و مراجعه هشیارانه به هنرمندان و واکاوای مضامین مختلف، شاهد خلق کارهای خوب و ارزنده‌ای هستیم که بهترین آن‌ها در جشنواره در معرض دید قرار می‌گیرند.

دبیر کل جشنواره جهانی هنر مقاومت با بیان اینکه انتخاب آثار در سه رشته کاریکاتور، تصویرسازی و پوستر به پایان رسیده است، اعلام کرد که در بخش پوستر بیش از ۱۲۰۰ اثر، در بخش کاریکاتور بیش از ۴۶۰ و در بخش تصویرسازی ۱۸۰ اثر از هنرمندان داخلی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که انتخاب برگزیدگان از میان این آثار انجام شده است.

او استفاده از نمادهای جدید و بدیع با مضمون مقاومت و ایستادگی را بخصوص در حوزه کاریکاتور و نگارگری قابل تحسین توصیف کرد و افزود: خبر خوب آن است که تعدادی از بزرگان هنر گرافیک و کاریکاتور در این دو رشته آثارشان را به جشنواره عرضه کرده‌اند و شاهد نمایش آن‌ها در جشنواره خواهیم بود.

صادقی با اشاره به اینکه مهلت دریافت آثار در بخش بین‌الملل تا پایان خرداد تمدید شده، گفت: تا به حال بیش از ۱۴۰۰ اثر از هنرمندان خارجی در ۱۲ رشته دریافت کرده‌ایم که رشد چشمگیری را نشان می‌دهد و تا پایان خرداد آمار دقیق حضور هنرمندان کشورهای خارجی به شکل دقیق اعلام می‌شود.

دبیرکل جشنواره درباره فرایند انتخاب آثار در رشته‌های گوناگون اظهار داشت: در انتخاب آثار دبیر هر بخش همراه با دبیر جشنواره و چهار هنرمند خوشنام هر رشته کار بررسی را انجام می‌دهند و بهترین آثار را جهت عرضه در جشنواره برمی‌گزینند. از این هفته قاب کردن و عکاسی آثار انتخاب شده انجام می‌شود و کتاب جشنواره شامل تصاویر همه آثار شرکت کننده و اطلاعات مربوط به خالقان آثار در موعد مقرر آماده خواهد شد.

در بخش کاریکاتور، کامبیز درم‌بخش، محسن نوری نجفی و مازیار بیژنی، در بخش پوستر، قلی‌زاده، شریفی و خزاعی، در بخش نگارگری، عصمتی، حاصلی، صدری و در بخش طرح‌های حجمی و مجسمه‌سازی، بهروز دارش و طاهر شیخ‌الحکما کنار دبیران این بخش‌ها و دبیر جشنواره در انتخاب آثار برگزیده جشنواره حضور داشته‌اند.

حبیب الله صادقی با اشاره به اینکه داوری نهایی و اعلام برندگان رشته‌های ۱۲ گانه ده روز مانده به پایان جشنواره انجام می‌شود، تاکید کرد: تا آخرین لحظه ارتباط هنرمندان و نگاه مردم به آثار به نمایش درآمده را بررسی خواهیم کرد و می‌کوشیم بهترین آثار را در هر رشته به عنوان برگزیدگان نهایی معرفی کنیم.

سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت با هدف ترویج فرهنگ مقاومت و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تاکید بر فرهنگ پایداری در هنرهای تجسمی آذر ماه امسال به ابتکار بنیاد فرهنگی روایت و انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس در ۱۲ رشته گوناگون شامل نقاشی، طراحی و چاپ دستی، نگارگری، خط-نقاشی، تصویرسازی، پوس‌تر، عکاسی، کاریکاتور، طرح‌های حجمی، انیمیشن، هنرهای جدید و مفهومی برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز