خبرگزاری کار ایران

در كارگاه آموزشی عكاسی «ایده» عنوان شد:

مُدلینگ عكاسی آتلیه‌ای نیست

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۶۳

فریبرز میرکبیری عکاس مُد بین‌المللی معتقد است؛ در ایران تعریف اشتباهی از هنر عكاسی مُدلینگ رواج دارد و این هنر بیشتر با عكاسی آتلیه‌ای اشتباه گرفته می‌شود.

ایلنا: فریبرز میرکبیری عکاس مُد بین‌المللی كشور كه روز جمعه سوم خردادماه کارگاه آموزشی عکاسی مُدلینگ در آموزشگاه هنری˝ایده˝برگزار کرد، در مورد این گرایش از هنر عكاسی توضیح داد: عکاسی مُدلینگ در ایران بیشتر به عکاسی آتلیه‌ای تعریف شده است که تعریف غلط و اشتباهی است. در دنیای عکاسی حرفه‌ای عکسی به اسم عکس آتلیه‌ای نداریم، اما این تصور در میان مردم رواج پیدا كرده است.

وی كه در در این کارگاه آموزشی یك روزه تکنیک نورپردازی حرفه‌ای در دنیای مُد؛ اصول و تکنیک‌های عکاسی مُدلینگ و نقش کلیدی نرم‌افزارهای عکاسی در مُدلینگ را ارائه داد؛ افزود: عکاسی مُدلینگ در واقع برای فروش و تبلیغ محصولات کاربرد دارد و از جمله یک سبک از عكاسی تبلیغاتی است.

به گفته میرکبیری عکاسی مُدلینگ یک شات زدن نیست بلکه یک پرسه است. در عکس مُدلینگ باید یک استوری‌برد و یك روایت نوشته شود تا یک سری آدم و فکر عکاس را درگیر خودش کند. در واقع عكاس هدف دار و مفهومی به سراغ سوژه می رود.

وی درباره عکس مُدلینگ گفت: این نوع عکاسی لزوما نباید حتما یک داستان داشته باشد اما باید یک مسیر و زمان مشخص داشته باشد. شاید در نهایت بیننده فکر کند یک عکس پرتره ساده است؛ اما در واقع باید پشت همین عکس ساده، فکر وهدف وجود داشته باشد تا بیننده با نگاه اول هدف را که صاحب عکس می‌خواسته منتقل كند، دریابد.

این عكاس بین المللی مُد با اشاره به روند تاریخی این هنر گفت: در دوره‌های اول عكاسی مُدلینگ، مُدل اصلا مهم نبود. لباس و محصولات بودن که مهم بودند و بر همین اساس به عنوان سوژه قرار می گرفتند. البته در عکاسی مُدلینک اصل موضوع همیشه محصولات است. اما در دوران معاصر مُدل به عنوان فرم در این هنر به كمك عكاسی آمده است، در واقع این تصور اشتباه است كه مُدل کارش اغوا کردن بیننده است یا کارش اطلاعات دادن است.

وی ادامه داد: عکاسی مُدلینگ اصل و اساس اش بر جواهرات و پوشاک است. غیر از مُدلینگ شی که در مُدل است باید از نوع بهترین و پرافکت‌ترین یک محصول باشد. خیلی از عکاسان حرفه‌ای جهان در عکاسی مُدلینگ برای مُدل و محصول دو نوع عکاسی جدا انجام می‌دهند تا اندازه و زاویه نورهای دقیق داشته باشند.

میركبیری افزود: عکاسی صنعتی و مُدلینگ تقریبا شبیه هم هستند، هر محصول و شی را که به تنهایی از آن عکاسی کنیم در نهایت عکس صنعتی گرفتیم.

فریبرز میرکبیری، از عکاسان به نام دنیای مُد است که سابقه همکاری با برندهایی همچون؛ بنتون، ریناشنته، تروساردی و چرروتی، را در کارنامه خود دارد. وی دارای مدرک (IED Milan) از ایتالیا است و دوره‌های مختلفی را زیر نظر اساتید جهانی دنیای مُد همچون ستیمیو بندوسی و لوکا کاتورتتی گذرانده است. کارگاه آموزشی عکاسی مُدلینگ در یک جلسه هشت ساعته، روز جمعه سوم خردادماه در آموزشگاه تخصصی ایده برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز