خبرگزاری کار ایران

ارجمند:

آثار دفاع مقدس‌ام برگرفته از احساسم است

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۵۵

مدیر مر کز موسیقی حوزه هنری در رابطه با ساخت آلبوم «سرزمین مهربانی» گفت: ساخت موسیقی این آلبوم سفارشی نیست و براساس احساسات درونی و ادای دینی که به میهن داشتم تولید شد.

ایلنا: پیروز ارجمند(مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری) که به تازگی آهنگسازی آلبوم موسیقی «سرزمین مهربانی» را به اتمام رسانده، ویژگی این اثر را برشمرد و گفت: این اثر برای ارکس‌تر ملی نوشته و ضبط شده است. ملودی‌های اثر نیز با وفاداری به موسیقی دستگاهی، در دستگاه‌های راست پنجگاه، شور و آوازهای بیات اصفهان و دشتی خلق شده‌اند.
به گزارش ایلنا به نقل از حوزه هنری، ارجمند با ذکر این نکته که موضوعات این آلبوم در رابطه با دفاع مقدس و کشورمان است، افزود: آلبوم «سرزمین مهربانی» دارای هفت تصنیف است و بداهه خوانی آواز و کمانچه به عنوان ساز جواب آواز زینت بخش این اثر است.
این آهنگساز با بیان اینکه ساخت آلبوم «سرزمین مهربانی» سفارشی نبوده و برگرفته از روح و احساس وی بوده است، اضافه کرد: ساخت موسیقی این آلبوم بر اساس احساسات درونی و ادای دینی که به میهن داشتم تولید شد. به غیر از موسیقی فیلم «سفر به چزابه» که اولین کار آهنگسازی من در زمینه دفاع مقدس بوده است، نزدیک به ۱۵ اثر درباره این موضوع کار کرده‌ام که همگی آن‌ها نشات گرفته از حس قلبی و درونی‌ام بودند و این اثر را به مردم شریف و مهربان ایران تقدیم می‌کنم.
وی با اشاره به این نکته که در آلبوم «سرزمین مهربانی» بر موسیقی نواحی نیز تاکید شده، خاطر نشان کرد: در این آلبوم موسیقی، خواننده در آوازهای خود از شیوه «شروه خوانی» که در جنوب ایران مرسوم است بهره گرفت زیرا وی از شاگردان مرحوم ایرج بسطامی در بم بود و یکی از خواستگاه‌های «شروه خوانی» نیز شهر بم محسوب می‌شود که با نام بیابانی خوانی در آن منطقه شناخته می‌شود.
ارجمند عوامل این گروه موسیقی را معرفی کرد و گفت: حامد حسین خانی شاعر، مجید حسین خانی خواننده، نوازندگان آن از اعضا ارکس‌تر ملی هستند. ضبط اثر در استودیو ترانه صورت گرفت و تولید آن نزدیک به یک سال به طول انجامید.
یادآور می‌شود آلبوم «سرزمین مهربانی» روز چهارشنبه ۹ اسفندماه با حضور پیروز ارجمند مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری، عباس سالاری رییس حوزه هنری استان کرمان، حسن رسولیˈ مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تهران، محمدمهدی ابوالحسنی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان، نصرالله گرامی رییس دانشگاه شهید باهنر، در تالار وحدت دانشگاه باهنر کرمان رونمایی شد.
آلبوم «سرزمین مهربانی» را مرکز موسیقی حوزه هنری با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان به تولید رسانده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز