خبرگزاری کار ایران

عباس افتخاری:

برای سلایق گوناگون فرصت دیده شدن ایجاد کردیم

کد خبر : ۳۷۳۵۶

هنوز زود است، بخواهیم این توقع را از جشنواره تجسمی فجر که پنجمین دوره آن برگزار می‌شود، داشته باشیم که تاثیر شگرفی بر تغییر فضای هنری کشور بگذارد.

ایلنا: عباس افتخاری از اعضای هیات داوران بخش سفال و سرامیک پنجمین جشنواره تجسمی فجر در ارزیابی آثار این دوره گفت: «به آثاری با سلایق مختلف امکان ابراز وجود داده شد، تا هر کاری که فکری پخته پشت آن است، بتواند خود را عرضه کند.»
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره تجسمی فجر، عباس افتخاری، عضو هیات علمی دانشگاه هنر که این روز‌ها داوری بخش سفال و سرامیک جشنواره فجر را بر عهده دارد در مورد ویژگی‌های آثار رسیده به این دوره از جشنواره گفت: «آثار قابل تعمقی در بخش سفال و سرامیک را در این دوره از جشنواره شاهد بودیم. در این میان از سوی هیات داوران سعی شد به آثار با سلایق مختلف، امکان ابراز وجود داده شود تا هر کاری که فکری پخته پشت آن بود، بتواند خود را عرضه کند.
وی در خصوص تاثیر برگزاری جشنواره تجسمی فجر در روند تغییر فضای هنری کشور گفت: «کشورهایی که دارای آثار هنری ارزشمند و متعددی هستند، در دوره‌ی کوتاه به این رشد هنری- فرهنگی نرسیده‌اند. بلکه طی گذر زمان و آثار مختلف که توسط افراد متخصص و مخاطبان مورد توجه، ممیزی و پالایش قرار گرفته‌اند، به این جایگاه دست یافتند. پس هنوز زود است، بخواهیم این توقع را از جشنواره فجر که پنجمین دوره آن برگزار می‌شود، داشته باشیم که تاثیر شگرفی بر تغییر فضای هنری کشور بگذارد.»
این استاد دانشگاه با اشاره به تاثیر برگزاری مستمر جشنواره تجسمی فجر بر جریان‌ هنری کشور گفت: «برگزاری مستمر این رویداد این فرصت را فراهم می‌کند که جامعه از درک و دانش بصری و معنایی بیشتری برخوردار شود. همچنین اثر هنری نیز، نقش رسالت فرهنگی و زیباسازی‌اش را در جامعه ایفا خواهد کرد.»
این هنرمند در پایان افزود: «نمایشگاه‌هایی از این دست که توسط جریان‌های عمومی و مردمی مثل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، می‌تواند این باور را به هنرمندان بدهد که تفکر و عمل آن‌ها دو طرفه بوده و مخاطبانی مهم در بین اقشار مختلف مردم وجود دارد تا امیدوارانه و با پشتکاری دو چندان به فعالیتشان ادامه ‌دهند. از سوی دیگر فاصله‌ زمانی یک‌ساله جشنواره باعث می‌شود هنرمندان در این مدت، بازخوردهای لازم پیرامون اثرشان را دریافت کنند تا خود را بازسازی کنند.»
پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، سفال و سرامیک، تصویر‌سازی، مجسمه‌سازی، پوس‌تر، عکاسی، کاریکاتور و بخش مقالات علمی از ۱۴ بهمن تا ۱۲ اسفندماه سال جاری به دبیرکلی سیدعباس می‌رهاشمی از سوی مرکز هنرهای تجسمی با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر در تهران و استان‌ها برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز