خبرگزاری کار ایران

فراخوان جشنواره ملی موسیقی خنیاگران انقلاب منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۳۲۵۴۸

سومین جشنواره ملی موسیقی خنیاگران انقلاب اسلامی، همزمان با ایام دهه فجر و از ۱۸تا ۲۱ بهمن، به کوشش مرکز موسیقی حوزه هنری و با همکاری حوزه هنری استان لرستان برگزار می‌شود.

ایلنا: پیروز ارجمند، مدیرمرکز موسیقی حوزه هنری و دبیر این جشنواره، با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: این جشنواره برآن است تا با بهره گیری از دستاوردهای موسیقیدانان متعهد، خلاق و توانمند در بخش‌های موسیقی محلّی، سنتی و آواز جمعی نسبت به تعمیم ارزش‌های والای انقلاب اسلامی، ارتقاء سطح آگاهی و بینش نسل جوان، گسترش فرهنگ ایثار و تبیین ارزش‌های خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی اقدام نماید.
به گزارش ایلنا به نقل از حوزه هنری، ارجمند سپس به معرفی اهداف این جشنواره پرداخت وگفت: معرفی آثار موسیقایی مرتبط با موضوع جشنواره، کشف و حمایت از موسیقیدانان با استعداد جوان ایرانی، فراهم آوردن بسترمناسب برای رقابت و همکاری موسیقیدانان این عرصه، ارائه موسیقی با ویژگیهای موسیقی ملی ایران برای مخاطبان آثار، تجلیل ازموسیقیدانان برجسته و تأثیرگذار در روند پیشرفت و تعالی موسیقی ملی ایران، ارتقای سطح علمی و تخصصی شرکت کنندگان در جشنواره با برگزاری کارگاه‌های تخصصی توسط اساتید برجسته موسیقی ازاهداف این جشنواره است.
وی سپس به بخش‌های جشنواره اشاره کرد و گفت: این جشنواره به صورت رقابتی در سه بخش محلّی، سنتی و آواز جمعی برگزار می‌شود و کلیه گروه‌هایی که آثاری با مضامین ارزش‌های انقلاب اسلامی، فرهنگ ایثار، ارزش‌های خانواده و سبک زندگی دارند، می‌توانند با تکمیل برگ درخواست شرکت درجشنواره دراین رویداد موسیقایی حضور پیدا کنند.

پیروز ارجمند که خود دبیر جشنواره را بر عهده دارد؛ گفت: شیرزاد نعمتی نیا به عنوان دبیراجرایی و هوشنگ جاوید به عنوان دبیرعلمی دراین جشنواره مرا همراهی خواهند کرد.
ارجمند در ادامه به شرایط حضور در این جشنواره پرداخت و گفت: هر گروه موسیقی می‌تواند با دو اثرموسیقی دریکی از بخش‌های جشنواره شرکت کند. از این رو، بایستی متن اشعار و اطلاعات مربوط به هنرمندان و آثار اجرایی به همراه لوح فشرده صوتی یا تصویری دردو نسخه تا ۲۰/۱۰/۱۳۹۱ به دبیرخانه جشنواره ارسال شود. مدت زمان اجرای هر گروه هم حداکثر ۲۰ دقیقه می‌باشد.
وی سپس خاطرنشان کرد: مناسب است، گروه‌های شرکت کننده با لباس مناسب اجرای موسیقی هنری به اجرا بپردازند و آثار ارسالی به دبیرخانهٔ جشنواره هم نباید در جشنواره‌های دیگر کشور ارائه شده باشند. درضمن آثار ارسالی در صورت رد یا قبول عودت داده نخواهند شد.
ارجمند در ادامه اعلام کرد: به کلیه گروه‌های راه یافته به بخش پایانی، مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۱۵ ریال بابت هزینهٔ ایاب و ذهاب پرداخت خواهد شد و اسکان و پذیرایی گروه‌های مدعو نیز به عهدهٔ دبیرخانه جشنواره می‌باشد. وی درخصوص انتخاب آثار و داوری گفت: هیئت انتخاب، که اعضایش توسط مرکز موسیقی حوزه هنری تعیین می‌شود، پس از بازبینی آثار ارسال شده منتخبین را به دبیرخانه جشنواره جهت دعوت و حضور در جشنواره معرفی می‌نماید.
ارجمندادامه داد: هیئت داوری شامل سه تا پنج نفر، که اعضای آن از میان هنرمندان و صاحب نظران توسط مرکز موسیقی حوزه هنری انتخاب خواهند شد، آثار بخش مسابقه را داوری خواهند کرد.
وی درباره جوائز جشنواره هم اظهار کرد: در هربخش از جشنواره یک آلبوم موسیقی مشترک توسط مرکز موسیقی حوزه هنری تولید و منتشر خواهدشد. به سه گروه برگزیده در هر بخش از جشنواره نیز مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۳۰ ریال تقدیم خواهد شد. ناگفته نماند، به تمامی شرکت کنندگان در کارگاه تخصصی گواهی پایان و به شرکت کنندگان جشنواره لوح تقدیر اعطاء خواهد شد.
دبیرجشنواره با اشاره به برگزاری جشنواره از۱۸تا ۲۱ بهمن سال جاری درخرم آباد گفت: مهلت ارسال آثار و تکمیل فرم جشنواره حداکثر تا تاریخ ۲۰ دی ماه ۱۳۹۱ خواهد بود و نتایج اولیه آثار انتخاب شده هم تا پایان دی ماه ۱۳۹۱ به اطلاع گروه‌های برگزیده و رسانه‌های عمومی خواهد رسید.
مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری درپایان خاطرنشان کرد: هنرمندانی که خواهان شرکت دراین جشنواره هستند باید به سایت مرکز موسیقی حوزه هنری به نشانی اینترنتی www. musicenter. irمراجعه کنند و فرم حضور در جشنواره را که درگزینه‌ای با «فراخوان جشنواره» درج شده پر کرده و ضمن ارسال آن، آثارشان را به صورتی که اعلام شده تا تاریخ یاد شده به دبیرخانه علمی جشنواره به نشانی: تهران خیابان طالقانی، انتهای غربی خیابان سمیه، مقابل وزارت صنایع و معادن، ساختمان مرکزی حوزه هنری، طبقه ۴، مرکز موسیقی پست نمایند.
هنرمندان درصورت داشتن پرسش و یا ابهامی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتربا شماره تلفن‌های: ۸۸۸۹۵۵۴۶ و ۸۸۸۹۷۵۴۶ تماس بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز