خبرگزاری کار ایران

نمایش فیلم‌های مستند هنرهای تجسمی ۵ تا ۱۰ اسفندماه

کد خبر : ۳۲۰۶۳

فراخوان شرکت در بخش فیلم‌های مستند جشنواره از اوایل آذرماه منتشر شد و طبق اعلام دبیرخانه، فیلمسازان تا پنجم بهمن ماه فرصت دارند آثار خود را ارسال کنند.

ایلنا: دبیر بخش فیلم‌های مستند پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر ساخت فیلم مستند با موضوع هنرهای تجسمی را سند فرهنگی مناسبی برای این عرصه دانست.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، «علیرضا قاسم خان»؛ دبیر دومین دوره از بخش فیلم‌های مستند هنرهای تجسمی، گنجاندن این بخش سینمایی به دیگر بخش‌های جشنواره را اقدامی شایسته دانست و اظهار داشت: ساخت فیلم‌های مستند با موضوع هنرهای تجسمی در ثبت و ضبط آثار، زندگی نامه‌ها و به طور کلی فرهنگ هنرهای تجسمی در رشته‌های گوناگون و همچنین توجه بیش از پیش مستندسازان کشور تاثیر بسزایی دارد که در آینده نه چندان دور دیده خواهد شد.
وی یادآوری کرد: برقراری ارتباط و گفت‌و‌گوی رو در رو میان مستندسازان و هنرمندان هنرهای تجسمی کشور به سال ۱۳۷۷ و راه اندازی سینماتک موزه هنرهای معاصر باز می‌گردد که یکی از اساسی‌ترین و پیگیر‌ترین برنامه‌های آن «هنرهای تجسمی بر پرده نقره‌ای» نام داشت وبه معرفی فیلم‌های سینمایی و مستند در زمینه هنرهای تجسمی می‌پرداخت.
قاسم خان افزود: این زمینه باعث شد طی دو سال اخیر در مجموعه جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر بخش فیلم مستند نیز گنجانده شود که با همه ضعف‌ها و کاستی‌ها اقدامی ارزشمند است و امید می‌رود طی سال‌های بعد بر غنی‌تر شدن آن افزوده شود.
این مستندساز هدف اصلی از برگزاری بخش فیلم‌های مستند هنرهای تجسمی را توجه دو گروه مستندساز و هنرمند به قالب‌های جدید هنری بخصوص سینمای مستند برشمرد و گفت: بررسی فیلم‌های تولید شده در عرصه هنرهای تجسمی و به نوعی ارزشگذاری بر مستندهای بر‌تر و همچنین ایجاد فضایی برای آشنایی بیش از پیش دانشجویان و علاقه مندان هنرهای تجسمی با این آثار، از دیگر هدف‌های بخش سینمایی این جشنواره تجسمی است.
دبیر دومین دوره از بخش فیلم‌های مستند هنرهای تجسمی تصریح کرد: همه به خوبی می‌دانیم که تولید فیلم مستند نسبت به دیگرفیلم‌ها زیاد نیست. از این رو، جشنواره هنرهای تجسمی فجر می‌تواند نظر مدیران و فعالان دو عرصه مستند و هنرهای تجسمی را به خود جلب کرده تا سرمایه گذاری در جهت تولید این نوع آثار رونق گیرد.
قاسم خان همچنین افزود: بسیاری از فیلم‌های مستند همچون سندهای فرهنگی می‌تواند ضمن معرفی هنرمند، تصویری از هنرهای تجسمی در زمانه خود را به آیندگان معرفی کند.
قاسم خان در ادامه درباره هیات انتخاب و داوری بخش فیلم‌های مستند گفت: در ترکیب این هیات که کار انتخاب و داوری را همزمان انجام خواهند داد از پیشکسوتان سینمای مستند، تهیه کنندگان، کار‌شناسان و بازیگران سینما و همچنین هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی بهره خواهیم گرفت.
وی در پایان خاطرنشان کرد: فراخوان شرکت در بخش فیلم‌های مستند جشنواره از اوایل آذرماه منتشر شد و طبق اعلام دبیرخانه، فیلمسازان تا پنجم بهمن ماه فرصت دارند آثار خود را ارسال کنند.
بخش فیلم‌های مستند پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، ۵ تا ۱۰ اسفندماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز