خبرگزاری کار ایران

با انتشار پیامهای جداگانه،

ضرغامی و شاه آبادی درگذشت جهانبخش صادقی را تسلیت گفتند

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۱۸

جهانبخش صادقی در سن 16 سالگی هنگام آذین بندی خیابان در شب میلاد امام حسین ع دچار سانحه و قطع نخاع شده بود، بیش از 30 سال در گالری «ولیعصر» تهران نقاشی كرد و آثار بدیع و ماندگاری را از خود بر جای گذاشت.

 عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا  و سیما و  و حمید شاه آبادی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پیامهای جداگانه درگذشت  جهانبخش صادقی را تلسیت گفتند

 به گزارش خبرنگار ایلنا متن پیام تلسیت عزت الله ضرغامی بدین شرح است:

هنرمندمتعهدواستثنایی کشوربه ملکوت اعلی پرکشید. این هنرمندپرتوان که عشق به مولاومقتدایش اباعبدالله الحسین (ع) درتمام وجودش ریشه دوانده بود؛ باوجود۸۵درصدمعلولیت خالق آثاری ارزشمندشدکه بیش ازهرچیزتابلویی ازصبر، امید، اعتمادبه نفس، انگیزه واستعدادخارق العاده الهی رادرذات بشری ترسیم می‌کرد. تلاش بی‌نظیروی درماناکردن ۱۱۰شهیدلبنانی درقالب ۱۱۰تابلوی ارزشمندوهدیه آنهابه مجاهدان ودلباختگان مکتب حسین نشان ازدرک عمیق این هنرمندنسبت به ارزشهاست. مرحوم صادقی نه فقط برای جامعه جهانی معلولان که برای همگان الگوی استقامت، تلاش وطراوت زندگی بودسفرعاشقانه اودرایام ماتم مولایش حسین بن علی (ع) ویاران باوفایش آخرین نقش زیبای اوبرتابلوی زندگی‌اش شد. رحلت جانگدازاین هنرمندرا به خانواده صبوروبزرگوارش وبه مردم نجیب وهنرپرورکرمان تسلیت می‌گویم.

 همچنین پیام تسلیت حمید شاه آبادی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت درگذشت جهانبخش صادقی بدین شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون
خبر درگذشت هنرمند نقاش جهانبخش صادقی که با وجود معلولیت ۸۵ درصدی همچنان پرشور و با انگیزه به خلق آثار هنری و آموزش هنرجویان جوان می‌پرداخت مایه تاثر و تاسف گردید. این هنرمند عزیز که در دوران نوجوانی در شب ولادت امام حسین (ع) هنگام چراغانی کردن کوچه‌ها دچار سانحه و معلولیت گردید در ایام عزاداری آن حضرت دعوت حق را لبیک گفت تا این نشانه‌ای بر عشق و علاقه و پیوند ناگسستنی ایشان با حضرت سید الشهدا (ع) باشد. اینجانب ضایعه درگذشت این هنرمند عزیز که از خود آثار هنری ارزشمندی در حوزه هنر انقلاب اسلامی از خود به جا گذاشته‌اند را به جامعه هنری کشور و خانواده محترم ایشان تسلیت گفته و از خداوند منان برای ایشان رحمت و مغرفت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

جهانبخش صادقی  در سن 16 سالگی هنگام آذین بندی خیابان در شب میلاد امام حسین ع دچار سانحه و قطع نخاع شده بود، بیش از 30 سال در گالری «ولیعصر» تهران نقاشی كرد و آثار بدیع و ماندگاری را از خود بر جای گذاشت. آثار مرحوم صادقی در بسیاری از مراكز هنری بین المللی نگهداری می شود. این هنرمند معلول مدتها بود از نارسایی كلیه رنج می برد و سرانجام در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی دعوت حق را لبیك گفت.صادقی متولد 1335 در شهر بافت كرمان بود و در طول حدود 40 سال گذشته بیش از دو هزار تابلو نقاشی آفریده است. پیكر این هنرمند نقاش صبح روز تاسوعای حسینی از مقابل گالری وی واقع در خیابان دزاشیب تشییع و برای خاك سپاری عازم شهر كرمان شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز