خبرگزاری کار ایران

هنرمندان آلمانی به ایران می‌آیند

کد خبر : ۱۰۰۲۹۵

مدیرکل امور بین‌الملل فرهنگستان هنر از برگزاری نشست تخصصی به همراه کارگاه و نمایشگاهی با حضور هنرمندان آلمانی، در مهرماه سال‌جاری در فرهنگستان هنر خبر داد.

ایلنا: عبدالرحیم فیروززاده در خصوص برگزاری نشست تخصصی به همراه کارگاه و نمایشگاهی با حضور هنرمندان آلمانی اظهار کرد: یکی از اهداف فرهنگستان هنر ایجاد تعامل و تبادل اطلاعات میان هنرمندان ایران با سایر کشورهای دنیاست. در همین زمینه تاکنون تفاهم‌نامه‌هایی میان فرهنگستان هنر با برخی از مراکز هنری مهم سایر کشور‌ها چون کره جنوبی، چین، قزاقستان، ترکیه و... در قالب برگزاری پروژه‌های کوتاه‌مدت منعقد و برنامه‌هایی نیز برگزار شده است. به عنوان نمونه تفاهم‌نامه با موسسه آرکو کشور کره جنوبی، به برگزاری نشست تخصصی، کارگاه و نمایشگاهی با حضور هنرمندان این کشور انجامید؛ یا تفاهم‌نامه با مرکز فرهنگی قزاقستان به حضور هنرمند نقاش از این کشور و برگزاری کارگاه و نشست تخصصی منجر شد؛ و یا حضور هنرمندان ایرانی در چین از این دست برنامه‌هاست.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، وی در همین زمینه افزود: مسئولان این فرهنگستان در همین زمینه و برای آشنایی با آثار هنری هنرمندان سایر کشور‌ها، نشست‌هایی از دو سال گذشته با مسئولان هنری کشور آلمان برگزار کرده‌اند که نتایج آن منتهی به تفاهم‌نامه‌ای میان موسسه فرهنگی-هنری صبا (وابسته به فرهنگستان هنر) و موسسه فرهنگی حافظ (از آلمان)، برای انجام پروژه‌ای با عنوان «دیدار شرق و غرب» در قالب برگزاری نشست تخصصی، کارگاه و نمایشگاه با حضور هنرمندان کشور آلمان در فرهنگستان هنر شد.

فیروززاده درخصوص هنرمندان شرکت‌کننده در این پروژه افزود: هنرمندان شرکت‌کننده در این پروژه، استادان برجسته و شناخته‌شده در سطح بین‌الملل از آلمان هستند. یکی از هنرمندان شرکت‌کننده در این برنامه خانم «پترسون گرگور» است. ایشان سال‌ها در حوزه خط-نقاشی آثار بسیار ارزنده‌ای با مضامین متفاوت دارد که در این پروژه آثار ایشان به نمایش گذاشته خواهد شد.

مدیرکل امور بین‌الملل فرهنگستان هنر زمان برگزاری این نشست به همراه کارگاه و نمایشگاه را دوم و سوم مهرماه سال‌جاری اعلام و تصریح کرد: فرهنگستان هنر از پیشنهادهایی که از سوی استادان و هنرمندان در این زمینه ارائه شود، استقبال کرده و از دانشجویان و کار‌شناسان خصوصا در حوزه خط-نقاشی دعوت می‌کند تا در این نشست شرکت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز