خبرگزاری کار ایران

سایه روشن در كردستان عراق

کد خبر : ۷۶۷۵۲

رویا نونهالی با سریال تلویزیونی "سایه روشن" به دیدار مخاطبان کرد زبان شبکه سحر در خارج از ایران می‌رود.

ایلنا: رویا نونهالی که پس از پخش دوبله کردی سریال پرطرفدار "خواب و بیدار" از شبکه سحر، در میان مردم کردستان عراق به بازیگری مشهور تبدیل شد، این بار با سریال تلویزیونی "سایه روشن" به دیدار مخاطبان کرد زبان شبکه سحر در خارج از ایران می‌رود.

به گزارش ایلنا به نقل از شبكه سحر، سریال جذاب "خواب و بیدار" و داستان پرکشش آن، همچنین کاراکتر بازیگری نونهالی، پس از بازی در نقش "ناتاشا"ی این سریال پلیسی، به قدری در کردستان عراق شهرت یافت که تابلوی سردر مراکز تجاری و.... بسیاری در شهرهای کردستان عراق، به "ناتاشا" تغییر یافت.

نه تنها سریال‌های ایرانی به دلیل نزاهت و پاکیزگی اخلاقی، ساختار حرفه‌ای مطلوب و قرابت فرهنگی، طرفداران کردزبان بسیاری را در خارج از ایران جذب خود کرده‌اند، که بازیگران مطرح ایرانی را نیز در میان بینندگان خود به شهرت و محبوبیت رسانده‌اند که بخشی از آن را نیز می‌توان ناشی از دوبله کیفی، زیبا و دلنشین این آثار به زبان کردی توسط شبکه سحر دانست.

سریال "سایه روشن" نیز که انتظار می‌رود همچون دیگر اثر ایرانی محبوب ایرانی مورد توجه تماشاگران کرد شبکه سحر قرار گیرد، توسط محمد فریدونی در 32 قسمت 40 دقیقه‌ای به زبان کردی دوبله شده است و هم اکنون پخش آن از طریق کانال 2 شبکه سحر در جریان است.

محمدصالح سوزنی مترجم و محمد فریدونی ویراستار متون "سایه روشن" بوده‌اند و آرش امیدی پور صدابرداری آن را برعهده داشته است. تارا تاجبخش و فهیمه امینی خواه نیز میکس و باندگذاری این اثر را انجام داده‌اند.

ازجمله صداپیشگانی که در دوبله این سریال حضور داشته‌اند نسرین حاتمی (نازنین)، مژده طاهری (افسانه)، چنور کمندی (آتوسا)، فواد شافعی، ناصر قادری، هیوا سرحدی، چیا بابامیری، عزیز عباسی، محمد فریدونی، فائزه محمودی، اسعد خوشگوار و پرویز حبیبی را می‌توان نام برد.

سریال تلویزیونی "سایه روشن" به کارگردانی آرش معیریان و تهیه کنندگی کاوه افضلی، زندگی سه زن به نام‌های نازنین، افسانه و آتوسا را به تصویر کشیده است که در یک مجتمع زندگی می‌کنند. نازنین که همسرش را در سانحه‌ای از دست داده به همــراه دو فرزند خود زندگی مـی‌کند. او برای اینکه بتـــواند زندگی‌اش را همچون گذشته حفظ کند دست به کاری می‌زند که...

رویا نونهالی، نسرین مقانلو، لیلا بلوکات، اکرم محمدی، محمد صــادقی، مهدی سلــوکی، فتحعلی اویســی، ساعد هدایتی، مهران رجبی، مهتاج نجومی و امیركاوه آهنین جان در این سریال ایفای نقش کرده اند.

"سایه روشن" هر شب ساعت 22:45 به وقت تهران از سیمای کردی شبکه سحرپخش می شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز