خبرگزاری کار ایران

«مسیر سبز» در بوسنی و هرزگوین

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۴۸

فیلم تلویزیونی «مسیر سبز» یکشنبه این هفته، به بینندگان بوسنیایی زبان شبکه سحر در بوسنی و هرزگووین تقدیم می‌شود.

ایلنا: فیلم تلویزیونی «مسیر سبز» به سرپرستی «مهدی سعادت احمدنیا» به زبان بوسنیایی زیر نویس شده است. ترجمه متن آن بر عهده اصغر نیک سیرت و ویراستاری آن برعهده ندیم بگوویچ بوده و امیر قاسمی نیز اپراتوری زیرنویس آن را انجام داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شبکه سحر، این فیلم را عباس رافعی کارگردانی، تهیه کنندگی و نویسندگی کرده است.

این فیلم که از تولیدات شبکه سحر است، توسط سفارتخانه­ های ایران در کشورهای دانمارک، مجارستان و ارمنستان در اختیار شبکه­ های تلویزیونی این کشور‌ها قرار گرفته است.

رافعی جوهره اثر خود را- که دارنده عنوان «ایمانی‌ترین فیلم» جشنواره مذهب امروز سال ۲۰۰۷ ایتالیا است، ترسیم تابلویی از زندگی انسان‌ها می‌­داند؛ حرکت در جاده زندگی و هدایت توسط نیرویی که در هر حال مواظب این مسافران این مسیر سبز است.

«مسیر سبز» اثری جاده­ای، معناگرا و حکایتگر تلاش سفر «نگار» (لاله اسکندری)، همسر یک جانباز شیمیایی است که به کمک دوست قدیمی­اش «ژانت»، (مریلا زارعی) همسرش «رضا» (احمد مهرانفر) را علیرغم مخالفت پزشکان به قصد زیارت امام رضا علیه السلام از تهران خارج می‌­کنند. این سفر دریچه‌هایی نو از هستی و شناخت خود را برای «نگار» و «ژانت» می‌­گشاید.

در این فیلم بازیگرانی مانند؛ مریلا زارعی، لاله اسکندری، احمد مهرانفر، سیامک احصایی و کارن گاوافیان به ایفای نقض پرداخته­ اند.

رافعی در سال ۱۳۸۶ (۲۰۰۷م) دو جایزه مهم از جوایز جشنواره «مذهب امروز ایتالیا» را به اثر خود اختصاص داد و بدین ترتیب مسیر سبز علاوه بر جایزه «بهترین فیلم مذهبی»، جایزه بخش «زن و دین» این جشنواره را نیز از آن خود کرد که به مریلا زارعی بازیگر نقش «ژانت» تعلق گرفت.

«مسیر سبز» روز یکشنبه ساعت ۱۱: ۴۵ به وقت تهران به مدت ۹۰ دقیقه به روی آنتن سیمای بوسنیایی خواهد رفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز