خبرگزاری کار ایران

«ندای حق» در «عصر نوآوری» در شبکه سحر به گوش می‌رسد

کد خبر : ۴۱۷۳۳

«اول خط»، «صراط»، «نهضت امام خمینی»، «عصر نوآوری»، «ایران»، «ندای حق»، «گزارش دستاوردهای انقلاب»، «گزارش شهرستان‌ها» و سریال «ارمغان تاریکی» عناوین برنامه‌های شبکه جهانی سحر به مناسبت گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای مخاطبان آذری زبان است.

ایلنا: مستند «اول خط» در ۱۳ قسمت ۱۷ دقیقه‌ای به معرفی دستاورد‌ها و توانمندی‌های کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود تحریم‌ها و کارشکنی‌های کشورهای غربی می‌پردازد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شبکه سحر، در این برنامه که به سرپرستی امیر فرح خواه به زبان آذری دوبله شده است، روند توسعه کشور در حوزه‌های اقتصادی از قبیل نفت، گاز و پتروشیمی، صنعت، نیرو، حمل و نقل، کشاورزی، پزشکی، ارتباطات و... مورد بررسی قرار می‌گیرد.

«صراط» دیگر برنامه سیمای آذری برای این ایام است که به سرپرستی ناصر اشک ریز حق در ۱۲ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای به زبان آذری بازسازی شده و در قالبی گزارشی و خبری به روایت داستان انقلاب می‌پردازد.

دیگر برنامه این سیما «نهضت امام خمینی» است که به سرپرستی زهرا کیانی‌پور زبانگردانی شده و در ۱۷ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای، سیر مبارزاتی حضرت امام خمینی (ره) از آغاز مبارزه تا پیروزی انقلاب را به تصویر کشیده است.

مستند «عصر نوآوری» هم برنامه دیگری است که در ۱۷ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای به سرپرستی امیر فرح خواه به زبان آذری دوبله شده و به معرفی پیشرفت‌ها و توانمندی‌های ایران در حوزه‌های مختلف همچون پزشکی و داروسازی، هوا و فضا، سلول‌های بنیادی، انرژی هسته‌ای، سدسازی، خودروسازی، نفت و پتروشیمی و... پرداخته است.

همچنین ۷ ویژه برنامه در قالب برنامه هفتگی «ایران» به تهیه کنندگی امیرهوشنگ برای این ایام در سیمای آذری تدارک دیده شده است که روزهای ۱۲ و ۱۷ تا ۲۲ بهمن ماه به صورت زنده به مدت ۴۵ دقیقه به روی آنتن سیمای آذری خواهد رفت.

این برنامه به معرفی و بررسی تحولات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد. گفت‌و‌گو با مسوولان کشوری و کار‌شناسان مسایل سیاسی، سرودهای انقلابی، گزارش، تصویر- نریشن، ارتباط زنده با مراکز آذری زبان و وله‌های تصویری از جمله آیتم‌های این ویژه برنامه است.

«ندای حق» برنامه دیگر این سیما است که به تهیه کنندگی احمدرضا کریمی در ۱۲ قسمت ۲ دقیقه‌ای تولید شده و به بیان فرمایشات امام خمینی (ره) در مورد انقلاب اسلامی به صورت گرافیکی و تصویر- نریشن اختصاص دارد.

«گزارش دستاوردهای انقلاب» نیز برنامه دیگری به تهیه کنندگی احمدرضا کریمی است که به مدت ۱۰ دقیقه به انعکاس برگزاری ششمین جشنواره عکس «ما می‌توانیم» می‌پردازد و از بخش‌هایی مانند مصاحبه با دبیر جشنواره، مصاحبه با یکی از هنرمندان و نمایش آثار عکاسان حاضر در جشنواره تشکیل شده است.

«گزارش شهرستان‌ها» هم به تهیه کنندگی ناصر اشک ریز حق در ۸ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای در ایام دهه فجر از سیمای آذری پخش می‌شود.

همچنین مجموعه تلویزیونی «ارمغان تاریکی» برای این ایام در نظر گرفته شده است. این مجموعه در ۲۲ قسمت ۳۵ دقیقه‌ای، فراز و نشیب‌های زندگی مجید، دانشجوی جوان رشته عکاسی را به تصویر می‌کشد. وی که در اوایل انقلاب جذب یکی از سازمان‌های سیاسی شده، به دلیل هوش و ذکاوت خود مورد اطمینان قرار می‌گیرد و ماموریت مهمی به او واگذار می‌شود که این ماموریت، ماجراهایی را به دنبال خود رقم می‌زند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز