خبرگزاری کار ایران

حبیب الله کاسه ساز در جمع سینماگران:

خانه‌سینما باز شده؛ من هم رئیس هیات‌مدیره آن هستم

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۳۰

خانه سینما باز شده و من به عنوان رئیس خانه سینما تلاش می‌کنم که همه صنوف قانونی شوند/صنف درجهٔ دو دو نداریم و همه صنوف با هم برابرند/ قانون در بخش سینما، ارشاد را مرجع ذی‌صلاح قرار داده است.

ایلنا: تجمع گروهی از سینماگران در مقابل وزارت ارشاد که طرفدار صنوف قانونی شده توسط وزارت ارشاد هستند، از ساعت ۱۱ امروز آغاز شده است و حیب الله کاسه ساز در این تجمع سخنرانی کرد.


به گزارش خبرنگار ایلنا، کاسه ساز با اشاره به روند قانونی شدن صنوف گفت: قرار بر این بود که ما قانون را محور قرار دهیم و بار‌ها و بار‌ها تلاش شد که قانون فصل‌الخطاب باشد.

وی ادامه داد: اگر بی‌قانونی حاکم بر سینما باشد، سنگ روی سنگ بنا نمی‌شود. در این میان تلکیف قانونی بودن برعهده مرجع ذی‌صلاح است و آنچه که مهم است این است که قانون در بخش سینما، ارشاد را مرجع ذی‌صلاح قرار داده است.
وی ادامه داد:‌‌ همانگونه که در بحث انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات دیگر، شورای نگهبان مرجع رسیدگی به صلاحیت انتخابات است، در بخش فرهنگ و هنر نیز مرجع رسیدگی کننده ارشاد است و این ارشاد است که باید تعیین کند مساله قانونی است یا نه.
کاسه ساز با اشاره به تجمعات صورت گرفته از سوی گروهی دیگر از سینماگران گفت: گروهی فقط جوسازی می‌کنند و به دنبال آن بودند که یک عده‌ای را بشورانند. از نظر ما خانه سینما یک سال پیش بسته شده است و این تعطیلی طبق قانون بوده است.
وی ادامه داد: امروز ارشاد اعلام کرده است که صنوف بیایند قانونی شوند و ۱۲ صنف قانونی شده‌اند اما بازهم بعضی‌ها تمایلی به بازگشایی خانه سینما ندارند.
وی ادامه داد: بار‌ها ما تلاش کردیم که با گروه مقابل مذاکره کنیم اما آن‌ها حاضر به مذاکره نشدند درحالی‌که همه ما تلاش داریم سینمای ایران رشد کند.
وی ادامه داد: از نظر ما؛ مجمع عمومی خانه سینما برگزار شده و خانه سینما بازگشایی شده است و ما تلاش داریم همه اهل سینما عضو این خانه بشوند و اگر اطلاع رسانی درستی صورت بگیرد، همه سینماگران عضو این مجمع و خانه می‌شوند.
کاسه ساز ادامه داد: در بحث خانه سینما و سینما؛ ما صنف درجهٔ دو دو نداریم و همه صنوف با هم برابرند و یک نفر هستند اما گروه مقابل وقتی بحث آمار می‌شود؛ اعلام می‌کنند که ۴ هزار نفر عضو صنف حضور دارند اما در ارائه خدمات می‌گویند که تدارکات سیاهی لشگر است درحالی‌که این حرف درست نیست.
کاسه ساز افزود: روسای صنوف هیج فرقی با هم نمی‌کنند و با هم برابر هستند.
وی ادامه داد: ما ضمن احترام به کسانی که در تجمع چند روز پیش روز خانه سینما جمع شده بودند، به آن‌ها می‌گوییم که شما بزرگوار هستید و شما بزرگ سینما هستید اما باید عزیزان ما را نیز در بخش‌های مدیران تدارکات تحویل بگیرید و ما همه باید به دنبال قانون باشیم.
وی ادامه داد: از نظر من؛ خانه سینما باز شده و من به عنوان رئیس خانه سینما تلاش می‌کنم که همه صنوف قانونی شوند و تمام تلاش خود را خواهم کرد و سایر صنوف نیز در تجمع عمومی شرکت کنند.
کاسه ساز افزود: ما قانونی هستیم و طبق قانون جلو می‌رویم البته اگر گفته می‌شود تخلفی شده نیز به تخلف رسیدگی می‌کنیم اما‌‌ همانطور که در بحث انتخابات؛ چند انتخاب باطل می‌شود اما کل انتخابات را زیر سوال نمی‌برد اینجا نیز نمی‌توان اینگونه عمل کرد. از نظر ما ارشاد تنها جایی است که می‌تواند انتخابات را تایید کند.

این تجمع همچنان ادامه دارد و گزارش تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز