خبرگزاری کار ایران

علیرضا داودنژاد:

ممیزی رابطه بین محصولات هنری و زندگی را قطع کرده است

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۶۲

گروهی می‌خواهند صنف وجود نداشته باشد و نظام صنفی نیز وجود نداشته باشد زیرا نظام صنفی از حقوق اهالی صنف و هنرمندان دفاع می‌کند.

ایلنا: علیرضا داوود نژاد معتقد است: یکی از راه‌های از بین بردن سینما و حذف نظارت غیردولتی بر سینما این است که خانه‌سینما از بین برود و گروه بسیاری به دنبال این کار هستند.

علیرضا داوود نژاد(کارگردان سینمای ایران) که در جمع تجمع کنندگان درمقابل خانه سینما سخنرانی می‌کرد، با اشاره به وضعیت امروز سینما گفت: ما باید به مسائل که امروز بر سر سینما و خانه‌سینما آمده است، نگاه کلی‌تری بیندازیم و به صورت جدی‌تری به آن نگاه کنیم زیرا تعطیلی خانه‌سینما و کسانی که این کار را دنبال می‌کنند؛ نگاهشان و هدفشان فقط خانه‌سینما نیست.

داوود نژاد افزود: یک جریان نفوذی و وطن‌فروش که جاسوسی دیگران را می‌کند؛ قصد ندارد که در ایران کالای فرهنگی مناسب تولید شود و ملت ایران از تولید کالای فرهنگی مناسب عاجز شوند. اربابان آنها برای رسیدن به اهداف خود چاره‌ای جز این ندیدند که کاری کنند تا بازار کالاهای فرهنگی ناامن شود.

داوود نژاد افزود: امروز سرمایه‌گذاری در کالاهای فرهنگی ناامن شده است و همه پول‌ها به سمت بازار ارز و سکه رفته است و کسی برای تولید حتی موسیقی نیز سرمایه‌گذاری نمی‌کند به همین دلیل امروز سرمایه‌گذاری در کالاهای فرهنگی ناامن شده است.

داوود نژاد ادامه داد: امروز نظام کالای فرهنگی وجود ندارد و نظام کالاهی فرهنگی منحدم شده است. در این میان ممیزی رابطه بین محصولات هنری و زندگی را قطع کرده است و این امر در حوزه سینما به خوبی دیده می‌شود.

کارگردان فیلم مرحم ادامه داد: در شرایط فعلی و به دنبال این اتفاقات بازار سیاه قاچاق فضای عمومی را گرفته است و من فیلمساز امروز می‌بینم که آثار آن درکنار خیابان و در پیش چشم قانون به صورت قاچاق فروخته می‌شود از طرف دیگر ماهواره تمام خانه‌های ما را دربرگرفته و تمام فیلم‌های خود را با دوبله فارسی پخش می‌کند.

وی ادامه داد: کسانی که به دنبال حذف تولید کالای مناسب فرهنگی هستند، امروز به همان شبکه‌های ماهواره‌ای آگهی می‌دهند زیرا سود خود را در آن می‌بینند.

داوود نژاد افزود: تمام این اتفاقات به دنبال این امر رخ داده است که گروهی می‌خواهند صنف وجود نداشته باشد و نظام صنفی نیز وجود نداشته باشد زیرا نظام صنفی از حقوق اهالی صنف و هنرمندان دفاع می‌کند.

داوود نژاد که به شدت عصبانی بود، در ادامه به سمت پلمپ خانه سینما رفت و اعلام کرد: من این خانه را بازمی‌کنم که اعضای هیات مدیره خانه سینما جلوی این کار را گرفتند. به دنبال این کار امیر اثباتی طی سخنانی گفت: من از دوستان می‌خواهم که خود را کنترل کنند و به صحبت‌های هیات مدیره خانه سینما گوش کنند زیرا ما نمی‌خواهیم فضای درگیری به وجود بیاید و می‌خواهیم به روش قانونی و در یک فضای آرام و قانونی مشکلات را حل کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز