خبرگزاری کار ایران

سخنگوی خانه تئاتر پیروی دریافت شكایات هنرمندان:

قرارداد تیپ همچنان اجرا نمی‌شود

asdasd

تیموریان می‌گوید: با توجه به شكایت‌هایی كه از سوی هنرمندان به خانه تئاتر می‌رسد؛ مشخص است كه همچنان تغییری در قرارداد تیپ صورت نگرفته و قرارداد جدید اعمال نشده. گویا رونوشتی از این شكایات به دست آقای آشنا هم رسیده و در جریان قرار گرفته‌اند.

ایلنا: قرارداد تیپ بازیگران تئاتر یكی از مواردی است كه طی ماه‌های اخیر و بخصوص پس از اعتراض اصغرهمت نسبت به عدم توجه مسئولان مركزهنرهای نمایشی برای تطبیق این قرارداد با شرایط روز به صورت جدی مطرح شد كه طی آن هیئت مدیره خانه تئاتر در دو مرحله با مدیرمركزهنرهای نمایشی نشست تبادل نظر برگزار كرد و دغدغه‌های اهالی تئاتر با قادر آشنا درمیان گذاشته شد. سخنگوی خانه تئاتر در گفتگوهای پیشین نسبت به جدی بودن رئیس مركز درخصوص اجرایی شدن قرارداد تیپ بسیار ابراز امیدواری كرده بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تیموریان درخصوص اجرایی شدن وعده‌های مركزهنرهای نمایشی درباره قرارداد تیپ، گفت: با توجه به اینكه طی دو مرحله با قادر آشنا مدیر مركزهنرهای نمایشی گفتگو داشته‌ایم، اما متاسفانه همچنان شاهد هستیم قرارداد تیپ جدید در شیوه‌نامه حمایتی رعایت نمی‌شود.

وی ادامه داد: در فاصله گفتگوهایی كه با مركز داشته‌ایم تا امروز كه صحبت می‌كنیم نمایش‌هایی روی صحنه رفته اما قراردادها بر منوال سابق اعمال شده است كه در همین رابطه شكایت‌هایی از سوی هنرمندان به دفتر خانه تئاتر رسیده و ما درحال پی‌گیری هستیم.

سخنگوی خانه‌ تئاتر با تاكید بر اینكه اعضای هئیت‌ مدیره درحال بررسی چگونگی رسیدگی به این مسئله هستند، توضیح داد: در گفتگوهای مشترك اعضای خانه تئاتر تاكید زیادی بر ایجاد تغییرات در شیوه‌نامه اجرایی شواری حمایت داشتند كه آقای آشنا از موارد مطلع شد.

وی افزود: قرار بود ایشان پی‌گیر ماجرا باشند اما با توجه به شكایت‌هایی كه از سوی هنرمندان به خانه تئاتر می‌رسد مشخص است كه همچنان تغییری صورت نگرفته و قرارداد تیپ جدید اعمال نشده است، گویا رونوشتی از این شكایات به دست آقای آشنا هم رسیده و در جریان قرار گرفته‌اند. به همین دلیل اعضای هیئت مدیره درحال بررسی شرایط موجود است كه طی چند روز آینده چگونگی مواجه شدن با این شرایط را اعلام خواهیم كرد.

محمد بهرامی مدیرروابط عمومی خانه تئاتر درباره تعداد شكایت‌ها و نام هنرمندانی كه نسبت به عدم تغییر قرارداد تیپ اعتراض كتبی ارسال كرده‌اند، گفت: از زمانی كه با آقای آشنا گفتگو شده تا به امروز حدود صد نمایش اجرا رفته كه اعتراضاتی پس از این اجراها دریافت كرده ایم. این اعتراضات هم‌اكنون در دست بررسی است و نتایج آن متعاقبا اعلام می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز