خبرگزاری کار ایران

کانون کارگردانان اعلام کرد:

خانه سینما، تنها تشکل واقعی و قانونی جامعه اصناف سینمای ایران است

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۷۹

کار گردانان سینمای ایران مصرانه خواهان بازگشائی خانه سینما بر اساس اساسنامهٔ مصوب و طی مراحل قانونی پیش بینی شده در این اساسنامه هستند.

ایلنا: کانون کار گردانان سینمای ایران با انتشار بیا نیه‌ای نسبت به تشکیل مجمع عمومی چهارشنبه ۱۹ تیرماه اعتراض کرد.

 به گزارش خبرنگار  ایلنا متن این بیاینه که نسخه ای  از آن برای ایلنا ارسال شده بدین شرح است:

پیرو فراخوان، در رابطه با برگزاری مجمع عمومی خانه سینما متشکل از صنوف به اصطلاح قانونی در محل اتحادیه ۲ کانون کارگردانان سینمای ایران، ذکر توضیحاتی در این رابطه را برای آگاهی اهالی سینمای ایران ضروری می‌داند.

۱ -خانه سینما به شماره ثبت ۷۶۷۴ در تاریخ ۱۳/ ۷/ ۱۳۷۲ یکبار تاسیس گردیده و تشکیل هر تشکلی تحت این عنوان، عملی است غیر قانونی و قابل پیگیری قضائی، قطعا هیئت مدیره خانه سینما در این رابطه اقدام مقتضی را انجام خواهد داد.

۲ -علیرغم تبلیغات و ادعاهای مکررمسئولین دولتی سینما در رابطه با ثبت و قانونی کردن صنوف سینما، بعد از گذشت دو سال از این نمایش، در برگه‌ای که به عنوان سند قانونی شدن در اختیار این صنوف قرار گرفته، نام «انجمن فرهنگی» جایگزین «صنف» گشته و عملا دیگر تشکلی به نام صنف باقی نمانده. بدیهی است تجمع این انجمن‌های فرهنگی در بهترین حالت می‌تواند تبدیل به یک باشگاه سینمائی شود نه جامعه اصناف سینمای ایران.

۳ -اگر در هر زمینه فعالیت در سینمای ایران، تنها یک صنف قانونی می‌تواند موجودیت داشته باشد، در رابطه با انجمن‌های فرهنگی قضیه شکل دیگری است. برای مثال علاقه مندان به رشته فیلمنامه نویسی، از هر شغل و حرفه‌ای می‌توانند با سلائق مختلف ده‌ها انجمن فرهنگی در این رابطه تاسیس نمایند اما این انجمن‌ها ربطی به صنفی متشکل از فیلمنامه نویسان سینمای ایران ندارد.

۴ - شتابزدگی کسانی که از بانیان اصلی تخریب خانه سینما در چند سال گذشته بوده‌اند برای برگزاری این مجمع عمومی و بازگشائی خانه، برای اهالی سینما سئوال برانگیز است. به باور ما، اینان نه دلسوز سینما که تنها و تنها نگران آینده و منافع شخصی خود می‌باشند. کسانی که نقشه‌های خود را برای نابودی خانهٔ سینما فنا شده می‌یابند و امروز دیگر هیچ جایگاهی در میان اهالی سینما ندارند می‌کوشند تا با راه اندازی تشکلی موازی، جای پائی برای خود فراهم سازند تا شاید بتوانند از طریق این اهرم فشار در دولت بعدی امتیازاتی برای خود و دوستانشان به دست آورند.

۵ -کانون کارگردانان سینمای ایران، همچون گذشته بر این باور است که خانه سینما، تنها تشکل واقعی و قانونی جامعه اصناف سینمای ایران است. ما مصرانه خواهان بازگشائی خانه سینما بر اساس اساسنامهٔ مصوب و طی مراحل قانونی پیش بینی شده در این اساسنامه می‌باشیم.

صمیمانه از همه دوستانی که به دلایل متعدد طی چند سال گذشته از خانهٔ خود فاصله گرفته‌اند می‌خواهیم که با درک شرایط و خطراتی که همهٔ ما را به یکسان تهدید می‌کند، اجازه ندهند که مورد سوء استفاده معدود کسانی قرار گیرند که با ظاهری خیر خواهانه سعی در ایجاد تنشی دیگر بین اهالی سینمای ایران را دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز