خبرگزاری کار ایران

فرهاد ورهرام:

جشنواره‌های منطقه‌ای باعث همدلی می‌شود

کد خبر : ۷۹۴۵۲

برگزاری جشنواره در سطح مناطقی که مختصات فرهنگی نزدیک و شبیه به هم دارند، می‌تواند باعث ایجاد همدلی و ارتباط نزدیک بین جوان‌های استان‌های همسایه شود و این تبادل افکار به نفع رشد فیلم سازی جوان‌ها است.

ایلنا: فرهاد ورهرام مستند ساز و تهیه کننده سینمای مستند در باره اهمیت برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای متذکر شد: جشنواره‌ها عامل انگزیشی و ایجاد کننده حس رقابت بین جوان‌های فیلم ساز است و می‌توانند تاثیر مستقیمی روی ارتقا کیفی فیلم‌های فیلم سازان جوان داشته باشند.

به گزارش ایلنا، سازنده مستند یاد و یادگار با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای می‌تواند باعث تمرکز زدایی از برگزاری جشنواره در تهران بشود، گفت: در همه شهر‌های کشورمان جوانان با استعداد و با انگیزه وجود دارند که این میل و خواسته برای آن‌ها وجود دارد که ساخته‌هایشان در جایی مورد نقد و بررسی قرار بگیرند و جشنواره‌های منطقه‌ای یکی ازمراکز مهمی است که با توجه به بومی برگزار شدنش محلی برای نشان دادن فیلم سازان جوان در استان‌های محل اقامتشان یا استان‌های همجوار است.

ورهرام با تاکید بر گسترش برگزاری جشنواره منطقه‌ای گفت: برگزاری جشنواره در سطح مناطقی که مختصات فرهنگی نزدیک و شبیه به هم دارند، می‌تواند باعث ایجاد همدلی و ارتباط نزدیک بین جوان‌های استان‌های همسایه شود و این تبادل افکار به نفع رشد فیلم سازی جوان‌ها است.

چهل و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان از تاریخ ۱۰ تا ۱۳ تیرماه سال ۱۳۹۲ به مدت چهار روز در استان چهارمحال و بختیاری شهرستان شهرکرد با حضور استانهای آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، گیلان، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، خوزستان، لرستان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد با عنوان بام ایران برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز