خبرگزاری کار ایران

امیر نادری داور جشنواره فیلم کوتاه ژاپن شد

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۷۲

جشنواره فیلم كوتاه ژاپن در سه بخش رسمی بهترین فیلم کوتاه بین‌الملل، بهترین فیلم کوتاه آسیایی و بهترین فیلم کوتاه ژاپنی و همچنین جایزه ویژه تماشاگران برگزار می‌شود.

ایلنا: فیلم کوتاه داستانی «کورسو» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی امید عبداللهی، در بخش مسابقه سینمای آسیا جشنواره بین‌المللی «کوتاه کوتاه» ژاپن که یکی از مسیرهای معرفی به آکادمی «اسکار» است، به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش ایلنا، در این دوره از جشنواره بین المللی کوتاه – کوتاه ژاپن که از روز سه شنبه آغاز بکار می‌کند، ۸۱ فیلم برای نمایش و رقابت در بخش‌های رسمی جشنواره انتخاب شده‌اند. امیر نادری فیلمساز نامی سینمای ایران نیز یکی از اعضای هیات داوری این جشنواره معتبر فیلم کوتاه آسیا است.

برپایه این گزارش، این جشنواره در سه بخش رسمی بهترین فیلم کوتاه بین‌الملل، بهترین فیلم کوتاه آسیایی و بهترین فیلم کوتاه ژاپنی و همچنین جایزه ویژه تماشاگران برگزار می‌شود و برندگان «جایزه بزرگ» جشنواره در هر بخش، به آکادمی اسکار معرفی خواهند شد.

این گزارش می‌افزاید: در پانزدهمین دوره این جشنواره که از روز سه شنبه در شهر «توکیو» ژاپن گشایش می‌یابد، فیلم کوتاه داستانی «کورسو» به کارگردانی «امید عبداللهی» و تهیه کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در بخش «مسابقه بین الملل» آسیا، با ۱۶ فیلم کوتاه دیگر برای کسب جایزه بزرگ و جایزه ویژه تماشاگران، به رقابت خواهد پرداخت.

گفتنی است که جشنواره بین المللی فیلم «کوتاه کوتاه» ژاپن، از سال ۱۹۹۹ و با هدف پشتیبانی از فیلمسازان جوان سراسر دنیا تاسیس شده است و هم اکنون به عنوان یکی از جشنواره‌های معتبر فیلم کوتاه در قاره آسیا شناخته می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز