خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل خانه هنرمندان اعلام كرد:

400 نفر در فاز اول مجتمع مسكونی هنرمندان صاحبخانه می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۵۴

به زودی مجمع عمومی تعاونی مسكن خانه هنرمندان تشكیل می‌شود و 1500 نفر از افراد در این تعاونی عضو می‌شوند. در فاز اول نیز 400 نفر از هنرمندان می‌توانند صاحبخانه شوند.

ایلنا: مجید سرسنگی(مدیرعامل خانه هنرمندان) در نشست صمیمانه با تعدادی از خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های آتی خانه هنرمندان گفت: سومین مسابقه عکس و پوستر دل دیده با موضوع عکس‌های حضرت امام در خانه هنرمندان برگزار می‌شود و یازده خرداد مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تا امروز 36 پوستر در 45 عکس به مرحله نهایی رسیده و قرار است آثار برگزیده در پورتاپل‌های شهری نیز نصب شود.

سرسنگی با اشاره به برگزاری برنامه شب‌های ایران شهر گفت: قرار است به صورت ماهانه برنامه‌هایی در خانه هنرمندان برگزار شود که اهل فکر و فرهنگ با هدف معرفی یک چهره برجسته دور هم جمع شوند و درباره وی صحبت کنند.

وی ادامه داد: اولین برنامه جمعه 10 خرداد ساعت 5 که به زندگی به آثار علامه طباطبایی در بخش ادبیات توجه دارد، برگزار می‌شود. در این برنامه ابراهیم دینانی, بلخاری, رحمتی و ساعد باقری درباره علامه طباطبایی سخنرانی می‌کنند در آینده نیز این برنامه‌ها درباره متفکرینی همچون صائب تبریزی, ملک الشعرای بهار و علامه دهخدا برگزار خواهد شد.

مدیرعامل خانه هنرمندان از برگزاری مجمع عمومی تعاونی مسکن هنرمندان خبر داد و افزود: از یک سال پیش تاسیس این تعاونی را پیگیری می‌کردیم تا بتوانیم بخشی از مشکلات مسکن هنرمندان را حل کنیم در اولین فراخوان بیش از سه هزار متقاضی عضویت بودند که ما فقط می‌توانیم هزار و 500 نفر را ثبت نام کنیم.

وی ادامه داد: مجمع عمومی این تعاونی در چند روز آینده برگزار می‌شود و از طرف دیگر با موافقت شهرداری یک زمین مناسب در منطقه 22 تهران به این تعاونی اختصاص پیدا کرده که قرار است در آن علاوه بر مجتمع‌های مسکونی فضاهای فرهنگی نیز احداث شود.

سرسنگی ادامه داد: در فاز اول به احتمال فراوان می‌توان به 400 نفر از هنرمندان منزل مسکونی داد و اگر این راه ادامه داشته باشد می‌توان به مرور در طی چند سال هنرمندان را صاحبخانه کرد.

مدیرعامل خانه هنرمندان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما نبود تولیدات خوب فرهنگی است، گفت: طی برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار شده تمامی برنامه‌های خانه هنرمندان فیلمبرداری شود به شکلی که بعضی از آنها در قالب گزارش مستند و برخی دیگر نیز به شکل تولیدی فیلمبرداری خواهد شد.

وی ادامه داد: فیلم تئاترها ازجمله کارهایی بود که ما پیگیری کردیم و هم اکنون تعداد این فیلم تئاترها به 20 عنوان رسیده است و در سراسر کشور توزیع می‌شود.

وی از انتشار نشریات گوناگون در خانه هنرمندان خبرداد و افزود: مجله خبری، نقدنامه، و گذر عنوان مجلاتی است که توسط خانه هنرمندان منتشر شده و می‌شود. همچنین بدنبال انتشار کتاب هفت هستیم که در آن مجموعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری شهر تهران در ماه درج می‌شود و شهروندان می‌توانند برای استفاده از این برنامه‌ها برنامه‌ریزی کنند البته تاکید ما این است که این مجله به صورت رایگان توزیع شود.

وی ادامه داد: همچنین در بخش کتاب مجموعه مقالات سمینار بازنمایی هنر در فضای شهری همچنین مجموعه مقالات سمینار جامع شناسی هنر منتشر می‌شود و تا پایان سال 10 جلد کتاب نیز منتشر می‌شود.

سرسنگی با انتقاد از عدم همکاری صدا و سیما با خانه هنرمندان گفت: از نظر من بسیاری از برنامه‌های خانه هنرمندان قابلیت پخش از شبکه‌های صدا و سیما را دارد و حتی می‌توان بسیاری از کارگاه‌ها را به عنوان برنامه آموزشی از شبکه آموزش پخش کرد به همین دلیل ما گفتگوهایی را با مسئولان صدا و سیما انجام دادیم و حتی بدون چشم داشت مالی حاضر بودیم که این برنامه‌ها را در اختیار آنها قرار دهیم اما مسئولان صدا و سیما از این امر استقبال نکردند.

وی درباره آخرین وضعیت سالن شماره 3 ایران شهر گفت: ساخت این سالن دیگر برعهده حداد و شهردار منطقه 6 است متاسفانه ساخت این سالن گرفتار مشکلات اداری شده و صدور مجوزها کمی کند شده است.

سرسنگی درباره آخرین وضعیت باغ هنر نیز گفت: با صحبت‌هایی که انجام شده قرار شده که فضایی که برای باغ هنر در نظر گرفته شده بود به همین امر اختصاص یابد البته در این زمینه مشکلاتی وجود دارد و با وجود دستور شهردار و تاکید ایازی؛  همچنان روند احداث باغ هنر کند است حتی قرار بود خانه سلامتی که در این منطقه در اختیار شهرداری منطقه 6 است را به ما بدهند و ما یک سالن تئاتر و کتابخانه تخصصی ایجاد کنیم که تاکنون شهردار موافقت نکرده است.

وی ادامه داد: قصد داریم از فضای پشت خانه هنرمندان به عنوان مرکزی برای کانون فرهنگی و هنری کودکان استفاده کنیم و در آن ضمن ارائه محصولات فرهنگی ویژه کودکان فیلم‌هایی را مخصوص کودکان به نمایش در بیاوریم.

سرسنگی از راه‌اندازی گالری فضای باز در چند ماه آینده خبرداد و گفت: مقدمات راه اندازی این گالری فراهم شده است و وضعیت ساخت آن در چند روز دیگر شروع می‌شود. تصور می‌کنم در چند ماه آینده به بهره‌برداری برسد زیرا ما معتقدیم اگر بدنبال احداث باغ هنر هستیم باید این مجموعه باغ هنر را به عنوان یک بسته فرهنگی ببینیم.

وی درباره نامگذاری سالن شماره یک گفت: این خانه هیات امنایی دارد که درحال بررسی هستند تا اسم کدام یک از هنرمندان برای این سالن اختصاص پیدا کند.

وی درباره آخرین وضعیت بودجه گفت: وضعیت بودجه خانه هنرمندان بهتر شده است اما من معتقدم خانه هنرمندان حتما باید به سمت درآمدهای پایدار برود که هر چند شهرداری کمک می‌کند اما ما باید درآمدزایی داشته باشیم.

سرسنگی افزود: ما علاقه داریم که خودمان بتوانیم محصولات هنری و فرهنگی تولید کنیم به همین دلیل به دنبال آن هستیم که با جلب اسپانسرها بدنبال درآمدزایی باشیم البته در این بحث به هیچ عنوان هدف ما کسب سود یا منفعت مالی نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز