خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا اعلام شد:

رضایت مهرجویی از كتاب "مهرجویی كارنامه چهل ساله"

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۶۲

كتاب مهرجویی كارنامه چهل ساله می‌تواند در بحث روزنامه‌نگاری یکی از کتاب‌هایی باشد که کاملا با رعایت اصول مصاحبه نگارش شده و برای اهل فن و بخصوص ژورنالیست‌ها کارآمد است.

ایلنا: امسال در نمایشگاه کتاب در بخش سینما؛ کتاب "مهرجویی؛ کارنامه چهل ساله" به قلم مانی حقیقی منتشر شده و عرضه شده است. این کتاب حاصل گفتگوی مانی حقیقی با داریوش مهرچویی پیرامون آثار وی در سینماست.

داریوش مهرجویی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اعلام رضایت از چاپ این کتاب گفت: مانی حقیقی ابتدا یک فیلم مستند درباره من ساخت که در آن با من و افراد مختلف درباره آثارم گفتگو کرده بود كه قسمت اول آن آماده شد و دو قسمت دیگر از فیلم در مرحله آماده‌سازی است.

وی ادامه داد: بعد از نمایش قسمت اول فیلم، امروز کتاب منتشر شده که فقط شامل متن گفتگوهای مانی حقیقی با من است و صحبت‌های منتقدان و افراد دیگر در آن حذف شده است. از این منظر اگر دو قسمت دیگر این فیلم آماده شود؛ فیلم از کتاب کامل‌تر است زیرا آرا و نظرات دیگران نیز در آن آورده شده است.

مهرجویی در پاسخ به این سوال که آیا این کتاب را کاملترین اثر درباره آثارش می‌داند، گفت: از نظر من بحث کامل بودن هیچگاه معنا ندارد زیرا راجع به بسیاری از مسائل مانند فیلم‌هایم می‌توان بارها صحبت کرد همانطور که پیش از این نیز دو کتاب درباره من منتشر شده بود اما این کتاب یکی از کتاب‌های خوبی است که به تازگی منتشر شده است.

وی افزود: به نظر من این کتاب می‌تواند در بحث روزنامه‌نگاری یکی از کتاب‌هایی باشد که کاملا با رعایت اصول مصاحبه نگارش شده و برای اهل فن و بخصوص ژورنالیست‌ها بسیار کارآمد است.

وی درباره فصل‌بندی‌های کتاب و همچنین عکس‌هایی که در کتاب منتشر شده، گفت: من در فصل‌بندی کتاب و همچنین عکس‌هایی که برای کتاب انتخاب شده؛ دخالتی نداشتم و اصلا آنها را ندیده بودم و تمام کارها توسط خود مانی حقیقی انجام شده است.

مهرجویی درباره آخرین فعالیت‌های خود در حوزه کتاب گفت: یک رمان با نام "دو روایت دو خاطره" که مجموعه‌ای است از دو روایت و دو خاطره و در قالب یک داستان ارائه شده، قرار است توسط نشر هرمس منتشر شود البته این کتاب هم‌اکنون درحال ویرایش است.

وی ادامه داد: همچنین قرار است نشر هرمس مجموعه فیلم‌نامه‌های مرا در چهار مجلد منتشر کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز