خبرگزاری کار ایران

پوریا پور سرخ همراه شمقدری به مسكو رفت

کد خبر : ۶۵۷۹۰

در جریان بازدید جواد شمقدری از مسكو رایزن فرهنگی ایران در روسیه ابراهیم ترکمان، محمدرضا عباسیان، حسین لطیفی و پوریا‌پور سرخ نیز حضور داشتند.

ایلنا: در آخرین روز هفته فیلم ایران در مسکو، رئیس سازمان سینمایی از دانشگاه سینمایی فدرا تیو روسیه که یکی از دانشگاههای مهم روسیه است بازدید بعمل آورد.
به گزارش ایلنا، در این بازدید ابتدا ملاقاتی با آقای ولادیمیر سرگی می‌لویچ ملاشف که یکی از افراد با نفوذ فرهنگی در حکومت روسیه است شکل گرفت.
ولادیمیر ملاشف اظهار داشت ما همیشه از فرهنگ و تمدن و هنر ایران بخصوص سینما با احترام یاد می‌کنیم وافتخار می‌کنیم سینمای ایران جایگاه ویژه و منحصر بفردی یافته است. وی افزود ما خیلی تلاش می‌کنیم سینمای روسیه نیز همچون سینمای ایران با اتکا به فرهنگ و باورهای بومی خود غنا و زیبایی یابد برای همین دانشجویان را ابتدا با فرهنگ، تاریخ و آداب و رسوم روسیه آشنا می‌کنیم.
در این دیدار رئیس سازمان سینمایی تأکید کرد: ما معتقدیم آنچه می‌تواند باعث پیوند و ماندگاری یک فرهنگ و تاریخ و هنر شود ارزشهای ذاتی و باور مردم و پایداری آن‌ها در دفاع از هویت خود است بخصوص وقتی مواجه با تهاجم فرهنگ مخرب بیگانه می‌شویم.
جواد شمقدری افزود: ما دو کشور با ارتباطات و همکاری‌های مشترک تاریخی و امروز در عرصه بین المللی هستیم و سینما و همکاری‌های سینمایی می‌تواند باعث قوام و تداوم آن شود.
همچنین در این دیدار پیرامون نحوه شیوه‌های آموزشی و مباحث تخصصی آن گفتگوهایی انجام شد و در ادامه پیشنهاد شد علاوه بر همکاری دو کشور در برگزاری کارگاه‌های آموزشی سینمایی توسط اساتید و سینماگران هر دو کشور برای دانشجویان یکدیگر، در خصوص آمادگی روسیه برای پذیرش دانشجوی ایرانی در دانشگاه سینمایی روسیه نیز بحث و نظرهایی مطرح شد.
درپایان این دیدار از بخش‌های مختلف دانشگاه، کلاس‌های درس اساتید، کارگاه‌های تمرین و آموزش‌های سینمایی دیجیتال، پلاتوهای بزرگ تولید و ساخت فیلم دانشجویی بازدید به عمل آمد و با بعضی اساتید دانشگاه نیز گفتگوهایی صورت گرفت.
در این دیدار به همراه رئیس سازمان سینمایی، رایزن فرهنگی ایران در روسیه ابراهیم ترکمان، محمد رضا عباسیان، حسین لطیفی و پوریا‌پور سرخ نیزحضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز