خبرگزاری کار ایران

نمایندگان سینماگران به شمقدری چه گفتند

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۸۸

اطیابی:به شمقدری خسته نباشید می‌گویم. سجاده‌چی: سازمان سینمایی باید تبدیل به نهاد شود. هاشمی: بعضی دروغ‌پرداز‌ی‌ها باعث اختلاف در سینمای ایران می‌شود.

ایلنا: دیدار نوروزی جواد شمقدری(رئیس سازمان سینمایی) در حالی شب گذشته(28 فروردین) در تالار وحدت برگزار شد كه  با وجود تكمیل بودن ظرفیت سالن اصلی تالار وحدت كمتر چهره سرشناس در بین میهمانان دیده می‌شد. فقط مهدی سجاده‌چی، سید ضیاء هاشمی و مسعود اطیابی در این مراسم سخنرانی كردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی سجاده‌چی در این مراسم گفت: من تصوری از قیمت و قامت این برنامه نداشتم و به نوعی غافلگیر شدم. خودم را آماده كرده بودم تا در مورد ضعف فیلمنامه‌نویسان صحبت كنم اما احساس می‌كنم زمان محدود است و زمان مناسبی برای این حرف‌ها نیست.

این فیلمنامه‌نویس در ادامه افزود: امیدوارم سازمان سینمایی تبدیل به نهاد شود و بدون دغدغه و به دور از سیاست‌ها، برنامه‌ریزی بلندمدتی برای سینمای كشور داشته باشد. در اینجا جا دارد از هیات ساماندهی صنوف نیز تشكر كنم زیرا در طول سال گذشته زحمات بسیاری كشیدند.

وی با بیان اینكه كسی را مانند خودم نمی‌شناسم كه به ضعف فیلمنامه‌نویسی آگاه باشد، گفت: همه ما مطلع هستیم كه اشتهای صدا و سیما و ارشاد برای فیلمنامه تمام شدنی نیست بنابراین اگر عیار فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران بازنویسی شود به طور قطع شاهد اتفاقات مثبتی خواهیم بود.

در ادامه سید ضیاء هاشمی نیز كه در این برنامه حضور داشت، گفت: درحال حاضر 13 صنوف سینمایی داریم كه كمكی به آنها نشده است و با مشكلات فراوانی روبرو هستند اما جا دارد از عیدی كه امسال دولت بین سینماگران توزیع كرد تشكر كنم. من با دولت‌های قبلی هم كار كردم اما تا به امروز چنین حمایت گسترده‌ای ندیده بودم.

هاشمی همچنین خاطرنشان كرد: از دیگر كارهایی كه در دولت دهم صورت گرفت بیمه تكمیلی بود. در همین جا اعلام می‌كنم كه در تاریخ 9/2/92 اعلام می‌شود تا سینماگران مداركشان را ارائه دهند و بنده از طرف همه سینماگران از این اقدام كمال تشكر را دارم.

وی با بیان اینكه امیدواریم این تنش‌ها دیگر به سینمای ایران باز نگردد، گفت: متاسفانه یك روزنامه زرد در ایران وجود دارد و معاونت مطبوعاتی هیچ اقدامی علیه دروغ پردازی‌های این روزنامه انجام نداده است. لذا از مسئولان خواهشمندم تا به این موضوع رسیدگی كنند زیرا این دروغ‌ها خود باعث اختلاف در سینما می‌شود.

سید مسعود اطیابی نیز گفت: شروع سازمان سینمایی با چالش‌هایی همراه بود به همین دلیل به جواد شمقدری خسته نباشید می‌گویم زیرا با این اوضاع بهم ریخته انتظار چنین فعالیت‌های گسترده‌ای نمی‌رفت.

وی در ادامه افزود: چندی قبل شنیده بودم كه با روی كار آمدن دولت بعدی سازمان سینمایی منحل می‌شود و بسیاری از دوستان از این موضوع خوشحال بودند در حالی كه همین دوستان خواستار وزارت سینمایی بودند. می‌خواهم به این دوستان بگویم شمقدری سازمان سینمایی را با خود نمی‌برد و او در طول این مدت زحمات زیادی برای سینمای كشور كشیده است.

این تهیه‌كننده سینما با بیان اینكه چارت سازمانی ضعیف است، افزود: باید در تصمیم‌گیری برای اصناف توجه بیشتری كرد از طرفی می‌توان گفت بیشترین توجه به اصناف در دوران شمقدری بوده است زیرا در این دوره به زیرساخت اصناف توجه شد اما بازهم می‌گویم اصناف نیازمند حمایت هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز