خبرگزاری کار ایران

در نشست رسانه‌ای «هفته طراحی گرافیك تهران» مطرح شد؛

رئیس انجمن طراحان گرافیك فرانسه به تهران می‌آید

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۱۲

فرانسوا كاسپر در ایران علاوه بر سخنرانی درباره آثار خود طی روزهای پنجشنبه و جمعه (29 و 30 فروردین ماه) كارگاه‌های آموزشی با عنوان «ارتباطات در مدیریت پروژه» را برگزار خواهد كرد.

ایلنا: نشست رسانه‌ای «هفته طراحی گرافیك تهران» ظهر امروز (27فروردین) در سالن امیرخانی مجموعه خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی رشیدی(رئیس انجمن طراحان گرافیك ایران) با اشاره به اینكه جلسه امروز از معدود نشست‌های انجمن با اصحاب رسانه محسوب می‌شود، گفت: برگزاری هفته طراحی گرافیك تهران برای ما بیشتر كاركرد جمع شدن هنرمندان دور یكدیگر را دارد تا بتوانیم بیشتر راجع به انجمن با یكدیگر گفتگو كنیم چون به دلیل شرایط اجتماعی هیئت مدیره قبل درون‌گراتر عمل كرد و علاقه زیادی به برگزاری نشست‌های خبری نداشت.

وی با ارائه توضیحاتی درخصوص انجمن طراحان گرافیك، ادامه داد: قصد داریم به نوعی عمل كنیم كه انجمن فرای محلی برای طراحی آرم و لوگو شناخته شود به دلیل كه انجمن می‌تواند مثل عمل كننده‌ای استراتژیك برای ارگان‌ها و سازمان‌های مهم كشور عمل كند و ما آن را یك نیروی محرك اجتماعی می‌بینیم.

این مدیر تصریح كرد: از طرفی با برگزاری نمایش‌گاه‌هایی از این دست تلاش می‌كنیم رابطه سالم و حرفه‌ای میان هنرمندان گرافیك كشور و سفارش دهندگان برقرار شود. برای بیرون از انجمن هم ارتقاء نقش طراحی گرافیك در بافت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مدنظر قرار دارد.

رشیدی همچنین به علاقه انجمن برای گسترش سطح روابط با دانشگاه‌های كشور خبرداد و گفت: با آغوش باز از همكاری با ارگان‌ها و سازمان‌ها استقبال می‌كنیم اما به شرطی كه احترام متقابل میان دوظرف وجود داشته باشد چراكه ما نهادی كاملا مستقل هستیم و هزینه‌های جاری انجمن توسط حق عضویت افراد پرداخت می‌شود.

فرزاد ادیبی در ادامه این نشست به برنامه‌هایی كه در هفته طراحی گرافیك تهران برگزار می‌شود اشاره كرد و اظهار داشت: 27آوریل روز جهانی گرافیك است كه در ایران با تاریخ 7اردیبهشت ماه مصادف شد، به همین دلیل با برگزاری هفته گرافیك تهران به استقبال این روز رفتیم كه طی آن سه نمایش‌گاه برگزار خواهد شد.

وی تصریح كرد: نمایش‌گاه نخست، شامل 120 اثر از هنرمندان گرافیك جهان با عنوان «آفتاب برای ژاپن» می‌شود كه با موضوع وقوع سونامی در كشور ژاپن طراحی شده است. نمایش‌گاه شامل 30 پوستر می‌شود كه سال 2012در رابطه با محیط زیست در شهر ریو دو ژانیروی كشور برزیل به نمایش گذاشته شد كه به كوشش خانم منصوره رهنما از كشور آلمان سامان داده شده است.

ادیبی در ادامه ضمن بیان اطلاعات نمایشگاه سوم، خبر مهم هفته گرافیك تهران را اعلام كرد و اظهار داشت: سومین نمایشگاهی كه برگزار می‌شود، نمایش آثار فرانسوا كاسپر رئیس انجمن طراحان گرافیك كشور فرانسه است كه همینجا می‌توانم اعلام كنم در همین رابطه ایشان طی روزهای آینده به ایران سفر می‌كنند.

وی ادامه داد: فرانسوا كاسپر در ایران علاوه بر سخنرانی درباره آثار خود طی روزهای پنجشنبه و جمعه (29 و 30 فروردین ماه) كارگاه‌های آموزشی در سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران برای اعضای انجمن طراحان گرافیك برگزار می‌كنند.

ادیبی ضمن اشاره به اینكه این كارگاه‌ها نقش «ارتباطات در مدیریت پروژه» نام دارد، بیان كرد: این اتفاق برای برقراری ارتباط میان انجمن‌های طراحان ایران و فرانسه بسیار اهمیت دارد. یكی دیگر از برنامه‌های هفته طراحان گرافیك تهران انتشار سومین شماره از كتاب «نشان اردیبهشت» است كه سال آینده منتشر خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت: در این هفته نشریه داخلی «صرفا جهت اطلاع» نیز انتشار خود را مجدد شروع می‌كند و همچنین گرفتن عكس یادگاری هنرمندان حاضر در این دوره پایان بخش جلسه افتتاحیه خواهد بود.

هفته طراحی گرافیك تهران از 27 فروردین تا 5اردیبهشت در خانه هنرمندان ایران به نشانی، تهران، خیابات طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز