خبرگزاری کار ایران

منوچهر محمدی:

سینمای ایران قافیه را به واقعیت ملموس اقتصادی باخته است

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۸۳

بر هم خوردن معادله اقتصادی امروز گریبان سینمای ایران را گرفته است و اگر برای سینما فکر جدی نشود ما در آینده دچار مشکل می شویم.

 منوچهر محمدی معتقد است که امروز وضعیت اقتصادی سینمای اران خوب نیست

 به گزارش خبرنگار  ایلنا منوچهر محمدی که در نشست پژوهشی سینمای انقلاب اسلامی  سخن می گفت  با اشاره به وضعیت سینمای ایران قبل از انقلاب گفت: سقوط سینمای ایران قبل از انقلاب آغاز شد و از سال 56 سینما سقوط کرده بود و سیر نزولی خود را آغاز کرد. دلیل این امر این بود که سینمای قبل از انقلاب یک کپی برداری صرف از سینمای مصر و هند بود و موضوعاتی که به آن پرداخت می شد مغایرت جدی با ارزش ها داشت.


محمدی با اشاره به وضعیت سینما بعد از انقلاب گفت: از آغاز انقلاب سینماگران و مدیران فرهنگی مایل نبودند که به شکل قبلی فعالیت کنند و سینمای جدیدی را آغاز کردند.


وی ادامه داد: هرچند فعالیت های خوبی صورت گرفت اما باید اعتراف کنیم که سینمای بعد از انقلاب نتوانست اثری هم ردیف و هم شان انقلاب بسازد اثری که معرف انقلاب باشد.


محمدی با اشاره به مشکلاتی که سینما بعد از انقلاب دست به گریبان بود گفت: یکی از این مشکلات مدیرانی بودند که می خواستند کوتاه ترین راه را بروند. گروهی از مدیران به دلیل آنکه به دنبال ارائه آمار و بیلان کاری بودند دست به تولید کارهایی زدند که هیچ نسبتی با انقلاب و یا معرفت دین نداشت. مشکل دیگر وضعیت اقتصادی سینمای ایران بود.امروز سینمای ایران قافیه را به واقعیت ملموس اقتصادی باخته است.در این میان تغییر پیاپی مدیران و تغییر رویکرد نیز باعث شده تا مشکلاتی به وجود بیاید.


وی ادامه داد: بر هم خوردن معادله اقتصادی امروز گریبان سینمای ایران را گرفته است و اگر برای سینما فکر جدی نشود ما در آینده دچار مشکل می شویم.


منوچهر محمدی با اشاره به تفاوت های سینمای غرب و سینمای ایران گفت: وجود قهرمان در فیلمها یکی از اصول سینمای غرب است و همین امر نیز باعث جذابیت فیلم ها شده است اما ما هنوز در کشور به این نتیجه نرسیده ایم که باید فیلم های مان قهرمان داشته باشد یا نه و آیا مدیران سینمایی اجازه قهرمان پروری می دهند یا خیر.


محمدی افزود: فردیت گرایی جزو تفکر غربی است و به همین دلیل مکتب اصالت لذت از همین امر نشات می گیرد. بر این اساس تفکر قهرمان پروری و فردی گرای در سینمای غرب نیز وجود دارد اما در سینمای بعد از انقلاب ما قهرمان نداشتیم و ستاره در این سینما وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز