خبرگزاری کار ایران

دومین جشنواره فیلم‌های ایرانی در لیتوانی

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۸۶

دومین جشنواره فیلم‌های ایرانی با حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در ورشو و آکرودیته لیتوانی و سازمان سینمایی لیتوانی از تاریخ ۱۶ فروردین ماه به مدت ۵ روز در سینما «روموای» شهر کائوناس لیتوانی برگزار شد.

ایلنا: نخستین هفته فیلم ایران در سال ۹۲ توسط موسسه رسانه‌های تصویری، در کشور لیتوانی برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی موسسه رسانه‌های تصویری، در این جشنواره ۷ فیلم «تولد یک پروانه» ساخته مجتبی راعی، «آقا یوسف» اثر علی رفیعی، «اینجا بدون من» ساخته بهرام توکلی، «به نام پدر» اثر ابراهیم حاتمی کیا، «برف روی شیروانی داغ» به کارگردانی محمد هادی کریمی، «زیر نور ماه» ساخته رضا می‌رکریمی و «حقیقت گمشده» به کارگردانی محمد احمدی به زبان لیتوانیایی ترجمه و به نمایش گذاشته شدند.

مراسم افتتاحیه این جشنواره با حضور هنر دوستان و علاقمندان به فرهنگ و هنر ایرانی برپا شد و ابراهیمی دبیر اول سفارت جمهوری اسلامی ایران در ورشو و اکرودیته لیتوانی با اشاره به تاریخچه صد ساله صنعت سینمای کشورمان، جمهوری اسلامی ایران را از جمله پیشگامان این صنعت در منطقه خاورمیانه و آسیا دانست و اظهار امیدواری نمود که این گونه جشنواره‌های هنری بتواند به عنوان پلی بین فرهنگ‌های مختلف بویژه فرهنگ ایرانی و لیتوانیایی عمل نماید و موجبات شناخت هر چه بیشتر مردم و هنرمندان لیتوانیایی را با فرهنگ و هنر و سینمای ایرانی فراهم نماید.

کائوناس شهری فرهنگی و تاریخی و دومین شهر مهم لیتوانی بعد از ویلنیوس می‌باشد که بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

همچنین موسسه رسانه‌های تصویری در نظر دارد تا نخستین هفته فیلم ایران در «روسیه» را در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز