خبرگزاری کار ایران

برای طرح در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی؛

سند بازنگری قرارداد تیپ نهایی شد

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۸۲

آشنا: یكی از موارد مهمی كه قبلا وجود نداشت این است كه ما خواستار این شده‌ایم قضاوت در مورد كوتاهی هنرمندان از قرارداد خود با مركز توسط خود جامعه تئاتری مورد بررسی و قضاوت قرار بگیرد.

ایلنا: قادر آشنا ضمن اعلام نهایی شدن سند بازنگری در قرارداد تیپ، ابراز امیدواری كرد این سند پس از بررسی نهایی توسط مركزهنرهای نمایشی و طرح در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط این شورا تصویب شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیركل مركزهنرهای نمایشی در توضیح اینكه بازنگری در قرارداد تیپ اصناف مختلف تئاتر در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: پس از برگزاری نشست‌های مشترك میان مركزهنرهای نمایشی و هیئت مدیره خانه تئاتر می‌توان گفت طرح بازبینی در قرارداد تیپ هنرمندان تئاتر اینك مراحل نهایی خود را طی می‌كند.

وی ادامه داد: در حال حاضر سند نهایی مورد نظر صنف‌های مختلف خانه تئاتر در اختیار ما گذاشته شده كه موارد مورد توجه آن‌ها در آن دیده شده است. طبق قرار ما نیز بررسی اجمالی و نهایی بر سند خواهیم داشت و تلاش می‌كنیم طی هفته‌های آطی كار به پایان برسد تا با توجه به جلسه پیش‌ روی ما با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تقاضای هنرمندان تئاتر كشور مستند شده در نشست با اعضای شورا مطرح شود.

آشنا ضمن ابراز امیدواری از اینكه سند توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تایید شود، گفت: تلاش‌های زیادی توسط كارشناسان و اهالی پیشكسوت هنر تئاتر كشور صورت گرفته تا نسخه اولیه سند قرارداد تیپ با توجه به شرایط روز بازنویسی شود و مشكلات احتمالی قبلی در سند جدید وجود نداشته باشد. یكی از موارد مهمی كه قبلا وجود نداشت این است كه ما خواستار این شده‌ایم قضاوت در مورد كوتاهی هنرمندان از قرارداد خود با مركز توسط خود ما مورد بررسی و قضاوت قرار بگیرد كه در سند قبلی مورد توجه قرار نگرفته بود. همچنین یكی دیگر از موارد مورد نظر مبالغ دست‌مزد هنرمندان بخش‌های مختلف تولید نمایش بود كه دقت زیادی در تعیین ارقام صورت گرفته است.

وی در پایان، تصریح كرد: به عنوان مثال اگر هنرمند متن مورد تایید را اجرا نكند چگونگی مواجه با این مسئله باید در اختیار مركزهنرهای نمایشی و خود جامعه تئاتری باشد نه مراجع دیگر كه تلاش می‌كنیم در جلسه پیش‌رو قرارداد تیپ بازنگری شده به تصویب برسد تا سند محكم‌تری در اختیار اهالی این رشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز